Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
videoclip med digi still camera ?
Fra : Peter

Dato : 05-01-03 12:13

Er der nogen der har erfaring med at optage videoclips med et digitalt still
kamera ?

F. eks Canon Ixus ?

Jeg vil gerne kunne optage lidt video, men jeg tror ikke at et "rigtigt"
digitalt videokamera vili blive brugt nok. Derfor kunne den anden mulighed
være aktuel, men er kvaliteten bare nogenlunde i orden (til hjemmebrug). Kan
man eks. se clips på tv i anstændig kvalitet ?

mvh
Peter

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 05-01-03 13:16

"Peter" <pollansa@hotmail.com> wrote in message

> [...]
Kan
> man eks. se clips på tv i anstændig kvalitet ?

Dem jeg har taget med mit tidligere G1 var ikke noget værd
Man kan se hvem det er og hvad der foregår men hvis du tror du får et
videokamera der bare kun kan tage små klip tager du fejl.
Muligvis er nogen af de nyere kameraer lidt bedre.
Jeg kan lægge en stump film i dk.binaer hvis det har interresse?

Henrik

Fra : Peter

Dato : 06-01-03 22:14

Hej Henrik,

ja tak, jeg vil gerne se et klip.

mvh
Peter

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 05-01-03 14:21

> [...]
Kan
> man eks. se clips på tv i anstændig kvalitet ?

Du skal også huske på, at de fleste kamera ikke kan optage lyd på de små
klip. Så der ryger noget af idéen også.

/morten

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 05-01-03 16:16

> [...]
Kan
> man eks. se clips på tv i anstændig kvalitet ?

Jeg har et Sony P7, som kan optage video-clips med lyd, og ligeså lang tid
som der er hukommelse til.

Kvaliteten er rimelig...alt efter hvad man havde forventet.

Jeg prøvede at lave en optagelse af TheParty's åbnings-ceremoni, og
forventede faktisk at det var ubrugeligt pga for meget mørke.
http://wargamez.dk/rivmin/tp/contributions/tp2002-intro-rivmin.mpg

Her er et kortere klip:
http://wargamez.dk/petersborg/vuffer.mpg
Personligt syntes jeg det er ok til små sjove klip....men erstatte et
'rigtigt' videokamera kan det næppe.

Prøv at gå forbi en fotohandler...og få kvaliteten demonstreret før køb.

--
Mvh Henrik.

Fra : Gizwiz

Dato : 05-01-03 19:41

Du kan noget andet....

Mit Sony TRV-20 digital DV video kamera kan tage still billeder. Der er
simpelthen et sony memory-stick på siden af kameraet, og med det kan du tage
billeder på vistnok 1100x800 eller sådan noget. Jeg har selv et D30, så jeg
bruger ikke videokameraet til stills.

--Mic

Fra : Ingrid

Dato : 06-01-03 18:35

Jeg har taget mange 15 cek. optagelse med mit ixus, og der er også fin lyd
på .
Jeg kan evt. sende et klip hvis du vil se optagelsen.
Hilsen Ingrid

--
http://home20.inet.tele.dk/web/
http://home6.inet.tele.dk/ingrid/