Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Digital kameraer fra Bilka
Fra : Lina Lind

Dato : 05-01-03 11:16

Jeg kan se, at Bilka i deres tilbudsavis reklamerer med to Kodak digital
kameraer til henholdsvis 2569,- og 1669,- kr.
Er det er godt køb, eller noget man skal 'holde sig fra'?

Jeg skal ikke bruge kameraet professionelt men vil bare have et kamera, som
virker fint nok, rimelig kvalitet og ikke er *for* dyrt.

--
Lina Lind Christensen

Fra : René

Dato : 05-01-03 11:18

> [...]
som
> virker fint nok, rimelig kvalitet og ikke er *for* dyrt.

Først så synes jeg du skal gå ind på edbpriser og tjek prisen på det til
2569!
www.edbpriser.dk
Næsten ligemeget hvor man ser et tilbud, er det billigere på edbpriser.

MVH René

Har selv udnyttet det er her link www.dpreview.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-01-03 11:29

In article <3e180652$0$47419$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, René wrote:

> [...]
> 2569!
> www.edbpriser.dk
> Næsten ligemeget hvor man ser et tilbud, er det billigere på edbpriser.

Ikke rigtigt. Det sker ofte at tilbud er billigere end EDBPriser,
da EDBPriser ikke er en prissammenligningsportal, men et reklameforum
hvor forretninger kan betale for at få deres priser udstillet.

Men det er korrekt at edb priser ofte har billigere priser end
butikker.

Hvor mange på EDB priser har eksempelvis solg PS/2 til under
1000 kr ?

Fra : René

Dato : 05-01-03 11:33

> Hvor mange på EDB priser har eksempelvis solg PS/2 til under
> 1000 kr ?

Ja det ved jeg ikke!, men alle de kamera´er jeg har fundet i føtex, bilka
og merlin osv, har været billigere på edbpriser.
Men du har sikkert ret ang. PS2

MVH René

Fra : Lestat

Dato : 05-01-03 13:16

> Hvor mange på EDB priser har eksempelvis solg PS/2 til under
> 1000 kr ?

Var det tilbud ikke kun pga en priskrig mellem elgiganten og bilka?

Generelt har René ret. Bilka synes at det er vildt når de sælger en 40GB
harddisk fra forrige generation til 900,-. Prøv at tjekke edbpriser, det kan
aldrig skade. Evt. også shopman.dk som åbner i morgen efter ferien.

L.

Fra : emj

Dato : 05-01-03 11:37

On Sun, 5 Jan 2003 11:15:41 +0100, "Lina Lind" <admin@linalind.dk>
wrote:

>Kodak digital
>kameraer til henholdsvis 2569,- og 1669,- kr.

Kodak 4200 uden optisk zoom er ikke interessat nok.
Kodak 4230 med 3x optisk zoom lyder lidt bedre, men kan findes et par
hundrede kr. billigere på www.edbpriser.dk
Desuden skal du være opmærksom på, at 4230 ikke har noget Ramcard og
det skal så købes ved siden af. En interne hukommelse på 16 MB er
tilstrækkelig lagerplads.
Billedernes kvalitet svarer vel til prisen.
Læs
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/CX4230_pg4.html
Hilsen emj

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-01-03 15:38

In article <tg2g1v88ejm4d728630lhvl2rn3uuj3a8c@4ax.com>, emj wrote:

> Kodak 4200 uden optisk zoom er ikke interessat nok.
> Kodak 4230 med 3x optisk zoom lyder lidt bedre, men kan findes et par
> hundrede kr. billigere på www.edbpriser.dk

Er edbpriser forhandlerne blevet bedre til garantireperationer ?
SHG i Århus havde en overgang den politik at reperationer altid tog
mindst 2 uger, men var klarede inden de 3 uger der anses for rimeligt.
Medmindre, at man betalte 10% hastegebyr.

Så man skal lige tænke på, at det bl.a. er service der er spret på.

Fra : emj

Dato : 05-01-03 16:23

On Sun, 5 Jan 2003 14:37:31 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

>Er edbpriser forhandlerne blevet bedre til garantireperationer ?

Det var dog et kryptisk spørgsmål.
Hvor længe tror du en onlineforhandler holder, hvis han ikke lever op
til forventet service?
Hilsen emj

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 05-01-03 18:06

> Det var dog et kryptisk spørgsmål.
> Hvor længe tror du en onlineforhandler holder, hvis han ikke lever op
> til forventet service?

Ikke nødvendigvis mange måneder. Men han kan jo bare starte op i dagen efter
med nyt navn og nyt layout på hjemmesiden. Det er jo langt billigere at
starte en online butik op en en fysisk butik. Han skal ikke ud at leje
lokaler, købe inventar, indrette lokaler (belysning, gulvbelægning osv),
ansætte en helt masse personale osv. Og så behøver han ikke varelager (intet
showroom).

Så ud fra dette kunne man forvente at visse (læs: useriøse) online butiker
kan få korte "levetider".

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk