Chimera Nightly
Fra : Per Madsen

Dato : 05-01-03 11:00

Fjerner I de gamle prefs. og applicationsupport, inden I installerer de
nyeste Nightly builds?

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Storm

Dato : 05-01-03 11:30

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> Fjerner I de gamle prefs. og applicationsupport, inden I installerer de
> nyeste Nightly builds?

Nej. Jeg lader den klare det hele selv. Jeg synes det fungerer flot.

Men jeg kan ikke finde ud af at stille cachens størrelse, kun at slette
den. Jeg synes nemlig det virker som om den ikke rigtig gemmer noget i
cachen. I IE kunne jeg off-line browse på de senest besøges sider. Det
kan jeg ikke med Chimera, jeg er nødt til at _gemme_ siderne.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Per Madsen

Dato : 05-01-03 13:48

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Nej. Jeg lader den klare det hele selv. Jeg synes det fungerer flot.

Risikerer man så ikke at slæbe evt. korrupte prefs.filer med over i den
nye vers.?

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-01-03 14:39

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> Risikerer man så ikke at slæbe evt. korrupte prefs.filer med over i den
> nye vers.?

Du skal bare trashe application support/chimera _en gang_ imellem (men
husk at back'e cookies.txt og user.js og prefs.js og bookmarks.xml op og
geninstaller dem), ellers vokser application.regs sig lidt for stor,
også cachen, hvis du ikke bruger
user_pref("browser.cache.disk.enable", false);
Ellers kører det hele perfekt og automatisk med Chimera Knight

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Per Madsen

Dato : 05-01-03 15:55

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

>.... hvis du ikke bruger
> user_pref("browser.cache.disk.enable", false);

Lige den del forstår jeg ikke.

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Storm

Dato : 05-01-03 16:33

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> Lige den del forstår jeg ikke.

Det har David givet et råd om før. Altså ikke at gemme i cachen.
Håber ikke jeg træder ham over tæerne ved at paste hans lidt grundigere
forklaring ind her:

______Citat af David:

Slå Cachen fra:
"Gå til ~/library/application support/Chimera/->og følg den så til
endestationen, hvor der er en fil der hedder prefs.js. Den skal du nu
ikke rode med, men lav dig en fil magen til, og skriv

user_pref("browser.cache.disk.enable", false);

ind i den, det skal bare være en ganske almindelig tekts fil. Kald den
user.js, så bliver den automatisk tilføjet prefs.js, men ikke opdateret
live, som denne fil bliver.
Du kan også tilføje

pref("font.minimum-size.x-western", 10);
pref("font.minimum-size.x-user-def", 10);
user_pref("browser.display.screen_resolution", 96);

.... det får det hele til at stå lidt pænere. God fornøjelse!

________Citat slut.

Du bruger da ChimeraKnight - ikke sandt?

Nå men slå cachen fra kan jeg godt, men jeg synes altså ikke jeg kan
bruge det til off-line browsing på cachede sider.

Kan Chimera ikke det?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Per Madsen

Dato : 05-01-03 16:55

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> user_pref("browser.display.screen_resolution", 96);
>
> ... det får det hele til at stå lidt pænere. God fornøjelse!

Jeg får følgende besked når jeg saver min tekst fil:
"You cannot save this dokument with extension ".js" at the end of the
name. The required extension is ".rtf".

Use Both Cancel Use .rtf

Er .rtf ok? Skal jeg bare kyle filen over i applicationssupport>Chimera
etc.
Siderne vises pænere med de tre nederste linier i ovenstående eller ?!

> Du bruger da ChimeraKnight - ikke sandt?

Nu gør jeg

> Nå men slå cachen fra kan jeg godt, men jeg synes altså ikke jeg kan
> bruge det til off-line browsing på cachede sider.

Jeg går ud fra at det kommer til at spare mig nogle MB hd-plads, men har
det nogen betydning for hastighed/stabilitet.

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Storm

Dato : 05-01-03 17:12

> [...]

> Use Both Cancel Use .rtf
>
> Er .rtf ok? Skal jeg bare kyle filen over i applicationssupport>Chimera

Det ved jeg ikke Jeg ville bestemt tro den _skal_ hede .js

> Siderne vises pænere med de tre nederste linier i ovenstående eller ?!

Ja, det er Davids mening, jeg har ikke forsøgt det. Jeg synes jeg har
opnået opnået et fint resultat ved at stille i Chimeras - Preferences.
Men måske der er noget at hente ved
user_pref("browser.display.screen_resolution", 96);

> Du bruger da ChimeraKnight - ikke sandt?
>
> Nu gør jeg

Så det var dét der var misèren.

> Jeg går ud fra at det kommer til at spare mig nogle MB hd-plads, men har
> det nogen betydning for hastighed/stabilitet.

Ja, jeg er endnu ikke på adsl eller lign., men har godt med hd-plads, så
mine ønsker er lidt andre. Det må vel næsten sænke hastigheden lidt hvis
du slår cachen fra (på cachede sider), men hvis du har en hurtig
opkobling og mangler hd-plads, så er det vel fint.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Per Madsen

Dato : 05-01-03 17:14

> [...]

> Jeg får følgende besked når jeg saver min tekst fil:
> "You cannot save this dokument with extension ".js" at the end of the

Doh,- jeg kan jo bare omdøbe den bagefter. Glem jeg spurgte

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-01-03 21:09

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> Doh,- jeg kan jo bare omdøbe den bagefter. Glem jeg spurgte

Hvis du får at vide, at den skal enden på .rtf, så er det fordi, du har
skrevet filen i Rich Text Format og ikke i ren tekst. At du omdøber
filen bagefter ændrer jo ikke på formatet. Lav den i stedet i ren tekst.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Madsen

Dato : 05-01-03 22:22

> Hvis du får at vide, at den skal enden på .rtf, så er det fordi, du har
> skrevet filen i Rich Text Format og ikke i ren tekst. At du omdøber
> filen bagefter ændrer jo ikke på formatet. Lav den i stedet i ren tekst.

OK Takker...
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-01-03 16:59

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Nå men slå cachen fra kan jeg godt, men jeg synes altså ikke jeg kan
> bruge det til off-line browsing på cachede sider.

Tak Nina, jeg opdagede først din post efter at jeg havde svaret. Det her
er meget mere grundigt! Hvem bruger offline reading i dag?

Fra : Storm

Dato : 05-01-03 17:39

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Hvem bruger offline reading i dag?

Ja, man fatter det ikke Noget må ske.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Per Madsen

Dato : 05-01-03 17:09

Nu jeg har fat i jer. så har jeg også lige et andet spørgsmål,- har kun
kørt m. OS X i halvanden måned sååå:

Jeg har ingen programmer i: ~/Applications, de ligger istedet i:
computer/Applications. Har det, i dette tilfælde, nogen betydning for
programmernes stabilitet etc. hvilken directory de ligger i?
Jeg bliver automatisk logget ind som Adm. ved opstart, og er den eneste
bruger af maskinen.
Kører Jaguar...

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Storm

Dato : 05-01-03 17:39

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> Jeg har ingen programmer i: ~/Applications,

Det har jeg da heller ikke, jeg har slet ikke sådan en mappe.

> de ligger istedet i: computer/Applications.

Det gør mine også. Sådan installerer Jaguaren det da selv.

> [...]
> programmernes stabilitet etc. hvilken directory de ligger i?
> Jeg bliver automatisk logget ind som Adm. ved opstart, og er den eneste

Her i juleferien blev det diskuteret lidt i tråden:
Skal jeg bruge Mac OS 9 eller en X til at partitionere....

Du får lidt indput hvis du læser fra f.eks:
<1fnvpgz.1rynw70qghkd8N%spam02@tdcadsl.dk>

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Per Madsen

Dato : 05-01-03 18:40

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Det har jeg da heller ikke, jeg har slet ikke sådan en mappe.

> Det gør mine også. Sådan installerer Jaguaren det da selv.

OK,- så vil jeg ikke bekymre mig mere om det

Sagen er bare den, at da jeg installerede OS X på denne maskine (iMac DV
SE 500 mHz, 640 mb ram) valgte jeg at partionere disken (80 gb
Barracuda) i en på 8 og en på 72 gb. Jeg lagde herefter systemet på
8'eren, og ville lægge alt andet på de resterende 72 gb. Jeg begyndte at
installere programmer på 72'eren, men opdagede at de også lå på 8'eren.
Når jeg så slettede fra den ene part. slettedes de samme filer på
72'eren. Der gik også ged i overblikket og systemet, da jeg naivt troede
at jeg bare kunne ændre maskinens navn fra det uheldige "permadse" til
noget lidt mere trendy.
Det hele endte med at jeg, vistnok, oprettede en ny user og gav ham
Admin. status (eller så noget der). Tilgengæld er 8 gb partitionen røget
sig en tur,- den eksisterer ikke mere, og min 80 gb hd er reduceret til
72 gb. Systemet kører ok (Word, Excel crasher dog tit), og jeg får jo
nok ikke de 8 gb tilbage førend jeg sletter det hele og geninstallerer,-
hvilket jeg ikke orker, med alle de shareware programmer jeg har
liggende. Spekulerer dog meget på om det hele vil køre hurtigere hvis
jeg får det gjort....
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-01-03 20:40

> [...]

> programmernes stabilitet etc. hvilken directory de ligger i?
> Jeg bliver automatisk logget ind som Adm. ved opstart, og er den eneste

Der er et eller andet fåk program der installerer en ~/applications, den
skal slet ikke eksistere dér, så slet den endelig. Jeg tror det er
aladdin, men jeg kan ikke huske det.
Brug endelig default /applications.

Fra : Per Madsen

Dato : 05-01-03 20:50

> [...]

> Der er et eller andet fåk program der installerer en ~/applications, den
> skal slet ikke eksistere dér, så slet den endelig. Jeg tror det er

Er hermed gjort
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-01-03 16:59

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> Lige den del forstår jeg ikke.

i ~/Library/Application support/Chimera/-->er der en fil, der hedder
prefs.js. Den skal man helst lade være, men man kan lave en ganske
almindelig text fil, skrive sætningen
user_pref("browser.cache.disk.enable", false);
i den, save som user.js og putte den samme sted som prefs.js, og så får
du ingen cache. Min svulmede op, og da jeg har ADSL har jeg ingen brug
for cache.

Fra : Storm

Dato : 05-01-03 17:00

> [...]

> også cachen, hvis du ikke bruger

> user_pref("browser.cache.disk.enable", false);
> Ellers kører det hele perfekt og automatisk med Chimera Knight

Med hensyn til cachen er det vel ok at gøre det fra Preferences -
Navigation - History - Clear Disk Cache og Clear Visited Pages.

Application.regs kan jeg nu da ikke se vokser sig stor (1 fil på 196 k)?
Eller...

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-01-03 20:40

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Navigation - History - Clear Disk Cache og Clear Visited Pages.
>
> Application.regs kan jeg nu da ikke se vokser sig stor (1 fil på 196 k)?

Nogens gør. Min gør. Ja, du kan clear disk cache, men hvis du
overhovedet ikke vil have nogen, så er det andet fedt. Har I fundet ud
af, at Chimericon installerer en ekstra picture preference pane i
Chimera, så man kan kvæle forskellige reklameservere. Hm, cocoa for
øjnene - en helt ren versiontracker. Ah... og så meget hurtigere.

Fra : Jesper

Dato : 05-01-03 16:14

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> Fjerner I de gamle prefs. og applicationsupport, inden I installerer de
> nyeste Nightly builds?

Et ord: ChimeraKnight
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
The sermon this morning: "Jesus Walks on the Water."