Første forkølelse..
Fra : Mallo

Dato : 06-01-03 10:51

Hej med jer.

Måske griner i lidt at næstkommende spørgsmål, men somsagt - jeg er
førstegangs ejer af en hund.
Maggies næse løber.. Hun er jo halvt doberman, så hun er meget meget spinkel
af natur. (Trods jeg desperat kæmper for bare 2 kg. mere på hendes krop..)
Vi har været meget ude i sneen, da hun synes det er skønt med alt "det hvide
der.."
Sådan en forkølelse, er det ligesom hos mennesker? Holde hende lidt mere
indendøre og ellers holde øje med andre symptomer? Plejer det (igen som hos
mennesker) bare at gå væk af sig selv?

Iøvrigt er jeg superglad i disse dage - jeg har tilmeldt min 12 mdr.s store
hvalp en hundskole! OG hundelegeplads én gang om ugen. Hun ELSKER andre
hunde, så dette er en ekstra julegave..

Hav det godt - og bær over med mit "dumme" spørgsmål :)
Mallo.

Fra : Sander

Dato : 05-01-03 12:27

"Mallo" <a@b.cd> skrev i en meddelelse
> [...]
> af natur. (Trods jeg desperat kæmper for bare 2 kg. mere på hendes krop..)
> Vi har været meget ude i sneen, da hun synes det er skønt med alt "det

Så længe hun ikke hoster, tror jeg ikke, at du skal bekymre dig så meget. Du
kan evt. gnubbe hende tør, med et varmt håndklæde, når hun har været ude i
sneen.
Hvis hun er for tynd, kan du evt. prøve med noget hvalpefoder, i et par
måneder.

> Hav det godt - og bær over med mit "dumme" spørgsmål :)

Dine spørgsmål er ikke dumme. Vi bliver alle nødt til, at stille spørgsmål
ind imellem, for at blive klogere

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Mallo

Dato : 06-01-03 13:30

> [...]
> sneen.
> Hvis hun er for tynd, kan du evt. prøve med noget hvalpefoder, i et par

Rart at høre.. :) Jeg har nu tørret hende og lagt hende foran radiatoren på
en dyne. Det hjælper heller ikke meget at vores 2 katte også er snottet..
Vi har været til dyrelægen og fået ormekur + hvalpefoder. Noget der hedder
"Veterinary" Royal Canin. Jeg kender ikke så meget til sånoget, men det
skulle vist være godt og hun skulle meget gerne tage på af det.. Ellers må
den stå på fede korteletter og brun sovs i en måned.. lol..:)
Tak for dit svar.. Hilsen Mallo