Magleby lille, hvilket Magleby er dette?
Fra : Alf Christophersen

Dato : 05-01-03 00:59

Jeg ser at mine registreringer at jeg har data om en person i Magleby
lille, men i hvilket amt ligger dette Magleby? Etter hva jeg kan se er
det 4 sokn som heter Magleby??

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 05-01-03 01:09

"Alf Christophersen" > skrev i en meddelelse
> Jeg ser at mine registreringer at jeg har data om en person i Magleby
> lille, men i hvilket amt ligger dette Magleby? Etter hva jeg kan se er
> det 4 sokn som heter Magleby??

I Tårnby sogn har der ligget en lokalitet der hed Maglebylille, nu er
området lagt ind under Københavns lufthavn og de sidste rester af det lille
samfund fjernet fra jordens overflade i 1969.

Er der noget jeg kan hjælpe med?

Venligst

--
Jytte Frank Dekov
Munkebjergvej 102 DK-2770 Kastrup

Fra : Alf Christophersen

Dato : 05-01-03 16:59

On Sun, 5 Jan 2003 01:08:59 +0100, "Jytte Frank Dekov"
<jytte.dekov@mail.dk> wrote:

>Er der noget jeg kan hjælpe med?

Det har dere allerede gjort ved å oppklare at det er en landsby i
Tårnby En etterkommer av mine aner i Kastrup/Tårnby bodde
tydeligvis der og jeg ville gjerne ha vedkommende med i Distreff-basen
til DIS-Norge (www.dis-norge.no/distreff)

Fra : John Thomsen

Dato : 13-01-03 01:30

On Sun, 05 Jan 2003 16:58:38 +0100, Alf Christophersen
<alf.christophersen@basalmed.uio.no> wrote:

> [...]
>Tårnby En etterkommer av mine aner i Kastrup/Tårnby bodde
>tydeligvis der og jeg ville gjerne ha vedkommende med i Distreff-basen

Pas På!

Jeg havde selv en ane - min morfars farmor - som blev gift på
Christianshavn (Vor Frelser sogn), som opgav sin adresse som værende i
København og hjemsogn Magleby.

Det havde været åh så nærliggende at sigte på omtalte sogn på Amager,
men viste sig senere faktisk at være på Stevns.

Check alle kilder, og så - dobbelt-check )

Venligst
John

Fra : Benny Frandsen

Dato : 05-01-03 11:42

"Alf Christophersen" <alf.christophersen@basalmed.uio.no> skrev i en
meddelelse news:f7se1vkr0lpg8tj0sl6kqpasurshe1pq83@4ax.com...
> Jeg ser at mine registreringer at jeg har data om en person i Magleby
> lille, men i hvilket amt ligger dette Magleby? Etter hva jeg kan se er
> det 4 sokn som heter Magleby??

Prøv at kigge her.

http://www.bibliotek.taarnby.dk/lks/Hjemmeside/t%C3%A5rnbyhist.htm

Benny