Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anmeldelser af analogt fotoudstyr.
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-01-03 23:47

Hej.

Er der nogen der kender nogen gode hjemmesider med anmeldelser af analogt
fotoudstyr - især 35mm SLR?

Gerne noget i stil med www.dpreview.com

--
/Jesper
OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 05-01-03 12:11

Hej

Hvad er det du præcis søger, det er jo et omfattende emne du berører.

På denne side er der f.eks. omtale/test af en del optik:

http://www.photodo.se/nav/prodindex.html

Prøv at spørge i gruppen, der er nok ingen spørgsmål der vil stå ubesvaret !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 05-01-03 20:17

On Sun, 5 Jan 2003 12:10:56 +0100, "www.analogfoto.dk L Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

>Hej
>
>Hvad er det du præcis søger, det er jo et omfattende emne du berører.

Ja - det har du jo selvfølgelig ret i!

Det jeg leder efter er i første omgang sider med test af især slr-huse
til en "fornuftig" pris - dvs ikke pro-grej.

Jeg har kikket lidt på de links Kim har sendt og har også fundet et
par andre sider, men ingen af dem er umiddelbart så omfattende som
mange af siderne med digitalkameraer. Tag fx www.dpreview.com og
www.steves-digicams.com - disse to sider har testet stortset samtlige
consumer-digicams og hvis ikke de har testet/omtalt et kamera her så
er det næppe interessant!

--
/Jesper Rasmussen
Husk dk i slutningen af mail-adresse ved direkte svar!

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 06-01-03 21:03

"Jesper Rasmussen" <jr.news@stofanet.> skrev i en meddelelse

Hej

Deciderede test af analoge kameraer er sjældne, men der er i nogle fotoblade
sammenligninger af forskellige typer og modeller.

Der var jo en gang, da man gik ned til fotohandleren for at købe kamera, man
fortalte bare hvor meget man ville ofre på det, så diskede han op med
modellerne fra Canon, Nikon, Minolta, Olympus og Pentax, alle sammen inden
for den ramme af kroner, som man ville ofre.
Modellerne dengang holdt sig ofte i 5 - 10 år, i dag er digitalkameraet en
"gammel model" inden man har fået læst brugsanvisningen.

Jeg har en del litteratur og kameraer, så du må bare spørge, jeg svarer så
godt jeg kan.

Hvis der er fordi du vil købe nyt udstyr, så vil jeg fraråde at bruge
pengene på helt nyt udstyr, da der er mange penge at spare på køb af brugt.

Et godt valg med AF er en Canon EOS 620, eller Nikon 801, der er super
kvalitet, som dårlig nok laves bedre i dag. Du kan få noget der er
nyere-smartere-flere knapper, men ikke noget der holder så godt.

Uden AF er det nok Canon AE 1 program, A1, F1n. I Nikon F3, FE, FM.
Her er et godt valg også Olympus OM 1n, OM 2n, OM2sp, her er så en fælde, da
nogle OM 4 modeller æder batterier (meget).

Men igen spørg bare !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 05-01-03 12:43

"Jesper Rasmussen" <jr.news@stofanet.invalid> wrote in message
> Hej.
>
> Er der nogen der kender nogen gode hjemmesider med anmeldelser af analogt
> fotoudstyr - især 35mm SLR?
>
> Gerne noget i stil med www.dpreview.com

http://www.photographyreview.com/
http://www.photo.net/