MS Windows
briani 27239
Hjælp til net use
Fra : Uffe29

Dato : 04-01-03 23:54

Jeg har et par bat-filer som bruges på hvert sit netværk, og først i
alle bat-filerne har jeg en delete funktion som sletter alle mine
netværksdrev.
Min private bat-fil ser sådan ud:

net use * /delete
net use x: \\server1\ddelt$
net use z: \\server1\edelt$
net use y: \\server2\fdelt$
net use u: \\server2\jdelt$

Problemet er bare at når jeg kører filen skal jeg bekræfte at jeg vil
slette netværkstilslutninger med j/n
Jeg ved det kan gøres så det kører af sig selv, men den vil bare ikke

net use * /delete:yes
net use * /delete:ja
net use * /delete: yes
net use * /delete: ja
net use * /delete:y
net use * /delete: y
net use * /delete:j
net use * /delete: j
er bare et par stykker som jeg allerede har afprøvet.

Jeg kunne selvfølgelig fortsætte med at afprøve, men så er jeg bange for
at en af mine computere ender udenfor vinduet

http://www.kandu.dk/

Fra : Gunnar

Dato : 05-01-03 00:23

Prøv med delete /Y, det skulle virke
Hilsen
Gunnar

Fra : Uffe29

Dato : 05-01-03 00:41

Tak Gunnar det virkede.
Under hjælp i windows var syntaksen :yes

http://www.kandu.dk/

Fra : Uffe29

Dato : 05-01-03 00:44

Men det er jo MS !!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Gunnar

Dato : 05-01-03 01:02

Ja det er en af de gamle msdos kommandoer.

Fra : Jens

Dato : 05-01-03 01:25

"Uffe29" <Uffe29.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Men det er jo MS !!!

Ja og en fejl i hjælpfilen er da billigt sluppet lol

mvh Jens