XP, SOFII og Audigy2 - PROBLEMER!!!
Fra : Kent

Dato : 04-01-03 22:31

Hej

Jeg har lige her i dag installeret mit nye Soundblaster Audigy 2
lydkort. Efter at installationen var færdig, var jeg igang med at
ændre diverse instillinger i softwaren til lydkortet. Jeg var ved
at slå digital lyd fra og til, og fandt så ud af, at man skal have
nogle specielle digitale højtalere for at kunne høre digital lyd
i spil. Det vidste jeg ikke .Lige med et bootede computeren
og startede op igen uden nogen form for fejlmeddelelse. Så
opdagede jeg endda, at en fil på skrivebordet pludseligt havde
fået en helt anden og forkeret ikon!!!!!!!

Siden har jeg oplevet en anden fejl to gange. Det skete begge
gange ved opstart. Der kommer et vindue frem, hvor der står,
at systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl. Desuden står
der noget om, at det formentlig er et driverproblem. Fejlen
opstår absolut ikke hver gang, computeren startes op!!
Jeg har vel bootet computeren ca. 8 gange siden, uden
at der har været nogen form for problemer. Der er ingen
konflikter at se i "Enhedshåndtering".

Er der nogen her, der kan sige mig, hvad der kan være
sket/galt udfra disse sparsomme oplysninger?

Hvis jeg får fejlmeddelelsen igen, vil jeg lige kopiere teksten
og bringe den her i gruppen.

Spillet Hitman 2 og Soldier Of Fortune var desuden også
med lydkortet. Når jeg spiller Soldier Of Fortune får jeg
hver gang en fejl i første bane. Pludseligt fryser spillet,
og et vindue kommer frem med en meddelelse om,
at der er sket en runtime-fejl i filen Sof2.exe!! Bagefter
kan jeg kun springe til skrivebordet, og derefter er
det svært at lukke computeren. På et tidspunkt blev
jeg nødt til at bruge resetknappen.

Min computers specifikation er som følger:

Her har jeg fået et nyt lydkort, og så har jeg pludseligt alle disse
problemer!! Jeg bliver skør i hovedet, hvis ikke jeg finder en
løsning meget snart!! Hjælp mig - please..........

Vh
Kent

Fra : Kent

Dato : 04-01-03 23:07

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer!! Jeg bliver skør i hovedet, hvis ikke jeg finder en
> løsning meget snart!! Hjælp mig - please..........

Nu har jeg fået fejlen igen i SOFII.

---
Øverst i vinduet i det blå felt står der:
Microsoft Visual C++ Runtime Library

og nedenunder....

Runtime Error!
Program: C:\programmer\Soldier of Fortune II\Sof2.exe
Abnormal program termination
---

Jeg har hentet og installet den fulde GOLD-version opdatering
1.03 til SOFII. Desuden har jeg hentet og installeret den seneste
driverpakke til mit lydkort. Jeg har også kørt Windows Update,
for at få den seneste opdateringer - men altså lige lidt har det
hjulpet!!!

Hjælp en stakkels mand, be' om .

Vh
Kent

Fra : /Ole

Dato : 05-01-03 09:57

½øj Kent.
Jeg tror, du skal prøve i news:dk.edb.hardware Der er nok nogen, der kan
hjælpe dig. Kik evt. på Creaative's hjemmeside, og se, om ikke der er en ny
driver. De har det jo med at smide noget ufærdigt på markedet, især drivere.

/Ole

Fra : Kent

Dato : 05-01-03 10:52

"/Ole" <ole_ryo@mail1.FJERNDETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ny
> driver. De har det jo med at smide noget ufærdigt på markedet, især

Jeg HAR jo netop hentet de sidste nye drivere til lydkortet.
Det skrev jeg jo netop i det indlæg, du svarede på!

Vh
Kent

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 06-01-03 16:57

Jeg tror at du under installationen af lydkortet har "leget" med nogle
indstillinger som dine højttalere ikke har understøttet og da din PC bootede
op lavede winXP nogle fejlændringer mht til lyd-driver...
Mit svar... (fjern først evt lydkort driver) geninstaller winXP... installer
lydkort driver.
Niels

Kent <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e180033$0$230$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Kent

Dato : 06-01-03 19:32

"Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op lavede winXP nogle fejlændringer mht til lyd-driver...
> Mit svar... (fjern først evt lydkort driver) geninstaller winXP...

Njaaah - geninstaller winXP?? Det går man da ikke bare
sådan lige....

Det bliver i hvert fald sidste udvej, men tak for svaret.

Vh
Kent

Fra : Sp@cey

Dato : 05-06-03 07:53

> Njaaah - geninstaller winXP?? Det går man da ikke bare
> sådan lige....

Hvorfor dog ikke det??? Det kan da ikke være nemmere.
Har du husket at "fjerne" det gamle lydkort, altså disable det i BIOS?
Men ellers synes jeg nu også at det lyder som om at du har leget med noget
du ikke har haft HELT styr på, Beklager. Men burde det egentlig ikke være
nok at fjerne driveren til kortet og køre Regcleaner bagefter?
Sp@cey

"Before you open your mouth to speak, please make sure it's an improvement
upon the silence."