hvad er det for en film?
Fra : Vibeke Hvidberg

Dato : 04-01-03 22:37

Jeg leder efter titlen på en amerikansk film som skulle være i "samme" genre
som memento, requiem for a dream, fight Club o.s.v - den skulle handle om en
hypnotisør (mand) som skulle få sine ofre til at gøre nogle frygtelige ting
uden de er klar over det..
Den skulle vist ikke være så gammel...
Håber nogen har set noget der kunne være den..

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 04-01-03 23:07

Hej

"Vibeke Hvidberg" <REMOVE_THISvibeke@hvidberg.org> writes:
[snip]
> Jeg leder efter titlen på en amerikansk film som skulle være i "samme" genre
> som memento, requiem for a dream, fight Club o.s.v
[snap]

Hmm, hvilken genre er det du tænker på? "Gode Film" ? :)

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk - http://www.minefilm.tk

Fra : Vibeke Hvidberg

Dato : 04-01-03 23:14

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ulrik Jensen
> ulrik@qcom.dk - http://www.minefilm.tk
> "It's only a movie, and, after all, we're all grossly overpaid."

Nemli! Den skulle være meget spændende, lidt mystisk og med nogle fede
"effekter" og kamera vinkler..

Fra : Hafez Al-Assad

Dato : 04-01-03 23:25

Selvom at det ikke lige falder ind i samme type film, kan jeg ikke lade være
med at tænke på Woody Allen filmen, the curse of the jade scorpion..........
Martin

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 04-01-03 23:26

Det eneste jeg lige kan tænke på er Curse of the Jade Scorpion af Woody
Allen (http://us.imdb.com/Title?0256524), men jeg synes nu ikke ligefrem at
den ligner Memento eller Requiem for a Dream. Måske skyldes det bare at jeg
ikke ku' lide CofJS?
hygge,
Nicolai

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 04-01-03 23:55

Nicolai Zoffmann Heiredal skrev i en meddelelse...
> [...]
at
> den ligner Memento eller Requiem for a Dream. Måske skyldes det bare at

Og ved nærmere eftertanke, tror jeg faktisk du har ret....... Det er nok
CofJS, som Vibeke tænker på.
Grunden til jeg svarede "Insomnia" for lidt siden var, at instruktøren til
Memento, har lavet denne nye film...

-- HEJ
..-............gemmer sig i mørket.............

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 04-01-03 23:39

Vibeke Hvidberg skrev i en meddelelse...
> [...]
en
> hypnotisør (mand) som skulle få sine ofre til at gøre nogle frygtelige

Hmm. mon ikke det kunne være "Insomnia"........

[hi hi]

-- HEJ
..................drøner ned og nupper den første plads.................

Fra : Vibeke Hvidberg

Dato : 05-01-03 01:22

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> [hi hi]
>
> -- HEJ
> .................drøner ned og nupper den første plads.................

Jeg vil lede efter Curse of the jade scorpion, og se om det ikke skulle være
den;)
Jeg har ikke fået set Insomnina - det kunne være jeg skulle tjekke den ud
også..
-God Weekend til jer alle..

Fra : Vibeke Hvidberg

Dato : 05-01-03 01:28

Ved nærmere undersøgelse så tror jeg at jeg leder efter en film som er lidt
mere "gyser" end woody allen genren.. Den skulle være temmelig uhyggelig -
og "mærkelig" lidt ala Requiem for a dream...

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 05-01-03 03:28

Vibeke Hvidberg wrote:

> Ved nærmere undersøgelse så tror jeg at jeg leder efter en film som
> er lidt mere "gyser" end woody allen genren.. Den skulle være
> temmelig uhyggelig - og "mærkelig" lidt ala Requiem for a dream...

Den ultimative film, der både er mærkelig og meget uhyggelig er Lost
Highway. Lyder som en must see for dig, hvis du ikke har set den
allerede.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : MP Jakobsen

Dato : 05-01-03 15:18

"Vibeke Hvidberg" <REMOVE_THISvibeke@hvidberg.org> wrote in message
> [...]
> mere "gyser" end woody allen genren.. Den skulle være temmelig uhyggelig -
> og "mærkelig" lidt ala Requiem for a dream...

Fincher, som også har lavet Fight Club og også Se7en, har instrueret en film
der hedder 'The Game' med Michael Douglas. Jeg vil ikke sige at den er i
samme klasse som Fight Club eller Requiem for a dream, men den er bestemt
værd at se.

MP

Fra : MP Jakobsen

Dato : 05-01-03 15:37

> [...]
> mere "gyser" end woody allen genren.. Den skulle være temmelig uhyggelig -
> og "mærkelig" lidt ala Requiem for a dream...

Hmm... det kunne vel også være Donnie Darko du leder efter. Selvom der godt
nok er delte meninger om den, har den dog stadigvæk mange spændende sider.

Fra : MP Jakobsen

Dato : 05-01-03 15:48

> Hmm... det kunne vel også være Donnie Darko du leder efter. Selvom der
godt
> nok er delte meninger om den, har den dog stadigvæk mange spændende sider.

Undskyld, jeg opdagede lige at jeg ikke havde fået læst den oprindelige post
ordentligt. De to film jeg har nævnt passer nok ikke så godt ind i den
beskrivelse...

Fra : Peter Lind

Dato : 07-01-03 01:17

"Vibeke Hvidberg" <REMOVE_THISvibeke@hvidberg.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> uden de er klar over det..
> Den skulle vist ikke være så gammel...
> Håber nogen har set noget der kunne være den..

Hmm, en hypnotisør, der får sine ofre til at gøre nogle frygtelige ting -
lyder for mig lidt som The Manchurian Candidate, der dog ikke er helt ny,
men fra 1962. http://us.imdb.com/Title?0056218

Den er lidt i samme genre som de øvrige nævnte, i og med at de implicerede
og publikum begge er i tvivl om hvad der er virkelighed, og hvad der er
plantede erindringer. Det er alt for længe siden jeg har set den, men det
kunne være den du tænker på.

mvh
Peter Lind

Fra : Vibeke Hvidberg

Dato : 07-01-03 16:12

1000 tak for alle jeres gode forslag, jeg er dog stadig i tvivl om det er
nogle af dem..
Men det er også noget af en opgave jeg har sat jer på..;)

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 07-01-03 20:52

Vibeke Hvidberg skrev i en meddelelse...
> 1000 tak for alle jeres gode forslag, jeg er dog stadig i tvivl om det er
> nogle af dem..
> Men det er også noget af en opgave jeg har sat jer på..;)

Måske du kunne give lidt mere information om filmen............

Og jeg mener stadig ikke, at Insomnia + Requiem for a Dream er samme stil
som de to andre, du nævner.....

Måske forvirrer det os...

-- HEJ
.................finder lup og hat frem igen..............

Fra : Mark Høserich

Dato : 08-01-03 16:27

Vibeke Hvidberg wrote:
> [...]
> at gøre nogle frygtelige ting uden de er klar over det..
> Den skulle vist ikke være så gammel...
> Håber nogen har set noget der kunne være den..

Genre ? Hvordan, historien eller stilen ? Jeg synes ikke at Memento er i
samme "genre"(som du skriver), som Fight Club.
M<a>RK