MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Udskriftsundersystem i 2000??
Fra : Lars H. Fischer

Dato : 04-01-03 21:11

Hej alle

Jeg har af en eller anden grund gjort et eller andet (eller nogen....)
så jeg ikke kan installere min printer. Når jeg forsøger, at installere
min printer (HP Laserjet1100) melder Windows2000 bare:

" Der kan ikke fortsættes på grund af manglende ressourcer.
Udskriftsundersystemet er ikke til rådighed."

Jeg har ikke deaktiveret nogen services.... Problemet opstod i
forbindelse med afinstallation af software fra min gamle printer
(Lexmark Z12).

Nogen der lige har et godt bud på, hvad "Udskriftsundersystem" er og
hvordan man får startet dette igen??

På forhånd tak.

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Jens

Dato : 05-01-03 04:06

"Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Lexmark Z12).
>
> Nogen der lige har et godt bud på, hvad "Udskriftsundersystem" er og

Kik i services om "print spooler" er deaktiveret.
Mange services bliver deaktiveret ved afinstallation af den enhed der brugte
dem.

mvh Jens

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 05-01-03 10:27

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Kik i services om "print spooler" er deaktiveret.
> Mange services bliver deaktiveret ved afinstallation af den enhed der
brugte
> dem.

"Print spooler" kører fint, men jeg kan se at den afhænger af "LexBce
Server" og den er formodentlig blevet afinstalleret, men den er stadig
aktiv under services..

Hvad fanden laver Lexmark software på min maskine..?? Og så lige noget
der hedder server...??

Hvordan slipper jeg af med "LexBce Server", så jeg igen kan printe fra
min HP printer? Hvad er Windows' alternativ til den service?

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Jens

Dato : 05-01-03 17:41

> [...]
>
> Hvordan slipper jeg af med "LexBce Server", så jeg igen kan printe fra
> min HP printer? Hvad er Windows' alternativ til den service?

Har du delt din lex printer til andre pcèr på et lokalnet ?
så afinstaller dem.
Gå til enhedshåndteringen og opdater driveren til lpt porten, det burde
resette printerindstillingerne.
Jeg har ingen xpèr med en printer tilsluttet så øhh.....

(det kan være noget printer start ved første side indstilling der laver en
printserver, men jeg er ikke sikker på det)¨
På min w2k er det en faxtjeneste der afhænges af.

mvh Jens

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 06-01-03 10:31

> [...]
laver en
> printserver, men jeg er ikke sikker på det)¨
> På min w2k er det en faxtjeneste der afhænges af.

Jeg har ikke delt printeren...

Desværre hjalp det ikke, at opdatere LPT driveren

Jeg går nok den tunge gang og reinstallere skidtet, hvis ikke jeg får et
fornuftigt svar fra Lexmark

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Jens

Dato : 06-01-03 13:02

> [...]
>
> Desværre hjalp det ikke, at opdatere LPT driveren
>
> Jeg går nok den tunge gang og reinstallere skidtet, hvis ikke jeg får et

Hører du også til dem der køber ny bil når askebægret er fuldt?

Kan du installere printeren på en anden port (lpt2) ?
Har du prøet at fjerne lpt1 i enhedshåndteringen og så genstarte med den nye
printer sat til ?
(inden du gør ovenstående, så gå i dos og skriv "net stop", bare for en
ordens skyld)

mvh Jens icq : 175861681

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 06-01-03 13:57

> [...]
den nye
> printer sat til ?
> (inden du gør ovenstående, så gå i dos og skriv "net stop", bare for

Erfaringen viser, at reinstallation af et system der ikke lige funker
optimalt er meget hurtigere (dog lidt mere besværligt..) end
fejlfinding.. Ligefrem og købe en ny bil når askebægeret er fyldt, er en
helt anden sag

Jeg kan overhovedet ikke tilføje en printer før OS brokker sig.

Jeg forsøger lige at fjerne LPT1 og reboote..

Hilsen
Lars H. Fischer