Topcom 5ports switch
Fra : dpir8b

Dato : 04-01-03 20:36

Hej,
Jeg har lige købt en billig 5 ports switch ,men kan ikke få den til at køre
ok med mit ADSL!
Jeg har adsl 512/128 fra tdc og 2 pc'er som jeg gerne vil have til at køre
internet på samme tid, men når jeg sætter switchen på køre mit internet helt
vildt ustabilt (op og ned i tempo) når jeg så sætter den ene pc'er op til at
køre alene virker det fint?!! (har også prøvet kun at sætte den ene pc'er
til switchen ,dette virker heller ikke)
Jeg har sat dem sammen med rj45 cross. kabler
Skulle mine pc'er + adsl ikke kunne bruge denne switch alene eller er der
noget jeg mangler?
Er det en skod switch?

/dpir8b

Fra : Jens

Dato : 04-01-03 22:29

"dpir8b" <dpir8b@Phreaker.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har sat dem sammen med rj45 cross. kabler
> Skulle mine pc'er + adsl ikke kunne bruge denne switch alene eller er der

Alle kabler skal være "lige" når der er en switch imellem dem.
Hvis du kun har èn ip fra tdc, vil de to maskiner skaændes om dem, du skal
bruge en router med indbygget dhcp server.
en topcom router fra bilka koster omkring 450 kr.
den switch du har fungerer som den skal, det er det den bliver sat til der
er problemet.
(jeg bruger vist en tre stykker af dem)

mvh Jens

Fra : dpir8b

Dato : 05-01-03 11:54

Takker for svaret. Jeg have det lidt på fornemelsene efter at have læst et
par mails i denne gruppe.
Skal man have en fast IP for at kunne bruge en router?

/dpir8b

Fra : Arne

Dato : 05-01-03 12:13

Nej

De fleste routere kan sagtens arbejde med en dynamisk IP.

Fra : Lars Hjortø

Dato : 05-01-03 15:10

> [...]
> bruge en router med indbygget dhcp server.
> en topcom router fra bilka koster omkring 450 kr.

En anden mulighed er den kombineret router/4-port switch D-Link DI-604. Her
har du både en router og en switch der er nem at sætte op til omkring en 500
seddel.

Venlig hilsen Lars

---

Fra : Jens

Dato : 05-01-03 17:30

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospampost2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Her
> har du både en router og en switch der er nem at sætte op til omkring en

Ja men Dlink er ude i kulden hos mig

mvh Jens

Fra : Lars Hjortø

Dato : 05-01-03 18:01

> Ja men Dlink er ude i kulden hos mig

Hvorfor? Jeg har kun gode erfaringer med det.

Hilsen Lars.

> mvh Jens

---