Ram settings på A7N8X ?
Fra : Jens M

Dato : 04-01-03 19:02

Hej Gruppe

Er der andre der kan bekræfte nedenstående?

Jeg har hørt både for og imod nu. Kan man sætte en 512 stang sammen med en
256 stang? Og i så fald, kan de så køre dual?

Mvh. Jens

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-03 21:13

> [...]
>
>Jeg har hørt både for og imod nu. Kan man sætte en 512 stang sammen med en
>256 stang? Og i så fald, kan de så køre dual?

Aner det ikke, med prøv at maile til Asus, og lad os få svaret også.

Fra : Lars Vinther

Dato : 05-01-03 00:34

<per> wrote in message news:3e173ff8.20721676@dtext.news.tele.dk...

> Aner det ikke, med prøv at maile til Asus, og lad os få svaret også.

Du kan godt sætte de to stænger i samme maskine, selv om de ikke er lige
store. Lige nu har jeg f.eks. monteret 2x128 + 1x512 MB RAM blok i min

Fra : Sven

Dato : 05-01-03 01:05

> Du kan godt sætte de to stænger i samme maskine, selv om de ikke er lige
> store. Lige nu har jeg f.eks. monteret 2x128 + 1x512 MB RAM blok i min

Ja, selvfølgelig kan man sætte dem i, og de vil også køre, men bruger den
rammen som DUAL-ram?

Sven

Fra : Jacob Andersen

Dato : 05-01-03 04:32

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, selvfølgelig kan man sætte dem i, og de vil også køre, men bruger den
> rammen som DUAL-ram?

Nej det gør den ikke.

/Jacob

Fra : Cod@

Dato : 05-01-03 13:53

> Nej det gør den ikke.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨
Det vil jeg nu nok mene den gør, jeg har ikke læst nogle steder at ram
blokkene skulle være lige store

mvh
Cod@

---

Fra : Søren

Dato : 05-01-03 14:46

"Jens M" <jens@REMOVEcrazyslagelse.dk> skrev i en meddelelse news:av77jh$44b$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg har hørt både for og imod nu. Kan man sætte en 512 stang sammen med en
> 256 stang? Og i så fald, kan de så køre dual?

Det kan køre, men det giver dårlig ydelse.
"while dual DIMM configurations of 256 MB modules or 512 MB in Slots 1 and 3 (not shown) fall behind."
http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_a7n8x/8.shtml

M.v.h Søren