graver i jorden i mine potteplanter
Fra : Katja Gøbel

Dato : 04-01-03 18:56

Hej alle sammen,

jeg vil høre om der er nogen der har et trick til hvordan jeg kan få min mis
til at holde op med at grave/lege med jorden i mine potteplanter. Vand er
ikke en mulighed da min lille mis elsker at lege med vand......er der nogen
der har en ide??

hilsen katja

---

Fra : Majer

Dato : 04-01-03 19:16

"Katja Gøbel" <katja@[NOSPAM]goebelconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at holde op med at grave/lege med jorden i mine potteplanter. Vand er
> ikke en mulighed da min lille mis elsker at lege med vand......er der

Hej Katja!

Vi købte nogle flotte sten i Bilka's havecenter, som vi lagde over jorden.
Det holder kattene helt væk, for det er ikke interessant længere.

Du kan se et billede her
http://shor.ter.dk/249275139

Mange hilsner fra
--
Majer

http://www.majer.dk
(Nu med helt nyt design)

Fra : Mulle's mor Heidi

Dato : 04-01-03 19:28

<klip>
> jeg vil høre om der er nogen der har et trick til hvordan jeg kan få min
mis
> til at holde op med at grave/lege med jorden i mine potteplanter. </klip>

Sten er en glimrende løsning som Majer skrev, staniol er en nem, hurtig og
effektiv måde, indtil du kan få kløerne i nogle sten. Pak staniol om pottens
åbning, rundt om planterne....vupti, så er problemet løst (det virkede i
hvert fald her)

Men jeg bliver _nødt_ til at fortælle hvorfor min venindes kat pludselig
begyndte at tisse i planterne...en meget sød forklaring..

Min veninde er, som jeg, stor dyreven, og har en masse høns. Hendes store
fine hane blev syg, og var ved at dø af sygdom og kulde (de bor jo ligesom
udenfor i hønsegården - hønsens altså
)
Hun tog så Hansemand ind i en stor papkasse og satte den i badeværelset (der
er nemlig gulvvarme)..men dèr står kattebakken også!

Og trods det at hanen (som er i klar bedring) er i en kasse, og mest ligger
ret stille, tør katten ikke gå derud....og hvor skal man så tisse henne?
I potteplanterne *argghhhhhhh*

Så kattebakken har holdt flyttedag, potteplanterne og skjulere er vasket og
alt er igen i balance.

Morale: der skal ikke meget til, før en kat skifter toilet åbentbart*G*

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http:hei.homepage.dk

Fra : Katja Gøbel

Dato : 05-01-03 21:26

Tak for svarene...jeg prøver straks tricks'ene af. Er ved at være en smule
træt af at støvsuge hele lejligheden adskillige gange om dagen...

hilsen katja

---

Fra : Pia J

Dato : 05-01-03 21:29

mine graver ikke, de flår bladene af. Min gummiplante bl.a. ser temmelig
mystisk ud, en gulv til loft efeu-agtig ting med store blade mangler nu den
nederste meter, der er kun stængel. Min lykkekastanje bliver afbarket. Osv.

:Pia

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 06-01-03 11:25

Hej Pia

Har dine katte kattegræs? Vores kat begynder at spise af potteplanterne hvis
kattegræsset trænger til at blive skiftet ud.

Mvh
Kim

Fra : Pia J

Dato : 06-01-03 11:42

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> wrote in message
> Hej Pia
>
> Har dine katte kattegræs? Vores kat begynder at spise af potteplanterne
hvis
> kattegræsset trænger til at blive skiftet ud.

Kattegræs bruges her i huset som madras. Spise det? Pjat!

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 06-01-03 11:43

I øvrigt spiser de ikke mine planter, de leger med dem...

:P