MMS via GSM ikke muligt i 6610?
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 04-01-03 18:17

Hej NG!

Jeg undrer mig MEGET! Jeg har en Nokia 6610, og vil gerne have gang i noget
mms! Men der er 2 ting der undrer mig:

For det første: Kan det være rigtigt at jeg kun kan sende en mms via GPRS?
Når jeg går ind under valg af databærer er der kun GPRS som valgmulighed!
(Jeg synes jo der burde ha stået en GSMDATA også...? Det kan da ikke passe
at jeg skal til at investere i GPRS abb. kan det? Vil meget gerne høre fra
nogle for hvem det er lykkedes at sende en mms via GSM!

For det andet: MMS kan jo både sende lyd og billeder - Men på telefonen ser
det kun ud til at jeg kan vedhæfte billeder? Kan man ikke sende en lyd via
mms fra Nokia 6610?

Håber der er nogle der kan svare på mine spørgsmål!

Med venlig hilsen
Lasse

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 06-01-03 18:23

"Lasse Rønlev" <r@fjerndette.pc.dk> wrote in
news:3e171710$0$213$edfadb0f@dread16.news.tele.dk in
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> lyd via mms fra Nokia 6610?
>
> Håber der er nogle der kan svare på mine spørgsmål!

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at MMS kører over GPRS, men ikke
kræver et særskilt GPRS abbonoment (Gælder for SONOFON).

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 06-01-03 19:56

"Lasse Rønlev" <r@fjerndette.pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Jeg undrer mig MEGET! Jeg har en Nokia 6610, og vil gerne have gang i
noget
> mms! Men der er 2 ting der undrer mig:

Det gjorde jeg osse, og så søgte jeg på nettet. Har du orange abo. så kig
her:
http://orange.dk/mms/komigang - en smart opsætningsting :)

-Peter

www.eaid.dk

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 06-01-03 19:58

> [...]
> Hej NG!
>
> Jeg undrer mig MEGET! Jeg har en Nokia 6610, og vil gerne have gang i
Og for TDC:
http://www.tdcmobil.dk/u_20818.htm

Lav selv følgende dk-søgning på google: [teleselskab] mms [mobiltype]

Fra : Johnny K. Olesen

Dato : 09-01-03 19:01

Hej Lasse

Jeg ved hvordan det er hos de andre selskaber, men hos Sonofon skal du
ikke have GPRS abonnement for at kunne benytte MMS. Servicen kører
via GPRS, men kun med adgang til MMS.
For at melde telefonen til MMS skal du skrive en SMS med teksten MMS
START og sende den til 1221. Derefter modtager du en SMS med yderligere
instruktion.

---
Mvh.

Johnny

- som udtaler sig som privatperson - ikke som SONOFON ansat.