Skærme
Fijala 3554
Bilka skærm
Fra : KC

Dato : 04-01-03 18:11

Hej NG

Er der nogen der kender til den 17" tommer Bilka har til 999. Og kan I huske
navnet?

mvh

KV

Fra : Foxy_Lady

Dato : 04-01-03 18:56

Hejsa..

Jeg fik sådan en skærm i julegave... den er ok til det jeg skal bruge den
til... men ikke en kvalitetsskærm... Jeg ved ik hvorfor, men når der feks.
er en grå farve på skærmen kommer der sådan nogle streger, der ligner
streger forårsaget af en magnet.. jeg har prøvet at fjerne højtalerne, men
det hjalp ikke... det er ikke noget der generer ved brug..

Skærmen hedder vidst ikke noget, det er bare en noname..

mvh

Foxy_Lady

Fra : Andrew

Dato : 04-01-03 20:34

> [...]
> streger forårsaget af en magnet.. jeg har prøvet at fjerne højtalerne, men
> det hjalp ikke... det er ikke noget der generer ved brug..

Det er dit grafikkort der halter

Mvh Anders

Fra : P Nissen

Dato : 04-01-03 21:20

On Sat, 4 Jan 2003 20:34:17 +0100, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:
>Det er dit grafikkort der halter

Nå tak, det var ellers noget af en påstand.
Har du noget at have den i ? Links til
tekniske artikler osv.

Og hvorfår får jeg så mønstret på min ene skærm,
men sætter jeg den anden skærm til istedet, så
er der ikke noget mønster. ( ved samme opløsning
og frekvens og altså med samme grafikkort )

mvh PN

Fra : Andrew

Dato : 04-01-03 22:54

> [...]
> men sætter jeg den anden skærm til istedet, så
> er der ikke noget mønster. ( ved samme opløsning
> og frekvens og altså med samme grafikkort )

Ja, ok. Den kan jeg ikke knække. Men min skærm gør det samme og gjorde det
også ved min gamle. Jeg fik at vide af en anden fyr i
grafikkort-nyhedgruppen at det var mit grafikkort den var gal med. Det er i
hvert fald ikke min skærm den er gal med.

Mvh Anders

Fra : P Nissen

Dato : 04-01-03 20:40

On Sat, 4 Jan 2003 18:55:31 +0100, "Foxy_Lady" <khansen84@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>streger forårsaget af en magnet.. jeg har prøvet at fjerne højtalerne, men
>det hjalp ikke... det er ikke noget der generer ved brug..

Det du ser er et "moaire" mønster. Ofte kan du få det
væk, enten helt eller delvist, ved at skifte til en anden
opdaterings frekvens. F.eks. har jeg en billig 19" skærm
hvor dette mønster optræder ved 85 Hz, mens den står
helt roligt ved 75 Hz. Lille tekst er også meget nemmere
at læse ved den frekvens.

mvh PN

Fra : | Gooz |

Dato : 04-01-03 22:42

"P Nissen" <nospam@invalid.mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor dette mønster optræder ved 85 Hz, mens den står
> helt roligt ved 75 Hz. Lille tekst er også meget nemmere

Jeg får også nogle streger, ved fx. Acrobat reader's grå baggrund, stregerne
ligger parallelt og er lidt lysere.
Jeg kører 1600x1200 i 85 Hz, men når jeg går ned i 1200x1024 er de der
stadig, men de er ikke så synlige igen.

Kan de passe at en LG 19" skærm til 4000 kr. gør sådan noget? eller er det
mit Asus Geforce der synger på sidste vers?

Mvh

Daniel

Fra : Andrew

Dato : 04-01-03 22:56

> [...]
>
> Kan de passe at en LG 19" skærm til 4000 kr. gør sådan noget? eller er det
> mit Asus Geforce der synger på sidste vers?

Hej Daniel

Jeg har præcis de samme streger der bølger hen vandret henover skærmen. Jeg
lægger ikke mærke til dem "i det daglige" men jeg kan da se dem tydeligt
hvis jeg vil.

Jeg har også en LG skærm. En F700P.

Mvh Anders