Skærme
Fijala 3554
Viewsonic P95f+
Fra : ChristianTC

Dato : 04-01-03 16:34

Hej

er der nogen af jer der har en Viewsonic P95f+? Jeg kunne godt tænke mig at
vide hvad i synes om den, og hvordan i synes den virker.

MVH
Christian

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-01-03 21:14

"ChristianTC" <christofferthevikingNOSPAM@yahoo.com> wrote in

> Hej
>
> er der nogen af jer der har en Viewsonic P95f+? Jeg kunne godt
> tænke mig at vide hvad i synes om den, og hvordan i synes den
> virker.

Jeg har en P95f - den har jeg været rigtig godt tilfreds med. Overvejer
dog at skifte den ud med en 17/18" LCD i stedet grundet pladsmangel på
skrivebordet. Jeg har skrevet om min skærm herinde tidligere, det kan
du finde ved at søge på google groups. Eller ved at klikke på dette
link (indeholder en søgning på googlegroups efter mit navn i
dk.edb.hardware.skaerm og teksten p95f i teksten.):
http://makeashorterlink.com/?G228126F2

Jeg ved ikke så meget om p95f+, men har hørt om et par stykker som
hellere ville have p95f - men ved ikke helt hvorfor.

Held og lykke med det, håber du kan bruge mine udtalelser til noget.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Per Møller

Dato : 07-01-03 23:31

Jeg har i dag købt skærmen og er umiddelbar meget tilfreds.

Jeg overvejede
Samsung SyncMaster 957p til ca. 2000 kr.
Iiyama HM903DTA til ca. 4200 kr.

Så læste jeg
http://www.tomshardware.com/display/20020319/index.html

Og endte med at købe ViewSonic Professional P95f+ til 2800 kr.. Den er et
fint kompromi mellem de 2 skærme.

Toms Hardware er positiv over for den.

De testede skærme er dyrere i Danmark pånær ViewSonic, som er billigere end
i USA.

Mvh.
Per

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-01-03 00:28

"Per Møller" <motoguzzi@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> Den er et fint kompromi mellem de 2 skærme.
>
> Toms Hardware er positiv over for den.
>
> De testede skærme er dyrere i Danmark pånær ViewSonic, som er

Det er P95f og ikke P95f+ der anmeldes, det kan være forklaringen på at
skærmen er billigere i DK end i USA.
Men jeg ved som sagt ikke hvad forskellen på P95f og P95f+ er, så om
det har noget at sige ved jeg ikke.

Flemming

Fra : Kristian Dorland

Dato : 08-01-03 22:16

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message news:<Xns92FD4C3B8DD7joenssoncsaucdk@130.225.247.90>...
> [...]
> skærmen er billigere i DK end i USA.
> Men jeg ved som sagt ikke hvad forskellen på P95f og P95f+ er, så om

Tja, P95f+ er P95f's afløser, så den gamle er ikke til at få mere. Og
det er en skam, siden jeg har hørt den skulle være en del bedre.

Jeg købte en P95f+ for snart en uge siden, og var da pænt glad for den
til at starte med... Men geometrien er altså ikke iorden, og det er
ikke til at forbedre via indstillingerne. Venstre side af billede buer
ud af, på trods af at kanten på billede buer ind af. Ikke fedt. Den
virker også lidt for uskarp.
Jeg regner med at bytte den ud med en 957NF eller noget i den stil...

mvh
Kristian

Fra : Per Møller

Dato : 09-01-03 12:21

> [...]
> virker også lidt for uskarp.
> Jeg regner med at bytte den ud med en 957NF eller noget i den stil...

Har hørt at 957NF kan have samme problemer, men det kan være rygter.
Min ViewSonic har ikke de omtalte problemer, måske har du Kristian været
uheldig eller også har jeg været heldig.
Jeg har også hørt at ViewSonic laver en A og en B serie af deres modeller.
Om der er forskel ved jeg ikke.

Mvh.
Per

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-01-03 15:52

"Per Møller" <motoguzzi@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg købte en P90f, den havde præcis samme fejl. Irriterende, da det kostede
mig returportoen + besvær for mig og butikken som solgte den :(

>Den virker også lidt for uskarp.

Det problem havde jeg så ikke med med P90f'eren. Men havde det problem at
skærmen afgav en usædvanlig høj pivetone..

> Har hørt at 957NF kan have samme problemer, men det kan være rygter.

Jeg købte en Samsung 959NF, og den er jeg helt tilfreds med. Knivskarpt
billede, jeg kører i 1280x1024 og i hm tror det var 85hz, det ser godt ud.
Det eneste jeg gjorde da jeg satte den til var at indstille "Size" og
"Position" på billedet, da de ikke passede. Ellers har jeg intet rørt i
menuerne.
Eneste ting jeg kan udsætte den for, er at den er længe om at varme op. Det
er første gang jeg har set en skærm bruge ca. 15 min på at billedet bliver
indstillet ordentligt. Det er skarpt fra start af, men billedet er for stort
til rammen, dvs. i min windows er [Start] knappen næsten ikke synlig når
skærmen er kold, men jo varmere den bliver jo mere bliver
synligt..selvfølgelig indtil et vist punkt

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk