Over Kufsttein
Fra : Gismo

Dato : 03-01-03 14:12

Hejsa.

Hvis jeg køre over Kufstein er ruten ca. 130 Km. kortere end over Salzburg
og Villach. ifølge route 66.

Er der nogen der ved hvor mange kilometer men skal køre på landevej, er den
meget stejler end den anden vej, og kan det overhovedet betale sig i tid og
brændstof?

Gismo.

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-01-03 14:19

Gismo wrote:

> Hvis jeg køre over Kufstein er ruten ca. 130 Km. kortere end over
> Salzburg og Villach. ifølge route 66.

Du må gi' os lidt mere... Jeg går ud fra, at det er en tur fra Danmark til ?
du taler om?

> Er der nogen der ved hvor mange kilometer men skal køre på landevej,
> er den meget stejler end den anden vej, og kan det overhovedet betale
> sig i tid og brændstof?

Som sagt, giv os lidt flere oplysninger.

Carsten Stage

Fra : Gismo

Dato : 03-01-03 15:56

Carsten Stage wrote:

> Du må gi' os lidt mere... Jeg går ud fra, at det er en tur fra
> Danmark til ? du taler om?

Sorry turen er fra jylland til lido di jesolo i Italien......til sommer.

Jeg ville køre fra A8 ved inntal mod Kufstein, køre fra ved Kufstien nord
mod Lienz vidre mod tolmezzo,
hvor man mødes med vejen der kommer fra salzburg, Villach.
Det drejer sig om stykket mellem kufstein og tolmezzo. Er der nogen udgifter
til broer eller tunneler den vej?

Jeg ville bare gerne prøve at køre en anden vej gennem Østrig.
kom med nogle gode idéer, men ikke noget med for smalle veje og alt for
stejlt,
konen er ikke vild med det.

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-01-03 22:00

Gismo wrote:

> Sorry turen er fra jylland til lido di jesolo i Italien......til
> sommer.

OK - så vil jeg ikke svare dig lige nu, men afvente at vores lokale DK/I
ekspert PHK svarer.

Kommer der ikke noget fra ham, så skal du nok få mit bud... I ventetiden
kunne du måske følge det link der er i min signatur...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : PHK

Dato : 05-01-03 12:14

"Carsten Stage" <stageNOSPAM@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> OK - så vil jeg ikke svare dig lige nu, men afvente at vores lokale DK/I
> ekspert PHK svarer.

Arghh - ekspert har jeg nu aldrig været på det felt. Men jeg har da en
mening om det :)

> [...]
> hvor man mødes med vejen der kommer fra salzburg, Villach.
> Det drejer sig om stykket mellem kufstein og tolmezzo. Er der nogen

Jeg er lidt i tvivl om hvilken Kufstein og hvilken Tolmezzo du mener, - min
Autoroute dirigerer turen over Salzburg til Villach - er det den tur du vil
vide noget om? I så fald koster det Maut at køre over "bakken" mellem
sidstnævnte byer, men du kan også vælge at køre over Radstadt her. Det
koster ingenting og det er en meget meget flot tur, som jeg i tidernes
morgen dyrkede stort set hvert eneste år når jeg kørte til Golf GTI træf ved
Wörther See mellem Villach og Klagenfurt. Men der er nok campingvogne
forbudt? Jeg kikkede ikke efter den slags skilte dengang :)

> Jeg ville bare gerne prøve at køre en anden vej gennem Østrig.
> kom med nogle gode idéer, men ikke noget med for smalle veje og alt for
> stejlt, konen er ikke vild med det.

Hmm, - har vi samme kone? :)

Ekstra kørsel i Italien uden for motorvejene koster tid - meget tid. Så
meget tid at man hurtigt finder en campingplads hvor det ikke er nødvendigt
at bruge bilen (selv om jeg godt kan lide at køre bil).

"Carsten Stage" <stageNOSPAM@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer der ikke noget fra ham, så skal du nok få mit bud...

Kom du bare med det alligevel :)

--
_
|_|

Fra : Carsten Stage

Dato : 05-01-03 12:38

PHK wrote:

> Arghh - ekspert har jeg nu aldrig været på det felt. Men jeg har da en
> mening om det :)

Det var lige det jeg regnede med...

> Kom du bare med det alligevel :)

Nja... Det vil nok ikke blive meget anderleds - vi bruger jo begge blandt
andet MapSource til at finde vej med.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Gismo

Dato : 09-01-03 00:17

PHK wrote:

> Jeg er lidt i tvivl om hvilken Kufstein og hvilken Tolmezzo du mener,
> - min Autoroute dirigerer turen over Salzburg til Villach - er det
> den tur du vil vide noget om? >> _|

(DK - Esbjerg)

Hej igen unskyld det sene svar.

På min router ser det ud som om man drejer fra A9 mod kufstein - kitzbühel -
udine.
Jeg tror at det er samme rute vi snakker om, hvis det er kan det så lade sig
gøre med
et fattigmands sæt........
Peugeot 406 2,0 og cv på ca 1300 kg.

men jeg gider ikke at konen skider på sædet af skræk, bilen er ny.

Gismo.

Fra : PHK

Dato : 10-01-03 10:27

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

kitzbühel -
> udine.
> Jeg tror at det er samme rute vi snakker om, hvis det er kan det så lade

Der er flere kræfter i og mindre vægt end vores vogntog, såhh det går
garanteret fint :)

Jeg har ikke kørt over med campingvogn på overgange mellem Brenner og
Villach/Salzburg ruten, og det er vist det du snakker om, right?

--
_
|_|

Fra : T. Hartung

Dato : 06-01-03 21:56

> Sorry turen er fra jylland til lido di jesolo i Italien......til sommer.

Turen over Brenner og over Villach er næsten lige lang når turen går til
Lidoen.

> [...]
> hvor man mødes med vejen der kommer fra salzburg, Villach.
> Det drejer sig om stykket mellem kufstein og tolmezzo. Er der nogen

Østrig som transitland er så smart lavet at man idag ikke med CV kan køre
igennem uden at bruge motorvejnettet og der med Maut på Brenner eller
Tauern - + Vignet!! alt andet er ulovligt

> Jeg ville bare gerne prøve at køre en anden vej gennem Østrig.
> kom med nogle gode idéer, men ikke noget med for smalle veje og alt for
> stejlt,
> konen er ikke vild med det.

Du kan tage "bagdøren" til Brenner via Inssbruck over Füssen/Fernpass/Reuter
og Imst (A) - fordel er A7 i Tyskland hele vejen det sidste stykke fra
Nürnberg - Ulm og "bag om München" er næsten trafikfri og man undgår proppen
rundt om München - ulemper er der desværre også - ingen motorvej over Die
Vor Alpen ved Füssen ca. 60 - 70 km på en pæn stor alpevej med trafik - men
en flot tur.

Mine erfaringer siger mig --- Ingen besparelser hverken i tid eller benzin -
men kan man lide at flå i gearkassen og bande over traktor, lastbiler,
hestevogn, lokalbusser - så drej fra ..

mvh
T. Hartung

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-01-03 22:14

On Monday, January 06, 2003 9:55 PM [GMT+1=CET],
T. Hartung <torben.hartung@noSPAMmail.dk> wrote:

> Du kan tage "bagdøren" til Brenner via Inssbruck over
> Füssen/Fernpass/Reuter og Imst (A)

Og via Landeck til Prutz - http://www.aktiv-camping.at/ - som fortjener et
par overnatninger, og et besøg i det toldfrie Samnaun samt en tur helt ned i
bunden af Kaunertal - videre til Italien. En ekstra fordel ved denne rute er
at man kan køre gennem Østrig uden at komme på veje med vignettepligt!

> [...]
> der desværre også - ingen motorvej over Die Vor Alpen ved Füssen ca.
> 60 - 70 km på en pæn stor alpevej med trafik - men en flot tur.

Som er anbefalelsesværdig og problemfri med campingvogn.

> Mine erfaringer siger mig --- Ingen besparelser hverken i tid eller
> benzin - men kan man lide at flå i gearkassen og bande over traktor,
> lastbiler, hestevogn, lokalbusser - så drej fra ..

Nå ja - så er det heller ikke værre...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : T. Hartung

Dato : 06-01-03 23:17

> [...]
> at man kan køre gennem Østrig uden at komme på veje med vignettepligt!
>
> Som er anbefalelsesværdig og problemfri med campingvogn.

Du har ret - det kan lade sig gøre at komme bagvejen til Bolzano - uden
Maut-Euro flyver ud af lommerne .. vis denne vej bliver "for kendt" så
lukker de nok også denne vej for CV ... som de gjorde med den gamle
Brennervej

> Nå ja - så er det heller ikke værre...

Jeg har kun 3 ugers sommerferie ......alt under 110 km/t er at raste !!...

mvh
T. Hatung

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-01-03 23:30

In news:3e19ff9c$0$229$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
T. Hartung typed:

> Jeg har kun 3 ugers sommerferie ......alt under 110 km/t er at raste
> !!...

Måske lige med undtagelse af de mest kedelige stræk gennem Tyskland, så
syn's jeg at selve rejsen er lige så meget ferie som opholdet på
destinationen! Var det ikke H.C. Andersen som sagde: "At rejse er at
leve"...

Hvis jeg skal køre 110 med campingvognen så bliver det sgu for dyrt i
brændstof.
Det passer fint til min ekvipage at holde 90-95 - det kan gøres i 5. gearet
det meste af tiden, trods den beskedne motorkraft jeg har til rådighed.
Selvfølgelig skal de lange eller stejle stigninger så besejres med
gearkassen - men det har endnu ikke været nødvendigt at gå lavere end 3.
gear.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
(1.6 - 75 HK - 135 nm - 1000 kg på krogen).

Fra : T. Hartung

Dato : 06-01-03 23:40

" Var det ikke H.C. Andersen som sagde: "At rejse er at
> leve"...

jo jo men med hvilken fart ??

> Det passer fint til min ekvipage at holde 90-95 - det kan gøres i 5.
gearet
> det meste af tiden

.............. så hold til højre på motorvejen - for nu kommer jeg snart
forbi ))

mvh
T. Hartung

1,8 - 150hk - 230 Nm ved 1.750 O/min - 1.300 kg under kofangeren

cut!

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-01-03 23:45

In news:3e1a051a$0$143$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
T. Hartung typed:

> ............. så hold til højre på motorvejen - for nu kommer jeg
> snart forbi ))

Det gør jeg skam også - med undtagelse af når lastvognene skal passeres...
Det er ikke dem alle der kan holde den fart.

> 1,8 - 150hk - 230 Nm ved 1.750 O/min - 1.300 kg under kofangeren

Det lugter af en trykladet VW/Audi m.v. - Ska' vi byt' ?

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Arne Keller

Dato : 06-01-03 23:46

On Mon, 6 Jan 2003 23:40:28 +0100, "T. Hartung"
<torben.hartung@noSPAMmail.dk> wrote:

>" Var det ikke H.C. Andersen som sagde: "At rejse er at
>
>jo jo men med hvilken fart ??

Præcis, så kan man nå at se lidt, især hvis man forlader motorvejen.

Vi har altid holdt fast i at ferien starter når vi kører ud af
indkørslen, vi kører små strækninger sjældent mere end 2 timer uden
pause, vi stopper senest ved midnat for at sove.

Det betyder at turen frem til feriestedet også bliver en del af ferien
istedet for noget som skal overståes.

Vi kører faktsik sjældent over 90.

2,4 - 170hk

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Janne Madsen

Dato : 07-01-03 21:47

Arne Keller <arne@kellernet.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e1a0531.57412895@sunsite.dk...

> [...]
> pause, vi stopper senest ved midnat for at sove.
>
> Det betyder at turen frem til feriestedet også bliver en del af ferien

I ovenstående kan jeg kun være enig. Vi har samme kørselsmønster lige
bortset fra at ferien sagtens kan startes med 100 - 110 km/t. Så når man
faktisk også at se mere i sin ferie og der er tid til længere pauser hvor
man også kan se noget.
Man skal jo også se hvad der sker i venstre vejbane, ellers bliver man lidt
ensporet og det er jo ikke det ferien skal bruges til

2,0 og sølle 135 hk

Med venlig hilsen
Lennart Sørensen
Jeg udtaler mig alle vegne også på usenet

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-01-03 22:22

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message
> On Mon, 6 Jan 2003 23:40:28 +0100, "T. Hartung"
> <torben.hartung@noSPAMmail.dk> wrote:
-snip-
> 2,4 - 170hk

-snip-

*fnis* 2,9 - 210 hk...

MvH Aragorn_dk

Fra : PHK

Dato : 07-01-03 12:39

"T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

> 1,8 - 150hk - 230 Nm ved 1.750 O/min - 1.300 kg under kofangeren

Hvad kører du på literen?

--
_
|_|

Fra : T.Pedersen

Dato : 07-01-03 00:53

"Carsten Stage" <stageNOSPAM@fabel.dk> skrev i en meddelelse news:3e19f18f$0$47416$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> En ekstra fordel ved denne rute er
> at man kan køre gennem Østrig uden at komme på veje med vignettepligt!

Men man skal passe på, for der er små stykker med motortrafikvej undervejs
på en 10-20 km, hvor der også er vignettepligt, og dem komer man meget
let ind på, hvis man bare "følger vejen". Jeg prøvede sidste år at komme
"vignettefrit" igennem på den strækning, men i praksis synes jeg ikke det kan
lade sig gøre med cv på slæb. Det er for bøvlet at skulle styre uden om
de stykker med motortrafikvej. Vejtunnelen ved Landeck er vist også
vignettepligtig, tror jeg - uden at være sikker. Man når jo ikke at se alle skilte.

vh tp.

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-01-03 08:02

In news:avd4vv$19e4$1@news.cybercity.dk,
T.Pedersen typed:

> Men man skal passe på, for der er små stykker med motortrafikvej
> undervejs
> på en 10-20 km, hvor der også er vignettepligt, og dem komer man meget
> let ind på, hvis man bare "følger vejen".

Det problem opstår, hvis man følger skiltningen mod byerne - hvis man følger
skiltningen med rute/vejnumrene slipper man udenom. I sommer kørte jeg turen
for første gang, og det var i silende regn og halvmørke - og jeg oplevede
ikke at det var et reelt problem.

> Vejtunnelen ved Landeck er vist også
> vignettepligtig, tror jeg - uden at være sikker.

Du har ret i, at tunellen er en del af det vignettepligtige vejnet - men
igen, hvis man følger rute/vejnumrene kommer man fint udenom og igennem
Landeck by.

> Man når jo ikke at
> se alle skilte.

Så er der risiko for at man havner på herrens mark
Men som sagt, følg rute/vejnumrene, det oplevede jeg som noget problemløst.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : PHK

Dato : 07-01-03 12:41

"T.Pedersen" <terkelp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de stykker med motortrafikvej. Vejtunnelen ved Landeck er vist også
> vignettepligtig, tror jeg - uden at være sikker. Man når jo ikke at se

Hvis man kører imod Landeck by, så er der ingen problemer, blot man ikke
forvilder sig ned på motorvejen, som går langs med den vej man kører på.

--
_
|_|

Fra : PHK

Dato : 07-01-03 12:51

> [...]
> rundt om München - ulemper er der desværre også - ingen motorvej over Die
> Vor Alpen ved Füssen ca. 60 - 70 km på en pæn stor alpevej med trafik -

Vi kører den tur hver år. Jeg fatter ikke dem der drejer fra imod München
når de skal til Italien - man har jo praktisk taget motorvejen for sig selv,
når man fortsætter det sidste stykke ned af 7´eren.

Manglen på motorvej over Alperne synes jeg ikke er en bagdel. Trafikken går
sjældent i stå (jeg har aldrig oplevet det), og vejene er rigeligt store til
at medebringe campingvogn.

Underlader man vignetten ved at køre over Landeck skal man undgå at køre på
motorvejen uden om Landeck. Det er faktisk kun 20 km - ca. - hvor man har
brug for vignetten og det er mange penge at betale for at spare lidt tid
dér.

Landeck er for øvrigt en hyggelig lille by, hvor man sagtens kan få nogle
timer til at gå :)

--
_
|_|

Fra : Jan Rene

Dato : 04-01-03 17:18

Jeg har kørt disse ruter mange gange. Både over Brenner, og over Villach.
Jeg kan bedst lide turen over Villach. Der er ikke så stejl en stigning som op til Brenner passet. Ligeledes kommer du til at køre færre kilimeter på de varme Italienske moterveje. (du kommer længere syd på, af denne vej, før der bliver varmt)
Tids mæssigt tro jeg også du spare tid. Jeg mener at husk at turen over Villach også er kortere.
Jeg har kørt begge vej både solo og med CV, Jeg vil køre over Villach.

Hvis du vil køre over Villach, så pas på med sidevind efter tunnelerne. Hvis det blæser meget, kan det virke meget voldsomt at kommer ud af en helt vindstille tunnel, til en pludselig side vind.

I år har vi AC, hvis vi tager til Lidoen køre vi nok igen over Villach

God tur
Rene'