Cisco VPN og Outlook
Fra : Ukendt

Dato : 04-01-03 13:42

Jeg prøvet at stille dette spørgsmål før, uden at mit problem blev løst.
Men det er efterhånden lag tid siden, så det kan jo være at der er en enkelt
eller to som er blevet klogere

Jeg har en hjemmearbejdsplads som ser således ud:

En notebook, med Win xp pro, en trådløst forbindelse via en 3com
Officeconnect router.
Cisco's software vpn client og ms office xp.
I den anden ende står der en Cisco concentrator 3000 og en exchange server.

Mit problem er at min oulook profil kun virker en gang.
Altså når jeg opretter en ny profil i outlook, kommer jeg fint på serveren,
men hvis jeg lukker outlook, kan jeg ikke komme på serveren igen, før jeg
har lavet en ny profil.

Hvis jeg bliver ved med at trykke på "forsøg igen" et varierende antal genge
kan jeg godt buge en profil flere gange..... men hvor sjovt er det

Problemet eksisterer ikke hvis jeg tager notebooken med ind på kontoret og
tilslutter den netværket direkte.

Jeg har prøvet med ældre ms office version, uden ændret resultat.

Frank

Fra : mthaulow

Dato : 04-01-03 19:23

"" skrev d. 04-01-03 13:42 dette indlæg :
> [...]
kontoret og
> tilslutter den netværket direkte.
>
> Jeg har prøvet med ældre ms office version, uden ændret resultat.

Hej Frank

Det lyder som om at du på dit arbejde køre med Roaming Profil. dette gør
at du du kan vælge en hvilken somhelst maskine når du er på dit arbejde,
og den vil se ud som din notebook.
Dette gøres ved at gemme din profil på en central server i dit firma.
Når du så kommer hjem har du ikke denne profil.
Når du så sætter din Outlook op på maskinen, vil dette blive gemt i en
profil på din lokale HD, men lige så snart du logger af, vil denne
profil blive slettet, for ikke at skabe konflikter med din Roaming
Profil på dit arbejde.
Dette er grunden til at det ikke virker.
Hvis du vil have det til at virke, skal der laves en form for dual boot,
hvor du under boot skal vælge mellem Lokal Profil eller Roaming profil.
Jeg kan ved ikke hvordan man gør i XP, men et godt sted at lede er på
www.technet.com søg efter "Roaming profil outlook" eller "roaming
profile lokal profil dual boot". Jeg er ret sikker på at der ligger et
white paper på hvordan man gør.

Jeg håber det har hjulpet dig på vej, selv om du ikke har et konkret
svar, på hvordan du får det til at virke

MVH
nospam-M.thaulow@edb.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-03 19:39

> [...]
> profil blive slettet, for ikke at skabe konflikter med din Roaming
> Profil på dit arbejde.
> Dette er grunden til at det ikke virker.

Jeg glemte at skrive at andre på jobbet ikke har problemet, selvom de har et
tilsvarende setop.

Frank

Fra : mthaulow

Dato : 04-01-03 19:26

> [...]
kontoret og
> tilslutter den netværket direkte.
>
> Jeg har prøvet med ældre ms office version, uden ændret resultat.

Hej igen Frank

Du må meget gerne droppe mig en mail, både hvis det fik dig et stykke
vidre, eller hvis det ikke hjalp en s...

MVH
nospam-m.thaulow@edb.dk
fjern nospam-

http://www.kandu.dk/

Fra : mthaulow

Dato : 04-01-03 20:39

Hej igen

Når du logger på din maskine derhjemme logger du så på lokalt eller på
Domain.

Hvis du logger på lokalt, så prøv at logge på som om du var på arbejde (
Altså på domain ), selv om du ikke kan blive verificeret af en Domain
server så kommer du på alligevel, da dit logon er Cached lokalt på din
PC.
Nu vil du bruge samme profil som på arbejdet.

Håber at det hjalp

M Thaulow

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-03 21:55

> Hvis du logger på lokalt, så prøv at logge på som om du var på arbejde (
> Altså på domain ),

Hmm. min notebook er ikke tilmeldt min arbejdsplads domain.
Og jeg kan ikke længere selv gøre det... et rettighedsproblem, som også skal
løses.
Men da den var tilmeldt domainet, var problemet det samme.

I øvrigt er domainet angivet i cisco clienten.

Frank

Fra : mthaulow

Dato : 04-01-03 22:38

Hej Igen

Nu er jeg sgu ved at være lidt blank.

Det at dit Domain er angivet i VPN klienten, gør ikke at din maskine ved
noget om hvor den høre hjemme.
Men prøv at få den melde ind i domainet, få det til at virke på din
arbejdsplads. Gå så hjem og log på som om du var på arbejde, start din
VPN Klient.
Så skal det sgu virke.

Ellers må vi to finde ham Bill Gates, og give ham den røvfuld han så har
fortjænt
Jeg er sgu ked af at jeg ikke kunne hjælpe mere.

Når du får det til at virke så drop mig lige en mail, for dette er
simpelthen for mærkligt.

Min mail er

nospan-m.thaulow@edb.dk ( fjern nospam- )

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-03 20:46

Og endnu bedre......

Hvis jeg laver en ny profil i Outlook, prøver at logge på den anden gang
(hvilket jo ikke virker, se tidligere indlæg), opretter offline mapper... ja
så kan jeg sørme syncronisere disse med serveren......!

Frank