Dårlig ånde
Fra : John

Dato : 04-01-03 12:05

Hejsa

Vores killing der nu er lidt over 5 måneder, er begyndt at have ret så
dårlig ånde.

Er der nogen der ved om det skyldes bestemte typer foder eller har det andre
årsager? Og hvad kan man gøre ved det?
Hun får primært Hill's og så som regel en lille skål "guf" i form af noget
vådfoder (Whiskas e.l.) eller tun eller lignende.

Kenneth

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-01-03 14:25

> Hejsa
>
> Vores killing der nu er lidt over 5 måneder, er begyndt at have ret så
> dårlig ånde.

Lyder som et tandskifte. Det er i ca. 6 måneders alderen at kindtænderne
skiftes.
Prøv at kig efter om den ikke mangler nogle, eller har røde gummer.

Og hvad kan man gøre ved det?
Skaf en papkasse og lad killingen gumle og lege med den, så er der mindre
sandsynlighed for at det går ud over jeres inventar så som ledninger

> Hun får primært Hill's og så som regel en lille skål "guf" i form af noget
> vådfoder (Whiskas e.l.) eller tun eller lignende.
Vil ikke anbefale hverken Whiskas eller tun, men det er godt med lidt
vådkost. Når i fodre med Hills's så køb da også deres dåsemad. Den er go' og
meget elsket.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 04-01-03 16:00

Nina, Tender Tribes wrote:
<KLIP>

> Vil ikke anbefale hverken Whiskas eller tun, men det er godt med lidt

Hvad er argumentet for ikke at give tun?

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Birgitte

Dato : 04-01-03 17:40

Hej Steen
Jeg giver tun i vand engang imellem ca hver 14 dag, men kun som godbid.
Tror ikke kattene tager skade af det, men de elsker det.....
Vådfoder er jo et godt suplement til tørkost, da ikke alle katte drikker nok
vand.
Her bruger vi vådfoder Iams/Hills 1-2 gange i ugen, men jeg giver nu også
Whiskas vådfoder 1 gang i ugen som godbid, kattene elsker det, der er masser
af vand i dette produkt, og ingen går fra skålen før den er tom
Mine katte får RC og Hills tørkost, og så får de daggamle kyllinger næsten
hver dag.
Ingen af mine katte døjer med tandstensproblemer
Jeg tror ikke det har den store betydning for hvilket vådfoder man suplere
med, blot den daglige tørkost indeholder alt hvad katten har behov for.
Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-01-03 19:42

> Hvad er argumentet for ikke at give tun?

Det har været oppe og vende flere gange her i NG. Umiddelbart er det vist
det høje mineral indhold i tun, der kan være årsag til urinvejssten.
Men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken, så selv selv her. Jeg søgte på
Google-group efter "tun katte"
http://groups.google.com/groups?q=tun+katte&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=en&btnG=Goo
gle+Search

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 04-01-03 16:09

Nina, Tender Tribes wrote:

> Lyder som et tandskifte. Det er i ca. 6 måneders alderen at kindtænderne
> skiftes.

Vores to femmånederskillinger har også ånde som en kloak, men hvorfor
giver tandskifte dårlig ånde?

<KLIP>

Fra : Birgitte

Dato : 04-01-03 17:33

> Vores to femmånederskillinger har også ånde som en kloak, men hvorfor
> giver tandskifte dårlig ånde?

Hej Steen
Også ved mennesker, kan der forekomme dårlig ånde ved ethvert mundproblem.
Som regel lugter katte ud af munden ved tandskifte, da der nemt kan sætte
sig lidt bakterie i de små åbne lommer, indtil en ny tand dukker frem.
Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-01-03 19:46

> Vores to femmånederskillinger har også ånde som en kloak, men hvorfor
> giver tandskifte dårlig ånde?

Egentlig aner jeg det ikke, men jeg vil som Birgitte også skriver, vil jeg
skyde på at det er bakterier i tandkødet, der giver lugten. Det går over
når tænderne er skiftet.
En kat med kronisk tandkødsbetændelse lugter også ud af munden

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk