Postadressebogen 1921 fejl
Fra : Otto Chr. Thygesen

Dato : 04-01-03 11:04

Beklageligvis er der en fejl i det program, som anvendes i forbindelse
med DIS-Danmarks udgivelse af Postadressebogen 1921.

Såfremt man overfører data og program til en mappe på en harddisk og
beder om at få oprettet en genvej på skrivebordet, så vil den
oprettede genvej vise hen til den mappe, programmet kommer fra, altså
CD-ROM'en og ikke til den nye mappe.

Denne fejl rettes nemmest ved at slette genvejen. Højreklik på den og
klik på "Slet". Find derefter i Stifinder den mappe, program og data
er overført til. Klik med højre museknap på filen "Adressebog.exe" og
hold højre museknap nede. Træk filen ud på skrivebordet fortsat med
højre museknap nede. Slip højre museknap og klik på "Opret genveje
her".

Genvejen skulle nu fungere efter hensigten.

En anden mulighed er at rette den allerede oprettede genvej. Højreklik
på genvejen og klik på "Egenskaber" nederst. Ret "Destination" og
"Start i" til hhv. [Ny mappe]\Adressebog.exe og [Ny mappe], hvor [Ny
mappe] er den mappe, som program og data er overført til.

Jeg beklager fejlen.

M.v.h.
O.C.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 04-01-03 11:33

> Beklageligvis er der en fejl i det program, som anvendes i forbindelse
> med DIS-Danmarks udgivelse af Postadressebogen 1921.

Tak for din vejledning,- men den lille bitte "fejl" skal absolut ikke skæmme
en meget anvendelig og god CD.
Jeg har nu arbejdet med den siden i går og "gået på opdagelse" i den.
Jeg er yderst tilfreds og absolut ikke skuffet.
Registeret virker fint, og jeg kan finde det jeg vil.

Tak for initiativet.

--
Venligst
Poul F. Andersen