Fadderskabssag - opslag i Viborg
Fra : Michael Holtegaard

Dato : 04-01-03 11:00

Hej NG,

Er der en venlig sjæl der, på trods af indskrænket åbningstid på LAV, vil
have mulighed for at tjekke et par fadderskabssager?

Hvis der er, drejer det sig om Nielsine Marie Jensen, som den 4. juni 1875 i
Astrup Sogn, Vennebjerg Herred, Hjørring Amt (C60-24 side 85 indf. 6) føder
en pige Emma Dorthea Mortensen som fader udlagt Morten Nielsen.

Samme Nielsine føder den 13. marts 1879 endnu en pige: Thora Maria
Mortensen, samme sogn, (C60-24 side 94 indf. 6) udlagt barnefader Morten
Nielsen.

Som det ses af kirkebogen, kommer Morten vidt omkring, jeg har ikke kunnet
finde noget på ham i kirkebøgerne eller i de folketællinger der er
tilgængelige på nettet, og en tur til Viborg har jeg desværre ikke fået
plads til endnu.

Jeg vil blive taknemmelig for selv det mindste bidrag til hvem denne Morten
Nielsen er, fødested etc. På forhånd tak for hjælpen

Med nytårshilsen
Michael Holtegaard