MS Windows
briani 27239
Enorm harddisk aktivitet på W98SE maskine?~
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 04-01-03 09:40

Hvad er det nu lige der periodisk kan lave hysterisk aktivitet på
harddisken?
Mens det står på kan maskinen ikke anvendes og tit må den "vold-lukkes" for
at komme videre!
Det er ikke antivirus eller andre "normale" tjenester der er årsagen!
Erik

Fra : Nakita

Dato : 04-01-03 11:47

"Erik M. Nielsen" skrev d. 04-01-03 09:40 dette indlæg :
> Hvad er det nu lige der periodisk kan lave hysterisk aktivitet på
> harddisken?

Hej Erik

Jeg har det samme problem - bortset fra at jeg ikke behøver at
"voldlukke" min maskine, men bar begynde at bevæge musen.

Jeg har fundet ud af, at problemet startde, da jeg lagde MS Office XP
+Frontpage 2002 ind på min maskine. Det besynderlige ved det er, at jeg
prøvede at bruge den samme CD, som min søn har brugt til sin maskine og
han har ikke dette problem, så hvad det er der gør det ved jeg ikke, men
nu vil jeg spændt følge med i denne debat og se om der kommer nogle
guldkorn som jeg også kan bruge.

Grunden til, at jeg med sikkerhed kan sige at det er disse programmer
er, at jeg lagde dem ind på en bærbar computer for at overføre mine
programmer hertil og formattere den stationære pc, og med det samme
startede det samme bøvl med en harddiske der knoklede derudaf.

Hilsen Nakita

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens

Dato : 04-01-03 14:29

"Nakita" <Nakita.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> programmer hertil og formattere den stationære pc, og med det samme
> startede det samme bøvl med en harddiske der knoklede derudaf.

Det lyder som indexerings tjenesten i xp/office
Gå til computeadministration og slå indexering fra på alt andet end c
drevet.
Det hjalp på min

mvh Jens

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 04-01-03 15:51

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message
> Det lyder som indexerings tjenesten i xp/office
> Gå til computeadministration og slå indexering fra på alt andet end c
> [...]
Det er en win98SE uden XP programmer! Der er installeret Lotus Smart Suite.
Erik

Fra : Jens

Dato : 04-01-03 22:58

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse
> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> Det er en win98SE uden XP programmer! Der er installeret Lotus Smart
Suite.

Ok, så holder jeg også på ram mangel.
Og/eller det er tid at defragmentere.

(Jeg kender ikke lotus, men der er måske samme indexering i den som i office
?)

mvh Jens

Fra : Bent Hansen

Dato : 04-01-03 23:01

> mvh Jens

Hej Erik / Jens

Jeg havde det samme problem, og ligesom hos Jens kun når der var inaktivitet
ved mus / keyboard. Jeg brugte udelukkelses metoden og fandt frem til, at
hvis jeg fjernede markeringen ved MOSearch under programmer der starter
sammen med Windows, var problemet løst.
Jeg ved ikke hvilken funktion dette program har ( måske andre kan bidrage
med det ? ), men jeg har tilsyneladende ikke manglet det endnu.

mvh Bent

Fra : mthaulow

Dato : 04-01-03 22:12

Hej

Det lyder som om du/i kunne bruge noget mere ram.

Det der sker når maskinen løber tør for arbejds hukommelse, så bruger
den noget af harddisken som viatuel ram, dette giver en meget stor HD
aktivitet, dette sløver helt vildt, specielt hvis der ikke er så meget
plads på det drev der indenholder denne "swap fil".

Så prøv at få noget mere RAM

MVH
M Thaulow

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 05-01-03 11:00

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> wrote in message
> [...]
for
> at komme videre!
> Det er ikke antivirus eller andre "normale" tjenester der er årsagen!
Takker for alle svarene!
Erik