American History X - findes der en Directo~
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 04-01-03 04:21

Kom der nogensinde en Directors Cut af filmen, eller findes der kun
den version, hvor Edward Norton overtog/deltog klipningen mod
instruktøren Tony Kaye´s ønsker?

Lars

Fra : Morten DH

Dato : 04-01-03 12:07

Der er i hvert fald nævnt lidt her: http://us.imdb.com/Trivia?0120586

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 04-01-03 18:21

lcj@wanadoo.dk wrote:

> Kom der nogensinde en Directors Cut af filmen, eller findes der kun
> den version, hvor Edward Norton overtog/deltog klipningen mod
> instruktøren Tony Kaye´s ønsker?

Jeg er ikke sikker, men det er meget usandsynligt eftersom det jo er
produktionsselskabet der skal "give lov" til director´s cut versionen -
og det har man jo svært ved at forestille sig de ville gøre, eftersom de
tog Kaye af filmen i første omgang.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 04-01-03 18:23

lcj@wanadoo.dk wrote:

> Kom der nogensinde en Directors Cut af filmen, eller findes der kun
> den version, hvor Edward Norton overtog/deltog klipningen mod
> instruktøren Tony Kaye´s ønsker?

Det tror jeg ikke, men er ikke sikker. Har svært ved at forestille mig
det, eftersom det jo er produktionsselskabet der skal "give lov" til
Director's Cut versionen - og de satte ham jo af filmen i første omgang!

Sus

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 06-01-03 16:41

lcj@wanadoo.dk wrote in news:4kkc1vs9vnd1rbjjgmqkslsvof93ohgrd2@4ax.com in
dk.kultur.film:

> Kom der nogensinde en Directors Cut af filmen, eller findes der kun
> den version, hvor Edward Norton overtog/deltog klipningen mod
> instruktøren Tony Kaye´s ønsker?
>
> Lars

Jeg ved ikke om der findes en decideret directores cut udgave, men så vidt
jeg husker findes der to forskellige versioner. Jeg kender ikke alle
forskellene på dem, men bl.a. der hvor han beder en om at lægge hovedet på
kantstene, hvorefter han træder på det. I den ene udgave ser man ikke, noget
mens man i den anden ser han træder på hovedet. Der er jo nok flere ting,
men det er lige den jeg kan huske den på.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.