ip
Fra : Flemming Nielsen

Dato : 03-01-03 23:57

Hvordan finder jeg ud af hvad min ip adresse er??

Fra : Calle.

Dato : 03-01-03 23:55

Flemming Nielsen wrote:
> Hvordan finder jeg ud af hvad min ip adresse er??

ipconfig ell. winipcfg alt efter hvilket OS du har
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : M Larsen

Dato : 04-01-03 00:04
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-01-03 10:33

"Flemming Nielsen" <essox@privat.dk> wrote in message
> Hvordan finder jeg ud af hvad min ip adresse er??

Ip adresse ud mod nettet, eller på det interne net?

Hvis det er på det interne net... åbn en dospromt... skriv IPconfig /all

Hvis du har den externe Ip, uden NAT direkte på computeren kan du også se
Ipadressen ved ovenstående kommando... Men ellers kan du kigge i routerens
interfase hvad din IP er.. Men det nemmeste er nok bare lige at tjekke en af
IP siderne på nettet....

Men hvis det er fast IP, har du vel fået oplyst adressen af din udbyder

Fra : Mads Bahrt

Dato : 04-01-03 11:52

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> interfase hvad din IP er.. Men det nemmeste er nok bare lige at tjekke en af

eksempelvis www.myip.dk

MVH
Mads

Fra : Jens

Dato : 04-01-03 13:26

"Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> eksempelvis www.myip.dk

Den kan nu ikke vise min wan ip.
Det eneste rigtige er at kigge i sin router hvis man har en.

mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-03 12:00

In article <av6jsa$157c$1@news.net.uni-c.dk>, mkg2@jellingnet.dk says...
> Den kan nu ikke vise min wan ip.

Den viser nu min WAN-IP

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens

Dato : 05-01-03 13:41

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> In article <av6jsa$157c$1@news.net.uni-c.dk>, mkg2@jellingnet.dk says...
>
> Den viser nu min WAN-IP

Det gør den hos alle der har en public ip.
Men hvis man sidder på et antennenet eller en boligforening hvor ipèn er en
"private" så vises kun den ip som den fælles router har.
Min wan ip er feks. 10.0.3.xxx og det er ikke den du ser, heller ikke i min
postheader, der står 62.61.132.250 som er jellingnets router adresse såvidt
jeg lige husker.

mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-03 15:59

In article <av994r$13la$1@news.net.uni-c.dk>, mkg2@jellingnet.dk says...
> Men hvis man sidder på et antennenet eller en boligforening hvor ipèn er en
> "private" så vises kun den ip som den fælles router har.

Det har du selvfølgelig ret i