Enemark slægten
Fra : Jean Seeberg

Dato : 03-01-03 23:27

Hej.

Er der nogle her på NG der også forsker i slægten Enemark ??
Hvis der er vil jeg gerne i kontakt med jer.
Skulle nogle ligge inde med oplysninger ang. nedenstående slægt er jeg
selvfølgelig også meget interesseret.

Venlig hilsen
Jean
jean@seeberg.dk

1. Jakob Petersen Enemark #1 * Omk 1840, (~ Inger Marie Kristensen #2 * Omk
1845, )

Børn :

I Marie Elisabeth Enemark #3 * 1866, 02 Apr 1866, Sønder Bjert, Vejle amt,

II Laurids Madsen Enemark #4 * 1870, Vamdrup, Ribe amt, 15 Maj 1870,
Vamdrup, Ribe amt,

2. III Peter Jensen Enemark #5 * 1872, Vamdrup, Ribe amt,

IV Bolette Marie Katrine Enemark #6 * 01 Jul 1875, Vamdrup, Ribe amt, 29 Aug
1875, Vamdrup, Ribe amt,

Generation 2

2. Peter Jensen Enemark #5 * 1872, Vamdrup, Ribe amt, 29 Dec 1872, Vamdrup,
Ribe amt, (~ Christine Enemark #7 * Omk 1869, Brylle, Odense amt, )

Børn :

I Laurids W. Enemark #8 * Omk 1895, Vamdrup, Varde Købstad, Ribe amt,

II Carl Nielsen Enemark #10 * Omk 1897, Esbjerg,

3. III Betty Marie Enemark #9 * 03 Maj 1897,

Betty Marie Elisabeth Enemark (#9) bliver i 1921 i Århus, gift med skomager
Alfred Kristiansen Andersen og de flytter til Randers.

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 04-01-03 00:35

"Jean Seeberg" >skrev i en meddelelse

> Er der nogle her på NG der også forsker i slægten Enemark ??
> Hvis der er vil jeg gerne i kontakt med jer.
> Skulle nogle ligge inde med oplysninger ang. nedenstående slægt er jeg
> selvfølgelig også meget interesseret.

I kirkebogen for Vejstrup sogn, Nørre Tyrstrup herred er jeg stødt på navnet
Enemark, har du prøvet der??

I min Mors gamle fotoalbum sidder et billede af en Anna Enemark, billedet er
taget i Kolding, Atelier Central. Hvornår det er taget ved jeg ikke, min Mor
var født i 1892 i Vonsild og jeg mener at Anna Enemark var en veninde!

Venligst og godt nytår

--
Jytte Frank Dekov
Munkebjergvej 102 DK-2770 Kastrup

Fra : Jean Seeberg

Dato : 04-01-03 01:59

Hej Jytte.

Tak for dit svar, samt oplysninger.

Jeg kan ikke lige pt. knytte "din" Anna Enemark ind i rækken, men er heller
ikke kommet så langt med den gren endnu, (min kones mormors slægt) men har
nu noteret mig dine oplysninger, så vi får se.

Det kan jo være et søskende barn til Peter Jensen Enemark, tiden passer jo.

(2. Peter Jensen Enemark #5 * 1872, Vamdrup, Ribe amt, 29 Dec 1872, Vamdrup,
Ribe amt, (~ Christine Enemark #7 * Omk 1869, Brylle, Odense amt, )
PS.) Christine Enemark, (hustru til Peter): navnet bør være Christine
Cæcilie, født Christophersen.

Det er i øvrigt sjovt nok, at der ikke tidl. har været efterlysninger her på
NG ang. navnet Enemark, så vidt jeg har kunnet finde ud af, men det kan jo
være det kommer nu.

Endnu en gang tak.

Hilsen Jean