speedstream 5711 webaccess og MSN video
Fra : Henry

Dato : 03-01-03 22:10

Hej

Jeg har en speedstream og kan ikke huske hvordan man kommer på via web
interfacet, dvs. jeg ved at mann skal på via http://ip men der kommer en
windows login boks hvor man skal skrive både brugernavn og password???

Jeg kan godt komme på via telnet og configurationmanageren, altså jeg kender
password.

Jeg forsøger desuden at kører MSN video chat sessions men kan ikke få hul
ud/ind fra internettet, hvad skal jeg gøre? Jeg vil gerne have flere PC'er
på lokalnettet til at virke så addserver dur ikke.
Jeg har ikke sat noget specielt op mht. til sikkerhed (firewall disabled).

Nogle gode forslag?

mvh
Henry

Fra : Robert Jensen

Dato : 03-01-03 23:32

> [...]
> på lokalnettet til at virke så addserver dur ikke.
> Jeg har ikke sat noget specielt op mht. til sikkerhed (firewall disabled).

glem video og chat via messenger, hvis du ikke har upnp.

har forgæves forsøgt at få det til at virke, overgav mig til sidst og købte
en d-link 604
så virker det.

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Henry

Dato : 03-01-03 23:44

> [...]
> >
> glem video og chat via messenger, hvis du ikke har upnp.
>
> har forgæves forsøgt at få det til at virke, overgav mig til sidst og

Øv!

mvh
Henry

Fra : Christoffer B

Dato : 04-01-03 10:47

"Henry" <henry@nn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på lokalnettet til at virke så addserver dur ikke.
> Jeg har ikke sat noget specielt op mht. til sikkerhed (firewall disabled).

Jeg har fundet et lille program som er i stand til at lade lyd og video
komme igennem
routeren til Messenger. Følg linket:
http://www.easyfp.com/msn-messenger-directtalk/download.html

Jeg har selv Proaccess med speedstream 5711, og det fungerer helt fint.
Jeg er ikke sikker på at du kan få flere maskiner på lokalnettet til at
fungere med MSN, da du stadigvæk skal åbne nogle porte i routeren.

Mvh

Christoffer

Fra : Per

Dato : 04-01-03 16:09

> [...]
> på lokalnettet til at virke så addserver dur ikke.
> Jeg har ikke sat noget specielt op mht. til sikkerhed (firewall disabled).

Brug yahoo messenger 5.5. Det virker bare, også gennem en firewall.
--

Hilsen
Per Jørgensen