The Ring (Japan) -VS- The Ring [USA] ?
Fra : Peter Heide

Dato : 03-01-03 20:54

Hvilen af dem er bedst ?

......og er den amerikanske en total remake af den japanske ?

Fra : Tenzel Kim

Dato : 03-01-03 23:41

Peter Heide wrote:

> Hvilen af dem er bedst ?

Den Japanske

> .....og er den amerikanske en total remake af den japanske ?

Stort set. Forskellene er det der gør at den Japanske er bedre :)

Tenz.

Fra : Andrew

Dato : 04-01-03 00:08

> Hvilen af dem er bedst ?
>
> .....og er den amerikanske en total remake af den japanske ?

De er lige ringe

Fra : Martin

Dato : 04-01-03 00:26

On Sat, 4 Jan 2003 00:07:59 +0100, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

>De er lige ringe

Det kan du selv være.

Til den oprindelige skribent:
Den japanske er rigtig god.

Men kig evt på imdb.com og læs lidt om dem.

Fra : USH

Dato : 11-01-03 23:54

> De er lige ringe

To forskellige svarmuligheder, afhængig af den tidligere skribents humor:

1)
He he

2)
Hvis den første var dårlig, hvorfor så overhovedet se amerikaniseringen?

#Ulrik#

Fra : Brian Nielsen

Dato : 12-01-03 00:00

"USH" <tidsrejse@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> 2)
> Hvis den første var dårlig, hvorfor så overhovedet se amerikaniseringen?

Af samme grund som amerikanerne: At de pr. automatik syntes at
ikke-amerikanske film er dårlige?

Fra : USH

Dato : 12-01-03 01:37

> Af samme grund som amerikanerne: At de pr. automatik syntes at
> ikke-amerikanske film er dårlige?

De har dog alligevel en Best Foreign Film-award til det der filmhalløj de
altid holder. Ud over det er det vel de færreste danskere der deler
ovenstående synspunkt.

#Ulrik#

Fra : Jens Thomsen

Dato : 12-01-03 01:53

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Af samme grund som amerikanerne: At de pr. automatik syntes at
> ikke-amerikanske film er dårlige?

Det er en rimeligt elendig generalisering i betragtning af, at nogle af de
bedste diskussionsgrupper om både asiatisk og europæisk filmkunst rent
faktisk er amerikanske.

MVH
Jens

Fra : Brian Nielsen

Dato : 13-01-03 00:12

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en rimeligt elendig generalisering i betragtning af, at nogle af de
> bedste diskussionsgrupper om både asiatisk og europæisk filmkunst rent
> faktisk er amerikanske.

Fair nok, men mon ikke en amerikansk remake af en udenlandsk film i de
fleste tilfælde
vil spille flere penge hjem i Amerika (og desværre også i resten af verden,
med undtagelse af originalens oprindelsesland) end originalen? Det er vel
derfor at så mange udenlandske successer
genindspilles i Hollywood?

/Brian

Fra : Kristin Andreassen

Dato : 04-01-03 16:17

"Peter Heide" skrev:

> Hvilen af dem er bedst ?
>
> .....og er den amerikanske en total remake af den japanske ?

Hej Peter

Den amerikanske version kommer med flere forklaringer på de hændelser der er
i filmen. Nogen vil nok mene at der er for mange forklaringer, idet det kan
fjerne noget af filmens atmosfære. Den amerikanske er også lidt mere
splatteragtig. Jeg synes den japanske var mest uhyggelig, netop på grund af
den særlige atmosfære. Jeg vil anbefale dig at se den japanske først, og så
eventuelt se den amerikanske hvis der er noget i filmen du ikke forstår. Den
amerikanske film er absolut en værdig og for det meste lødig remake, men
forfalder som sagt lidt til splatter og klassiske gysereffekter.

Venlig hilsen Kristin.

Fra : Vibeke Hvidberg

Dato : 04-01-03 21:24

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilen af dem er bedst ?
>
> .....og er den amerikanske en total remake af den japanske ?

Hej

Jeg har set begge film og jeg holder nu mest af den japanske udgave, da
amerikanerne har tendens til at skære alt ud i pap; og denne film er
tiltænkt som dyster og mystisk..
Men det er vel en smagssag..

Fra : Mathness

Dato : 05-01-03 21:56

On Fri, 03 Jan 2003 20:54:23 +0100, Peter Heide wrote:

> Hvilen af dem er bedst ?
>
> .....og er den amerikanske en total remake af den japanske ?

Helt klart Ring. The ring virkede nærmest kedelig, stemningsfyldte gysere
er ikke lige det amerikanerne gør bedst. Hvis jeg ikke husker galt blev
der også lavet en remake i Korea.

Hvis du kunne lide Ring, så burde du se Ring 2 og Ring 0. Især fandt jeg
at Ring 0 var interresant, mest fordi den foregår før de andre og man
tror man ved hvad der skal ske.

Og hvis den nogen sinde kommer på DVD, Rasen, selvom den ikke var særlig god.

Så kan man da ikke få flere hints til hvad der foregår uden at læse de
oprindelige bøger ;p

--
Thomas Klietsch m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Only a Sofa-Wrestler would dare attack The Mighty FurNiTaur.