Win98 LAN Howto
Fra : Søren Jensen

Dato : 03-01-03 20:22

Hej gruppe

Den lokale SFO har fået 5 nye maskiner med Win98 på, og en HUB til at samle
det hele, så børnene kan få sig et spil.

De har lidt problemer med at sætte det op, og det virker ikke (der er link
hele vejen rundt).

Jeg har forsøgt at supportere efter bedste evne, men jeg kan kun tage
skærmskud af min WinXP og det forvirrer vist.

Er der nogen der kender et link til en HOWTO med skærmskud og det hele? Der
skal ikke være forbindelse til andet, end imellem de 5 computere (ikke noget
med adgang til internet eller andet udenfor det lille LAN). HOWTO'en må
gerne være GRUNDIG ;)

Pfh tak & god weekend.

Søren

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 04-01-03 00:55

"Søren Jensen" <kongen@nospamkongen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
noget
> med adgang til internet eller andet udenfor det lille LAN). HOWTO'en må

Problemet er lidt at vi ikke ved hvad du vil... skal computerne dele filer
og printere? Skal de kunne spille spil mod hinanden? I så fald, hvilke spil
drejer det sig om?

Alle disse spørgsmål ændrer din netværkskonfiguration, og er derfor ret
vigtige.

uden yderligere information vil jeg foreslå dig at kigge på:
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/98/konfig98.htm
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/98/fast_ip_98.htm

og give dine maskine ip adresser i samme subnet (fx. 10.0.0.1, 10.0.0.2
osv... subnetmaske 255.255.255.0) hvis ikke de skal bruge internettet, kan
du bare deaktivere dns. Installér desuden protokollen ipx/spx - den bruge
stadig til enkelte spil.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)