Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pas på Foto/C
Fra : Ukendt

Dato : 03-01-03 19:09

Hej, og godt nytår til jer alle

Jeg har tidligere fået fremkaldt og monteret dias hos Foto/C både til
professionelt og privat brug og været tilfreds med resultatet. Men det er
slut nu.

Da jeg forleden fik billederne til en rejseartikel, som jeg har solgt til et
stort dansk magasin retur, var flere af dem beskadigede. Godt otte procent
af billederne - eller cirka tre på hver rulle - var forsynet med striber,
streger og fingeraftryk. Da jeg henvendte mig i butikken i Holbergsgade, fik
jeg at vide at det var "tørrestriber" og at fingeraftrykkene var hvad jeg
kunne forvente. Der var ikke så meget som en undskyldning at hente.

Desuden fik jeg at vide at de reklamefotografer Bo Bedre bruger aldrig
klager. Jeg ved ikke hvad det har med sagen at gøre. Redaktøren på det
magasin, jeg har solgt billederne til, vil helt sikkert ikke tage imod de
beskadigede billeder.

Eksempler på billederne kan ses her:

Jeg mener at resultatet er uacceptabelt, og vil derfor advare jer, kære
åndsfælder, mod at bruge Foto/C.

Med venlig hilsen
Ebbe Rasch

Fra : max

Dato : 03-01-03 19:29

> Hej, og godt nytår til jer alle
>

> Jeg har tidligere fået fremkaldt og monteret dias hos Foto/C både til
> professionelt og privat brug og været tilfreds med resultatet. Men det er
> slut nu.
<snip>
> Med venlig hilsen
> Ebbe Rasch

Ja det var engang en go' butik, men allerede for 25 år
siden flygtede mange proffer fra Foto-C, så ikke noget
nyt her.. det er sku ærgeligt for dig Ebbe..
Fejl kan ske alle steder, men en ordentlig behandling
er det mindste man kan forlange..
Heldigvis er der alternativer...
max

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 03-01-03 19:45

Hej

Det er jo direkte vold !

Tak for tippet.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : KNL DtP

Dato : 03-01-03 19:46

"Ebbe Rasch" <mailATebberaschDOTdk> skrev i en meddelelse

> Godt otte procent
> af billederne - eller cirka tre på hver rulle - var forsynet med striber,
> streger og fingeraftryk.

Har lige set billederne i dk.binær - av av, siger jeg bare. For at opnå disse
skrammer og ridser kræver det da en særdeles hårdhændet behandling!

.... hvordan ser det ud, når dias'et bliver scannet? Ofte kan man rettet op på støv,
ridser o.l. i Photoshop, men disse skrammer er dog af en helt usædvanlig grov
karakter.

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-01-03 20:07

Ebbe Rasch wrote:

> Jeg mener at resultatet er uacceptabelt, og vil derfor
> advare jer, kære åndsfælder, mod at bruge Foto/C.

Der er da ingen proff. fotografer der så dumme, at de får
deres film fremkaldt hos en fotohandler, og da slet ikke
uerstatlige optagelser.

Jeg vil anbefale at du bruger et proff. filmlaboratorium,
i Københavnsområdet er der f.eks. Color Copy og Farvelabo-
ratoriet, det er naturligvis noget dyrere, men kvalitet
koster jo noget.

I de 30 år jeg fotograferede analogt, der brugte jeg altid
Color Copy, og jeg har _ALDRIG_ oplevet fejl på deres frem-
kaldelser.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-03 21:01

> [...]
>
> I de 30 år jeg fotograferede analogt, der brugte jeg altid
> Color Copy, og jeg har _ALDRIG_ oplevet fejl på deres frem-

Tak for tippet. Det lyder som et sted for mig! Men jeg kan ikke finde dem på
nettet. Har du en adresse/tlf.nr.?

-Ebbe

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-01-03 21:04