MS Windows
briani 27239
små programmer der æder hukommelse
Fra : holberg19SLETDETTE@o~

Dato : 03-01-03 16:25

Hej!

Hvordan finder jeg en oversigt af alle de programmer der er aktive når
windows 98 starter op? Oftest ligger der jo en hel række småprogrammer der
er aktiveret, men som jeg sjældent bruger og som sikkert ikke er nødvendige
at have kørende. De optager jo en masse hukommelse.

Der er ingen programmer i -> start->programmer->start, men når jeg trykker
alt+ctrl+del og afslut job vinduet kommer frem er der omkring 10 programmer
åbne.

Hvorfra bliver de åbnet?

Hvordan kan jeg bestemme hvilke der skal åbnes og hvilke der ikke skal?

Jeg har set i Win.ini, men der er ingen under_ LOAD= _

mvh

morten

Fra : Martin K

Dato : 03-01-03 16:27

> Hvorfra bliver de åbnet?

Se evt. i Start >> Kør >> msconfig
Eller på engelsk Start >> Run >> msconfig

--
Martin K

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-01-03 16:41

Hi holberg19SLETDETTE@ofir.dk, du skriver:

> [...]
> 10 programmer åbne.
>
> Hvorfra bliver de åbnet?
>
> Hvordan kan jeg bestemme hvilke der skal åbnes og hvilke der ikke

Her en en ret omfattende liste over hvad der gemmer sig bag de
programmer der åbner sammen med windows
http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.htm#S

--
Karsten Jensen

Ved svar pr. email, fjern et.
When replying by email, remove one.

Fra : LarsS

Dato : 03-01-03 17:12

Morten <holberg19SLETDETTE@ofir.dk> skrev:

> [...]
> er aktiveret, men som jeg sjældent bruger og som sikkert ikke er nødvendige
> at have kørende. De optager jo en masse hukommelse.
[cut]

Der findes et shareware (med trial) som kan vise hvad
der kører og hvormange ressourcer de bruger:
http://camtech2000.net/Pages/MemCheckPro.html
(selvom selve programmet udløber efter trial gør
ressource-oversigten (Process.exe) det ikke, men
la vær at prøve at starte hoved-programmet for så
slettes process.exe...)

/LarsS

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-03 17:52

"LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk> wrote in message

> [cut]
>

> Der findes et shareware (med trial) som kan vise hvad
> der kører og hvormange ressourcer de bruger:
> http://camtech2000.net/Pages/MemCheckPro.html
klip
> /LarsS

Hej
I win98 er funktionen indbygget:
Start>Programmer>Tilbehør>Systemværktøj>Systemoplysning....vent
I værktøjslinien vælges:
Funktioner>Værktøj til systemkonfiguration........ vent
Fanebladet "Start"
Her kan så fjernes flueben ved de programmer man ikke ønsker medtaget under
opstart

Tomas

Fra : LarsS

Dato : 03-01-03 21:29

Tomas Jensen skrev:

> [...]
> Fanebladet "Start"
> Her kan så fjernes flueben ved de programmer man ikke ønsker medtaget

Ja, men i modsætning til MemCheckPro vises ikke
hvormange ressourcer et kørende program bruger...

/LarsS

Fra : mthaulow

Dato : 04-01-03 22:50

Hej Holdberg

Du har formindeligt fået en masse Spy ware på din maskine når du har
surfet.
Gå til www.lavasoft.nu og hent Ad-aware ( free ) installer dette.
Det kan finde alt det crap der er blevet installeret på din pc fra
internettet, og fjerne dette.

Vær opmærksom på at hvis du har kazaa på din pc, vil det ikke virke
mere, da det er et stort spy ware program.

Disse bliver tit bare startet direkte fra dit regestry, og det er ikke
et sted man piller hvis man ikke er helt sikker på hvad man gør.

Håber at dette hjælper

M Thaulow

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Dahl

Dato : 04-01-03 22:56

"mthaulow" <mthaulow.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Disse bliver tit bare startet direkte fra dit regestry, og det er ikke
> et sted man piller hvis man ikke er helt sikker på hvad man gør.

Ad aware bliver desværre ikke længere opdateret, hvorfor det giver en falsk
tryghed. Jeg er selv begyndt at anvende Spybot.

Peter