Router: Speedstream 5711 port problemer
Fra : Bøgh

Dato : 03-01-03 16:12

Hej folkens

Jeg har en Speedstream 5711 router og jeg vil gerne have ftp via port 5500
og det tænkte jeg jo var nemt nok ved at connecte til routeren via
hyber-terminal og så skrive: system addserver 192.168.1.190 tcp 5500 og så
logge ud igen.

Men man kan ikke logge på ftpen ude fra. Den sidder fast ved "227 Entering
Passive Mode..."

Håber i kan hjælpe mig!

-Bøgh

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 03-01-03 16:40

"Bøgh" <morten@urgh.dk> wrote:

> [...]
>logge ud igen.
>
>Men man kan ikke logge på ftpen ude fra. Den sidder fast ved "227 Entering

Det er fordi passive mode kræver endnu en serverport, hvis nummer
defineres undervejs. Ruteren kan godt klare det når den ved at det er
ftp det handler om (så ser den portnummeret flyde forbi på port 21), men
ikke ellers.

Måske er der en kommando der kan fortælle ruteren at det er
ftp-protokollen du kører på port 5500 - det ved jeg ikke.

Ellers prøv aktiv mode-ftp i stedet. Så laves dataforbindelsen fra
serveren til klienten, og så virker det nok - medmindre altså klienten
sidder bag en firewall/ruter der ikke kan lide det.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Bøgh

Dato : 03-01-03 16:57

Okay Jepser

Hvordan gør jeg så det.

Jeg har allerede en ftp på port 21 og vil derfor have en ny ftp på port 5500
men skal jeg tilføje mere i routeren? hvis ja hvad?

-Bøgh

Fra : Bøgh

Dato : 03-01-03 17:15

Skal jeg gøre sådan her:

system addserver 192.168.1.190 tcp 5500 ftp

som man får indtryk af hvis man kigger her:
<snip>
system addServer <ipaddr>|discard|me <protocolid>|tcp|udp <first
port>|ftp|telnet|smtp|http|snmp|tftp|all [<last port> [<first private
port>]]
</snip>

-Bøgh

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 03-01-03 17:24

"Bøgh" <morten@urgh.dk> wrote:

> [...]
>system addServer <ipaddr>|discard|me <protocolid>|tcp|udp <first
>port>|ftp|telnet|smtp|http|snmp|tftp|all [<last port> [<first private

Jeg kender ikke den ruter, så jeg ved det ikke. Men jeg synes ikke det
lyder sådan: ftp dér betyder nok bare at "lastport" er 21. Måske er der
en anden kommando til at fortælle den at port 5500 kører ftp - jeg ved
det som sagt ikke.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Bøgh

Dato : 03-01-03 20:58

Hej Jesper

Okay men tak alligevel.

Så må jeg bare håbe at andre kan finde ud af det.