Aquastabil vandstudser
Fra : jabbe

Dato : 03-01-03 15:49

Jeg undskylder at jeg genoptager en gammel tråd men dette syntes jeg er en
rar info til alle der har dette akvarie eller tænker på det..

Jeg har fulgt med i en tidligere tråd om vandstudserne på Aquastabil og
syntes det var skuffende..
Derfor har jeg haft kontakt til Aquastabil og de skrev:
----------
Kære Jacob

Jeg er glad for at du har valgt Akvastabil og det er jeg også sikker på at
du bliver.

Problemet med Effect vandstudsen er at den er designet til mindre pumper med
moderat vandgennemstrømning. De er ikke dimensioneret til store pumper med
stor vandgennemstrømning. Ved brug på de store pumper bliver vandstudsen
gennemløbsbegrænsende.

Fordi modtagelsen af dette produkt har været blandet, har vi valgt at lave
en design ændring på lampe og gennemføring. Ændringen består af en større
gennemføringshul i lampeklappen hvori der bliver isat et gummidæksel. Denne
dæksel kan meget nemt tilpasses Akvastabils vandstuds, Eheims vandstuds, de
grønne rør eller andre vandstudse på markedet. Specielt anbefalelsesværdigt
er Eheims nye "installationssæt", dette er meget anvendeligt men også dyrt.
Men man kan vælge at anvende de medfølgende plastrør/slage.

Ændringen træder i kraft når vi har modtaget første kontrollerede ordre fra
vores leverandør, d.v.s. tidligst ultimo februar 2003.

med venlig hilsen

Torben Jensen

Det syntes jeg jo er herligt nok at de får ændret..:) så nu er det jo bare
at vente...

Jabbe

Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 03-01-03 16:55

Hej Jacob,

jabbe wrote:
> [...]
> vandstuds, Eheims vandstuds, de grønne rør eller andre vandstudse på
> Det syntes jeg jo er herligt nok at de får ændret..:) så nu er det jo

Det er fint -men som jeg læser det, så er det en ændring i selve
aluminiumsprofilen, som Akvastabil laver. Det er selvfølgelig godt at de
laver det for nye købere af akvastabil armaturer.

Da jeg ikke kunne vente på at de fik kontrolleret deres leverandørsendinger,
og syntes at det ville være synd at skære i profilen, benyttede jeg Eheim's
originale rør, og førte dem gennem plaststudsen i siden af armaturet. Det
tog ca. 10 min. med boremaskine, sav, og et stykke sandpapir, og ser meget
pænt ud.

vh. Jørgen

Fra : jabbe

Dato : 03-01-03 17:12

Yep yep den har jeg hørt om men jeg tænker på om det vil blive den kønneste
løsning...
Jeg har haft samme tanker som så mange andre om at modificere i aluprofilen
men det gør at du ødelægger selve amarturet..:(
Så jeg er glad for Aquastabil's kommende løsning da jeg ikke har købt det
endnu...

Jabbe