Snehund
Fra : Therese

Dato : 03-01-03 14:19

Hej NG
Jeg sidder lige nu og kigger ud af vinduet og nyder at Bernhard hopper rundt
i sneen. Det er første gang han oplever det, og det tog da også lige et
minut i går morges med at finde ud af, hvad det var. Men nu kan jeg slet
ikke få ham til at komme ind igen. Han ligger bare ude i haven eller tumler
rundt og fanger snefnug. Mit indkald er ligepludselig ikke så spændende mere
(hvilket vi vist lige skal have øvet lidt på igen ) Men det er nu
dejligt at se ham boltre sig, selvom det er kedeligt herinde uden ham,
men_det_er_varmt. Jeg leger dog også lidt med ham derude, men han bliver
hurtigt for voldsom desværre..... Han er jo en lille hvalp inde i sit hoved,
men en 40 kg tung hund udenpå.

Jeg håber I andre også nyder sneen
Mange hilsner
Therese

Fra : Annika Pedersen

Dato : 03-01-03 14:33

"Therese" wrote:
> [...]
> lige et minut i går morges med at finde ud af, hvad det var. Men nu
> kan jeg slet ikke få ham til at komme ind igen.

Åhh det må se godt ud - mon ikke du glæder dig til at han atter kommer
indenfor i godt våd (og kold) tilstand ;)

Nej, her lister Chili ud meget stille, prøver at gå i de spor han allerede
har lavet, skynder sig "rimeligt" at tisse af, og vil så ind.
Ingen lange vandreture lige i disse dage, er i hans interesse..
Men self. - kort pels, og sne der næsten når knæene på ham, giver nok lidt
andet resultat ;) (2-2½kg hund)
("mor" overvejer små sko til ham, og en frakke, for han klager ret hurtigt
(under 1 km) over at det er koldt (det var d. 1.))

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Therese

Dato : 03-01-03 22:12

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> skrev i en meddelelse
> Åhh det må se godt ud - mon ikke du glæder dig til at han atter kommer
> indenfor i godt våd (og kold) tilstand ;)

Jeg er faktisk overrasket over, hvor lidt våd (og kold) han bliver. Selvom
han har leget i sneen i en time, er det kun nødvendigt at tørre ham af på
ryggen og på poterne. Det er dejligt med en sådan Berner-pels. Gid det også
var så nemt i regnvejr

Jeg tror Chili vil blive glad for en lille frakke og et par sokker. Jeg ved
det ser lidt spøjst ud, men jeg kender flere så små hunde, der er glade for
det. (Jeg kan måske lige strikke en af Bernhards rester *GGG*)

Mange hilsner
Therese

Fra : Annika Pedersen

Dato : 03-01-03 23:07

> [...]
> Jeg ved det ser lidt spøjst ud, men jeg kender flere så små hunde, der
> er glade for det. (Jeg kan måske lige strikke en af Bernhards rester

hehe ;)
(har faktisk overvejet om jeg skal have en symaskine, selvom jeg ikke har
rørt håndarbejde i over 12 år ;))
Det ser lidt "pussenuttet" ud, men hvis det er det der skal til for at vi
kan tage vores ture, så..

"en af Bernhards rester" - pels?? ;)

Tænk, troede at sneen ville være mindst lige så slem som regnen..

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Therese

Dato : 03-01-03 23:37

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> skrev i en meddelelse
> "en af Bernhards rester" - pels?? ;)

Ja, jeg mener, så meget uld som han fælder, kan jeg da snart strikke en
trøje og 4 sokker til din hund (hvis jeg altså kunne strikke) *GG*

> Tænk, troede at sneen ville være mindst lige så slem som regnen..

Underulden holder ham varm og tør i sneen. Den lægger sig kun uden på
yderpelsen og trænger ikke ind. Derfor bliver han lynhurtigt tør. Med
regnvejr bliver han desværre gennemblødt og skal tørres længe. (Min kæreste
fønner ham i ½ time, når han har været i bad ) Jeg ved ikke hvordan det
bliver med tøsne endnu, men da bliver han sikkert våd...

Mange hilsner
Therese

Fra : Per, Odense

Dato : 04-01-03 16:30

I news:Xns92F8938DDBF83AnnikaPnewsgroup@63.209.170.234 , skrev Annika
Pedersen <newsgroup@annika.dk> , bl.a. :

> [...]
> ("mor" overvejer små sko til ham, og en frakke, for han klager ret
> hurtigt (under 1 km) over at det er koldt (det var d. 1.))

Hej
Vores Vizsla, Molly ELSKER bare at lege i sne. Hun styrter rundt og prøver
at fange snebolde der bliver væk i sneen. Hun bliver faktisk ikke våd, sneen
glider bare af den korte pels (Men efter en times tid er det nu godt at
komme ind i varmen igen)

Fra en tur i sneen:
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=33251&kode=

--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : Alex Linaa

Dato : 03-01-03 15:58

"Therese" <8758@b.iha.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Jeg sidder lige nu og kigger ud af vinduet og nyder at Bernhard hopper
rundt
> i sneen.

Her er min Bernhard i sneen i dag, og hun er _noget_ tungere end 40 kg.
http://makeashorterlink.com/?N39E242F2
Hun ved ganske udmærket hvad sådan noget sne er for noget, og hun har tumlet
og leget i flere timer i dag.

> Jeg håber I andre også nyder sneen

Jeps, der er ikke noget bedre end at tumle med sin "bamse" i sneen.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Kosmonauten

Dato : 03-01-03 18:51

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
> [...]
tumlet
> og leget i flere timer i dag.

> Jeps, der er ikke noget bedre end at tumle med sin "bamse" i sneen.

Hej Alex (min vinter ven ;C) )
Skøøønt foto af Muddi, vi har også været i sneen i dag men desværre er Laika
rendt ind i en hidsig mavevirus så hun er ikke helt oppe på dupperne, dog
kom "glimtet" igen da hun så den hvide dyne ;C)
Godt Nytår forøvrigt.
Mvh
Martin & Laika

Fra : Alex Linaa

Dato : 04-01-03 10:26

"Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Alex (min vinter ven ;C) )

Jeps. Nu mangler vi kun Finn og hans jokes med Cognactønder mv., for at
snebanden er samlet

> [...]
> rendt ind i en hidsig mavevirus så hun er ikke helt oppe på dupperne, dog
> kom "glimtet" igen da hun så den hvide dyne ;C)

Se det fra den lyse side: Diarre og frost er en god kombination - Det gør
det lettere at samle op ;-O
Håber hun snart bliver rask, så I kan få en tumletur.

> Godt Nytår forøvrigt.

I lige måde, og til resten af dk.fritid.dyr.hund

Alex

Fra : Kosmonauten

Dato : 04-01-03 16:13

> "Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>

> Jeps. Nu mangler vi kun Finn og hans jokes med Cognactønder mv., for at
> snebanden er samlet
Jeg syntes nok at der manglede en, håber da at Finn har det godt, savner
hans kommentarer ;C)

> Se det fra den lyse side: Diarre og frost er en god kombination - Det gør
> det lettere at samle op ;-O
Arrrrr, den var nu MEGET sød ;cD
(Og jo, poserne har været flittigt brugt, tro mig...)

> Håber hun snart bliver rask, så I kan få en tumletur.
I dag er hun "næsten" oppe på dupperne og vi fik en lille tumletur i haven,
skønt at det går den rigtige vej.
Har fået taget en masse billeder af Den Afskyelige Snehund fra Vigerslev, så
pas på
Martin & Laika som mener at Snebanden Rulez et par uger om året!

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 04-01-03 18:51

Therese skriver:

> Jeg håber I andre også nyder sneen
> Mange hilsner
> Therese

Jaaa! Nansen er slet ikke til at få ind fra haven igen, hvor han ellers ikke
gider være derude alene. Vi var til træning idag, og kunne lege på store åbne
enge med et tynk, lækkert lag af pulversne, og så var der solskin fra en skyfri
himmel! Da vi skulle hjem var vi lige trætte og hvide af sne *smil*. Fik taget
nogle enkelte billeder:
http://megapixel.dk/vis/album/1371

Hilsen Dorthe
- og sne-skt. bernharden Nansen der i dag reddede adskillige godbidder fra en
frygtelig død i snemasserne!