[DVD] DK science fiction på region 1 i apr~
Fra : Jens Thomsen

Dato : 03-01-03 13:52

Så sker der noget for os, der i årevis har drømt om at gense danske
austronauter på fremmede planeter: Den 15. april udgiver MGM endeligt
Journey to the Seventh Planet som en del af deres Midnite Movies-serie.

http://www.dvddrive-in.com/

http://us.imdb.com/Title?0056127

Journey to the Seventh Planet var en co-produktion af Ib Melchior og Sid
Pink, der som bekendt også stod bag den verdensberygtede Reptilicus. Den
besidder måske ikke helt samme, ufrivillige charme som papmonstret på
Rådhuspladsen - først og fremmest fordi Journey aldrig blev fremstillet i en
version med dansk tale. Men danske bindingsværkshuse på Uranus (!), Ove
Sprogøe dubbet til tvivlsom irsk og Otto Brandenburgs swingende
kendingsmelodi burde være grund nok til at investere i den.

Filmen har været utilgængelig siden den amerikanske laserdisc-udgave udgik i
første halvdel af 1990'erne. Den fik aldrig dansk biografpremiere,
antageligt på baggrund af den negative omtale af Reptilicus, og den falmede
16mm kopi, der blev vist på Natfilmfestivalen for nogle år siden, har
således været den eneste reelle mulighed for os danskere at opleve et sært,
men absolut underholdende indslag i vores fælles kulturhistorie. Jeg glæder
mig allerede til gensynet.

Vil du vide mere, så har den (i perioder) herboende amerikaner, Jack
Stevenson, skrevet en god baggrundsartikel om Pink og Melchios danske
eventyr:

http://hjem.get2net.dk/jack_stevenson/pink.htm

MVH
Jens

Fra : Morten DH

Dato : 03-01-03 16:06

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse
> Så sker der noget for os, der i årevis har drømt om at gense danske
> austronauter på fremmede planeter: Den 15. april udgiver MGM endeligt
> Journey to the Seventh Planet som en del af deres Midnite Movies-serie.

Cool nok, min - stadig voksende - indkøbsseddel er hermed opdateret... Hvor
er du stødt på det iøvrigt? Det er nemlig forbigået min opmærksomhed...

Fra : Jens Thomsen

Dato : 04-01-03 10:54

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Cool nok, min - stadig voksende - indkøbsseddel er hermed opdateret...
Hvor
> er du stødt på det iøvrigt? Det er nemlig forbigået min opmærksomhed...

Jeg fik en mail om det fra en amerikansk ven. Der har også været en tråd om
det i den amerikanske dvd-NG.

MVH
Jens

Fra : ML-78

Dato : 03-01-03 19:23

> Journey to the Seventh Planet var en co-produktion af Ib Melchior og Sid
> Pink, der som bekendt også stod bag den verdensberygtede Reptilicus.

Ligeledes med "The Angry Red Planet", der allerede er tilgængelig i
selvsamme Midnite Movies serie.

ML-78