MS Windows
briani 27239
hjælp booting
Fra : ronnie M

Dato : 03-01-03 13:26

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!!
Jeg har hele tiden kørt med windows Xp, men da jeg skulle bruge windows ME
installerede jeg det på en gammel disk jeg havde liggende.Nu kan jeg kun
Køre win ME!! Jeg havde håbet på at den ville spørge mig hvilket system jeg
ville i boote. Jeg skal nemlig kun bruge ME en gang imellem...

Jeg har et Asus A7N8X Deluxe
og der har jeg sat den til at skulle boote på min primære disk hvor XP
ligger, men det hjælper ikke.. Håber i har nogen gode forslag. Håber ikke
jeg skal ominstallere, da jeg lige har gjort det 4 gange!!!
På forhånd tak

M.V.H Ronnie M

Fra : Niels

Dato : 03-01-03 13:54

Du har brug for en bootmanager.Havde du installeret det i den omvendte
rækkefølge ville du have opnået det du ønskede, men prøv at se her
http://www.boot-us.de/download.htm

mvh.

Niels

Fra : Edmund

Dato : 03-01-03 16:42

ronnie M wrote:
> [...]
> ligger, men det hjælper ikke.. Håber i har nogen gode forslag. Håber
> ikke jeg skal ominstallere, da jeg lige har gjort det 4 gange!!!

Havde du ikke sat den til boote på samme måde da du installerede Me,
og så valgt at installere Me på D-drevet

Hvis du har gjort sådan kan du starte en ny midlertidig installation
af XP inde fra ME ( det tager ikke ret lang tid )

Du har sikket en fil der hedder boot.ini på dit C-drev, gem en kopi
og ret den til nedenstående

[Boot Loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows ME"

Start så XP installation
Når den så genstarter første gang, for du en bootmenu

Microsoft Windows XP
Microsoft Windows ME
XP installation

Gå ind i ME eller XP og ret igen Boot.ini til ovenstående.
Der er så lige et på mapper på c-drevet med et par $ tegn du kan slette.

Nu skriver du at du har installeret flere gange.
Hvis du har en fil i roden af c der hedder bootsect.dos
kan det være at du bare skal ændre timeout=0 i boot.ini til f.eks timeout=30

--
Mvh Edmund

Fra : LarsS

Dato : 03-01-03 21:40

Ronnie <ronnie@post.tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
jeg
> ville i boote. Jeg skal nemlig kun bruge ME en gang imellem...

Det med at spørge kræver en-eller-anden bootmanager...

> Jeg har et Asus A7N8X Deluxe
> og der har jeg sat den til at skulle boote på min primære disk hvor XP
> ligger, men det hjælper ikke.. [cut]

Virker fint her med XP og w98 på hver sin hd, i bios
bestemmer jeg så hvilken hd der skal bootes fra (=C),
ligesom jeg gjorde ved installation. Det betyder ikke
noget hvor hd'erne er sat til, når først installation er
gjort.
(Jeg foretrækker dette fremfor bootmanagere).

/LarsS