Skærme
Fijala 3554
Review af Samsung 191T
Fra : Claus P.

Dato : 03-01-03 11:52

Hej

Jeg er så heldig at låne en 191T i en måneds tid. Og jeg vil gerne
give jer del i mine erfaringer med denne skærm. Den er testet
sammen med et Asus Geforce4 4400Ti.

Designet er utrolig flot med en smal 1,5cm titanium farvet ramme
om selve displayet. Der er 2 input, DVI og Dsub15, og menu
systemet fungerer tilfredsstillende, nogle af menuerne virker ikke
ved DVI input, men det er der en årsag til.

Jeg har prøvet begge input og DVI er langt at foretrække. Alt
står som det skal med det samme. Den analoge indgang er ikke
dårlig, DVI er bare bedre.

Film og video fungerer fint, der er ingen ghosting, men skærmen
har svært ved at lave helt sort. I mørke omgivelser er sorte
områder mørkegrå på en tåget måde.

Spil fungerer også fint på displayet, kun FPS spil som Halflife,
UT, Q3 og lign kan have problemer med ghosting. Det er
primært ved online spil at jeg har bemærket det, ved singel
player i roligere tempo ses det ikke.

Alt i alt en lækker skærm med kun 2 mindre svagheder.

MVH CP