Hvordan låser mine fotos ???
Fra : Willy Nielsen

Dato : 02-01-03 23:43

Jeg har en kode så man ikke SKULLE hente mine fotos, MEN i Windows XP kan
man get godt.

Hvordan kan jeg undgå det ????

--
\\\|||||///
( @ @ )

ooo0
( ) 0ooo
+--\ (-----( )-----------------+
\__) ) /
(__/

Fra : jopa

Dato : 02-01-03 23:49

"Willy Nielsen" skrev bla..
> Jeg har en kode så man ikke SKULLE hente mine fotos, MEN i Windows XP kan
> man get godt.

Kan ikke lade sig gøre, og det gælder ikke kun XP

Check i øvrigt nedenstående

Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-03 00:22

"jopa" <j@paulsen.mail.dk> skrev :

>Kan ikke lade sig gøre, og det gælder ikke kun XP

Det er da ikke noget problem, jeg har masser af billeder man ikke
kan hente.

Lad være med at upload dem.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 03-01-03 15:27

Destiny is not a matter of chance it is a matter of choice
"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Det er da ikke noget problem, jeg har masser af billeder man ikke
> kan hente.
>
> Lad være med at upload dem.

Jeg har samme succes med mine papirbilleder. Dem er der heller ingen der
henter.

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-

http://www.cmnielsen.dk ICQ: 25308942

Fra : Brian Christensen

Dato : 02-01-03 23:54

Willy Nielsen skrev:
> Jeg har en kode så man ikke SKULLE hente mine fotos, MEN i Windows XP kan
> man get godt.
>
> Hvordan kan jeg undgå det ????

Hej Willy

Som det er debateret så mange gange før herinde vil jeg kort opsumere og
i svaret inkludere jopa's svar :
Kan ikke lade sig gøre, og det gælder ikke kun XP

Tag hellere og vær stolt af dine billeder, og lad andre gemme dem, som
de i øvrigt også har ret til !
Hvis du vil undgå nogen der benytter dine billeder uden og have fået
lov, hvad så med at sætte en signatur direkte på billederne, så den i
det mindste også stjæles med ?

Se iøvrigt tidligere tråde i dette forum om samme emne.

mvh
Brian

Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 03-01-03 18:02

Griner lidt over Knuds udtalelse.... :)

Nå, men back to business....

http://www.vickysjokes.com/funny/kissme.asp

har gjort det .... lidt derhen af... i hvert fald så man ikke kan
højreklikke! :)

Fra : scn

Dato : 03-01-03 18:11

"Kenneth Brøgger" <broegger@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Nå, men back to business....
>
> http://www.vickysjokes.com/funny/kissme.asp
>
> har gjort det .... lidt derhen af... i hvert fald så man ikke kan

det kan man da fint....
prøv med opera

eller deaktiver javascript

Søren
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-01-03 18:08

Kenneth Brøgger wrote in <3e15c1e5$0$219$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:
> har gjort det .... lidt derhen af... i hvert fald så man ikke kan
> højreklikke! :)

Det lyder da upraktisk. Jeg syntes den slags var møg-irriterende, da jeg
brugte IE.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-03 18:31

"Kenneth Brøgger" <broegger@pc.dk> skrev :

>har gjort det .... lidt derhen af... i hvert fald så man ikke kan
>højreklikke! :)

Hvad forhindrer dig i at gemme billederne alligevel?

Træk billedet op i adresselinjen og du får det rene billede.

Gå i Filer => Gem som og du kan gemme hele siden inkl. billeder.

Gå i Vis => Vis kilde => se linket til billedet.

Gå i din Temp. Internet Files og find billedet.

Hold venstre mustast nede og højreklik => slip venstretast og du
får den normale højreklikmenu frem.

Slå javascript fra.

Brug en browser, der ikke tillader at man ændrer på
højrekliksmenuen, f.eks. Opera.

Lav en printscreen og gem billedet.

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 03-01-03 18:45

"Kenneth Brøgger" wrote:

> http://www.vickysjokes.com/funny/kissme.asp
>
> har gjort det .... lidt derhen af... i hvert fald så man ikke kan
> højreklikke! :)

Skulle man ikke kunne højreklikke på billedet på ovenstående reference?
Jeg har ingen problemer med at højreklikke og vælge "save as".
Skulle et eller andet fj... have lagt noget javasnask ind, så det ikke
var muligt, kunne jeg jo bare hente billedet fra min cache.
Der findes som sagt kun en eneste kopisikker metode, og det er at lade
være med at uploade billederne.

--
/kenne
Hørt sige: "Det er takket være nørderne at din maskine oversætter

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-01-03 01:29

Kenneth Brøgger <broegger@pc.dk> skrev:

> Griner lidt over Knuds udtalelse.... :)

Der er ikke noget at grine af - det er Knud der har ret - Knud
har altid ret.

> har gjort det .... lidt derhen af... i hvert fald så man ikke
> kan højreklikke! :)

Jeg kan fint hente billedet. Glem alt om højrekliksscripts - de
fungerer ikke i alle browsere - og laver en frygtelig ravage for
brugerne i andre. Det gør at man meget hurtigt ´forlader siden,
og det er vel ikke meningen, vel?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-03 22:54

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Træk billedet op i adresselinjen og du får det rene billede.

Hov - den kendte jeg ikke. Tak for tippet (beklager de uheldige
associationer til en chokoladebarreklame).

Det virker dog ikke hvis billedet er et link.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : M_abs

Dato : 01-04-03 17:50

"Willy Nielsen" <wn@image.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en kode så man ikke SKULLE hente mine fotos, MEN i Windows XP kan
> man get godt.
>
> Hvordan kan jeg undgå det ????

Jeg har lavet et lille Java-applet til dette formål. Jeg sender det både til
din mail, og poster det i news:dk.binaer

Der er 2 udgaver, en der bare åbner et billede, og et der viser et billede
som et link. Den sidste er dog ikke perfekt, der kommer inden lille hånd
frem når musen bevæger sig ind over.
Begge applets skulle være fuld ud kompetible(stave?) med M$ Virtual
Machine.

mvh Morten