DVD & ny lov
Fra : KaiserSoze

Dato : 02-01-03 23:27

Nu der er indført en fin ny lov der forbyder salg af DVD der ikke er udgivet
i EU, må man jo se sig nødsaget til at gøre sine indkøb på den anden side af
Atlanten (eller måske bare kanalen!?!).

Så var det jo jeg godt kunne tænke mig at vide hvor man skal sende sine surt
optjente spare penge hen. Er der nogen der har en anbefaling mht. et godt og
pålideligt sted at købe reg. 1 DVD enten i USA/Canada eller i UK?? Jeg har
et par gange selv bestilt fra Amazon men er hver gang blevet knaldet i
tolden (dumme svin).

....KaiserSoze

Fra : HKJ

Dato : 02-01-03 23:46

"KaiserSoze" <kaisersoze@clandot.dk> wrote in message
> [...]
udgivet
> i EU, må man jo se sig nødsaget til at gøre sine indkøb på den anden side

Hvis du kigger i gruppens FAQ (eller OSS) vil du se nogle nævnt. Du kan også
bare se nogle få indlæg tilbage, der er nok en grund til at så mange kan
kommentere leveringstid ved www.futureent.com

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 03-01-03 00:14

Eller www.cd-wow.com , som jeg altid bruger. Perfekt site.

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-01-03 23:21

"KaiserSoze" <kaisersoze@clandot.dk> skrev i en meddelelse
> Nu der er indført en fin ny lov der forbyder salg af DVD der ikke er
udgivet
> i EU,...

Det er da vist ikke korrekt. Er loven ikke: "... forbudt at
parallelimportere DVD der ER udgivet i EU" ?!? Det vil sige, at det er
lovligt at importere reg. 1 film, hvis der ikke findes en tilsvarende
version i EU version ( er det ikke reg. 2? )

Så tænker jeg - er det så lovligt at importere reg. 1 film inden de er
udgivet som erg. 2 ?

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-01-03 13:53

"Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> version i EU version ( er det ikke reg. 2? )
>
> Så tænker jeg - er det så lovligt at importere reg. 1 film inden de er

Jeg må revidere mit svar. Jeg fandt på Kulturministeriets hjemmeside
følgende: "Et af elementerne i den nye lov handler om, at det bliver forbudt
at videresælge cd'er, dvd-film, bøger osv., der er købt uden for EU; det er
det, der kaldes parallel- eller specialimport. Forbuddet betyder, at
videresalg kun er lovligt, hvis man har indhentet tilladelse fra
rettighedshaveren (fx pladeselskabet eller bogforlaget).".

Jens

Fra : MP Jakobsen

Dato : 08-01-03 23:28

> [...]
udgivet
> i EU, må man jo se sig nødsaget til at gøre sine indkøb på den anden side

Jeg kan huske forkert, men såvidt jeg forstod af den artikel de viste i
politiken, så er det ikke ulovligt at købe Region 1 film, heller ikke fra
udlandet. Det er blevet ulovligt er for danske butikker at købe region 1 fra
udlandet og sælge dem i danmark. Det er altså at sælge filmene i danmark,
men ikke for privatpersoner at importere selv.

Men som sagt kan jeg sagtens huske forkert.

MP