Efterlysning af guide til den perfekte "ud~
Fra : Majer

Dato : 02-01-03 22:48

Hej med jer!

Jeg er jo stadig ny i udstillings-verdenen, og har meget at lære endnu. Jeg
har set flere nævne at de får ros for deres "pelsopsætning", eller hvad det
bliver kaldt Hvordan er det lige at jeg lærer at gøre Creamy's pels,
super-lækker til en udstilling?? Jeg aner i øvrigt slet ikke hvordan en
superlækker pels er, så jeg er jo lidt på herrens mark Er der mon nogen
der har lyst til at tegne og fortælle lidt?!?
Skal måske lige fortælle at Creamy er NFO, til dem der ikke kender hende

Mange hilsner fra
--
Majer

http://www.majer.dk
(Nu med helt nyt design)

Fra : Birgitte

Dato : 03-01-03 00:06

Hej Majer
Hvis du kunne tænke dig at tage Creamy med på besøg hos mig, skal jeg vise
dig hvordan han skal vaskes....
Vi kan i fællesskab vaske ham, så han står flot, og du kan se hvilke
produkter jeg bruger.
Det er altid lettere at være med til selve vaskningen, det lære man meget
mere af.
Bare et tilbud, hvis du har lyst.
Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Majer

Dato : 03-01-03 17:27

"Birgitte" <truetrust@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> produkter jeg bruger.
> Det er altid lettere at være med til selve vaskningen, det lære man meget

Hej Birgitte!!

Det var dog et fantastisk tilbud! Men jeg har lige tjekket Kraks, og du bor
260 km. fra Køge Så det må jeg desværre takke nej til *suk*. Kæresten er
arbejdsløs i øjeblikket, så der er desværre ikke råd til sådan en tur.

I øvrigt er Creamy altså en HUN!!

Mange ærgelige hilsner fra
--
Majer

http://www.majer.dk
(Nu med helt nyt design)

Fra : Birgitte

Dato : 03-01-03 17:51

> [...]

er
> arbejdsløs i øjeblikket, så der er desværre ikke råd til sådan en tur.

Hej Majer
Ævvvv.... kan godt se det er lige lovlig langt at køre.....
Engang imellem er jeg vist lidt hurtig på tasterne
Jeg viste da godt, at Creamy var en hun
Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Majer

Dato : 04-01-03 19:20

Øv... Er Birgitte den eneste der tør/vil kaste sig ud i at guide mig lidt??
Kender I ikke nogen hjemmesider med gode råd?? eller bøger måske??

Mange hilsner fra
--
Majer

http://www.majer.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 04-01-03 19:33

> [...]
lidt??
> Kender I ikke nogen hjemmesider med gode råd?? eller bøger måske??

Det eneste sted, jeg kender, er på svensk og handler om perserkatte (men
det er måske ikke så forskelligt?):
http://w1.000.telia.com/~u00000565/index_sv.htm

Niels Peter

Fra : Birgitte

Dato : 04-01-03 23:44

Hej Majer
Hvis du vil have min hjælp, så ring til mig på 86 95 23 22 hverdage efter kl
12.00-18.00
Eller skriv til mig hvis jeg skal hjælpe og vejlede dig
Nu er det jo en cremesølv NFO du har, ikke en helt nem farve at få sat op
til show, men jeg har selv sat både sølv og creme farvede katte op til show,
Har selv en rød skovkat både hun og han, har også en smoke-hvid skovkat
begge farve svære at sætte op til show, men jeg kaster mig ud i det med
begge arme og ben
Jeg vil gerne hjælpe dig.

Fra : Birgitte

Dato : 05-01-03 00:00

> [...]
lidt??
> Kender I ikke nogen hjemmesider med gode råd?? eller bøger måske??

Hej Majer
Jeg glemte helt at skrive, at der ikke er mange der har skrevet om
kattevask, nok fordi, det er forskelligt fra farve til farve, men også
temperament spiller ind.
Forskellen på en showvaskning og alm vaskning er:
Showvask gøres ikke dagen før show, og en sådan vask holder sig flot i flere
dage, faktisk kan man nøjes at bruge en naturbørste til at shine pelsen op
på show.
En alm. vask renser blot pelsen for døde celler og fedt, katten får en ren
pels, men den holder sig ikke under lidt stress, som der ofte er på en
udstilling.
Jeg kan fortælle dig, at vi har udstillet vores MCO creme hankat mange
gange, faktisk brugte han 33 udstillinger på at blive Europa Champion, så
han er blevet vasket "nogen gange".
Det var faktisk først de sidste ca 10 gange, at vi havde fundet
måden/produkt hvorpå hans pels stod bedst på show.
Der kan også være forskel på, om det er en han eller en hunkat man sætter
op, om hankatten er meget fertil osv.
Derfor kan det være vanskeligt at skrive om helt præcis hvordan.....
En rød pels er ikke bare en rød pels,- Berlinetta er en fertil hunklat NFO
hun skal vaskes specielt.
Journey nu er en kastrat NFO han rød-med hvidplethed, begge blotchedtabby.
Journey skal vases helt anderledes, også da han var fertil.
Se Berlinetta har en utrolig flot dækpels, hvorimod Journey har en fin lidt
blød pelskvalitet, derfor skal de behandles forskelligt.
Det bedste man kan gøre, er faktisk, at prøve sig lidt frem med forskellige
produkter/ dog skal disse forsøg ikke være op til en udstilling.
Men jeg vil gerne hjælpe dig, derfor er det ikke helt sikkert, at fordi min
vaskeanvisning bliver super på mine katte, at det så også vil blive på
din...
Det vigtigste er dog, at følge rådene helt og holdent, og ikke hoppe over
hvor gærdet er lavest.

Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Birgitte

Dato : 05-01-03 00:07

*S* Berlinetta er ikke en hunklat men selvfølgelig en hunkat,- måtte hellere
selv rette fejlen
Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : tahquamenons

Dato : 06-01-03 16:21

Hej Majer.

Jeg har lige været inde og lurre lidt på din dejlige misser og jeg kan
se at den er sølv, og det gør det ikke nemmere at få den fin.
Men det er nu ikke helt umuligt ..... jeg har selv sølvkatte som jeg har
med på udstilling så hvis du har tid en dag så skal du være velkommen
til at komme en tur forbi så kan jeg hjælpe dig og give dig en masse
gode fif.
mvh. Lisbeth Henriksen.

http://www.sitecenter.dk/tahquamenons

Glemte lige at skrive at jeg bor i Albertslund )

http://www.kandu.dk/

Fra : Majer

Dato : 06-01-03 16:30

"tahquamenons" <tahquamenons.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh. Lisbeth Henriksen.
>
> http://www.sitecenter.dk/tahquamenons
>
> Glemte lige at skrive at jeg bor i Albertslund )

Hej Lisbeth!

Jamen det er jo noget tættere på end Birgitte der bor i Laasby . Jeg vil
meget gerne komme og besøge dig og misserne en dag, og blive klogere på
pelsopsætning. Dog skal vejret lige blive liiiidt bedre

Skal du forresten til udstilling i Ballerup (Som nu er i Bagsværd)??

Mange hilsner fra
--
Majer

http://www.majer.dk
(Nu med helt nyt design)

Fra : tahquamenons

Dato : 06-01-03 19:43

Hej Majer.

Det skal du være mere end velkommen til....
Jo jeg skal til Bagsværd og der har jeg også min sølvhan med så kan jeg
hjælpe dig der så må du råbe højt.
Jeg er næsten altid hjemme men den sidste uge i denne måned der er jeg
lige et smut i Østrig på udstilling ))
Jeg kan nu godt forstå at du gerne vil vente til der ikke er nær så
meget sne på vejene.... jeg hader det værre end noget andet ((
Du skal være velkommen til at ringe til mig på 43-624450 så kan vi evt
finde en dag der passer os begge to

Knuer fra

Fra : Majer

Dato : 07-01-03 21:10

> [...]
> meget sne på vejene.... jeg hader det værre end noget andet ((
> Du skal være velkommen til at ringe til mig på 43-624450 så kan vi evt

Hej Lisbeth!!
Jeg har nu skrevet dit tlf.nr. ned. Du skal nok høre fra mig når sneen er
smeltet.

Mange hilsner fra--
Majer

http://www.majer.dk