så fik vi hund
Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 02-01-03 22:48

så fik vi endelig taget os sammen og fik kontaktet nogen hundeejere.
de første vi snakkede med havde hvalpe af en blanding mellem Labrador og
kleiner münsterländer, sær blanding.
vi så moderen til hvalpene og flygtede uden at se hvalpene.

Så var der nogen her i gruppen der kritiserede at der var nogen der solgte
hundehvalpe på QXL.
tja, gør det noget??? Lady er i hvert fald en dejlig hvalp af det kuld.
Anette som solgte os den er en utrolig sød kvinde og hvalpene havde det
godt.
Nu er lady hos os og vi nyder hende og hun os. I morgen fredag 3. januar
skal vi lige en tur til dyrlægen, vi er lidt urolige for hende for vi kan
ikke få styr på hendes mave, det bliver værre og værre selv med a38 og kogt
ris med tun (et råd fra en gammel kennelejer).

VH Bente og Brian og et knurvuf fra Lady

Fra : Musen

Dato : 03-01-03 10:54

Næææh tillykke med den lille ny
Jeg missede det vist, men hvad er det for en?
Held og lykke med hvapsen
Venlig hilsen Musen

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 03-01-03 12:37

On Thu, 2 Jan 2003 22:48:24 +0100, "Bente Lyngsøe" <amidala@mail.dk>
wrotd:

> [...]
>vi så moderen til hvalpene og flygtede uden at se hvalpene.
>
>Så var der nogen her i gruppen der kritiserede at der var nogen der solgte

,,,,,,,,,,,hunden og dem der sælger den kan være lige så gode som alle
andre , men jeg mener bare at det er princippet i at sælge en hund på
en auktion der er forkert og mangel på respekt overfor kæledyr. Men
ellers tillykke med hunden , fik hun så en god pris for den ? for du
var vel højest bydende på auktionen ik ? syntes du slet ikke at det
lyder forkert at sælge en hundehvalp på en auktion ? det syntes jeg
,selv om hunden kan være lige så god som alle andre hunde så er det
opdrætteren der er forkert på den mener jeg.

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George

Fra : Therese

Dato : 03-01-03 13:12

Hej Bente
Tillykke med hvalpen. Jeg kunne også godt tænke mig at høre, hvilken det er
blevet til :)

> [...]
kogt
> ris med tun (et råd fra en gammel kennelejer).

Vi har også haft store problemer med maven hos vores hvalp. Vi prøvede med
ris og tun, men det var altså først, da vi gik over til at fodre udelukkende
med dyrlægens skånekost, at den kom helt i orden. Jeg tror, at det er fint
med bl.a. ris og tun, hvis det er i en kortere periode, men varer det ved,
er det klogest at smutte forbi dyrlægen, som I også har været i dag, da den
jo nemt kan have fået en infektion fra at have spist et eller andet. Det
sker jo i den alder
Lad os lige høre resultatet....
Håber alt er OK

Mange hilsner
Therese

Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 03-01-03 18:24

hvad det er for en?? tja jeg ved det ikke. det er vist en blanding af en
labrador (moderen) og en dansk/svensk gårdhund, men flere hvalpe i kullet
lignede en gravhund og Lady går som en.
Anette var heller ikke helt sikker så jeg kan kun sige at der er en
hul_i_hæk_hund eller en rundkørsel med mange udkørsler.

Nej jeg kan ikke se det forkerte i at købe hunden gennem en aktion på
internettet. Jeg gjorde det for at være si9kker på at hunden fik det godt.
Jeg var ikke denhøjestbydende, men der var jo også 9 hvalpe.
jeg betalte 125,- et symbolsk beløb for at hun ikke skulle blive aflivet.
jeg ville gerne have betalt meget mere for hende for hun er dejlig.

men en tur til dyrlægen er da vist en dyr fornøjelse ved hunden. jeg havde
ikke regnet med at skule betale 541,95 idag for at hun kiggede på dyret når
hunden alligevel skal vaccineres om 2-3 uger, men pyt bare min hund bliver
rask igen ( hun har lidt mave kneb).

Bente ( og et vuf fra Lady)

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 03-01-03 20:01

Ja så kan min erfaring vist desværre bruges,
Det hjælper ikke at give hunde mælkeprodukter når vi taler om diarre.
Jogurt som indeholder tarmens normale bakterieflere når at ryge ud før
bakterierne kan gøre noget.
I skal gå ud og lave havregrød til hunden, en lille portion, og en time
efter kan man så servere lidt naturel jogurt. processen skal ske 2-3 gange
dagligt. Vil hunden ikke spise, er det ok med meget lidt af den den er helt
vild med. Havregrød er det mest efektive mod dum mave, uanset hvad grunden
er.
Kærlig hilsen Annelise.

---

Fra : Pia J

Dato : 03-01-03 20:33

"Annelise Frederiksen" <annelise@anneliselars.dk> wrote in message
> [...]
> Det hjælper ikke at give hunde mælkeprodukter når vi taler om diarre.
> Jogurt som indeholder tarmens normale bakterieflere når at ryge ud før

Man kan på apoteket købe Zoolac, hvis mælkesyrebakterier overlever helt ud i
tarmen. Virker rigtig godt.

:Pia

Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 04-01-03 09:09

hos dyrlægen fik vi zoolac o9g noget antibiotika samt ormekur og b vitamin.
hendes afføring ser fint ud idag og i nat har hun været dygtig. hun har ikke
skidt på gulvet i køkkenet. så hun er ved at være en dygtig lille hund.

bente