Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen erfaring
Fra : René

Dato : 02-01-03 20:06

Nogen der skulle have en erfaring med dette her kamera?

http://laptops.dk/camforbruger.php

MVH René

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-01-03 21:24

In article <3e148d90$0$47406$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, René wrote:

> Nogen der skulle have en erfaring med dette her kamera?
>
> http://laptops.dk/camforbruger.php

Som du kan se, så er det et 2 mpixel kamera der kan forstørre
billeder til 3 mpixel, og det sælges som sådan. Alene dette
burde være advarsel nok.

Mustek Press Release:
http://www.mustek.com.tw/Pressroom/2001/nw_0525_mdc3000.html

Du kan finde mere info om det hos Mustek.

Her fremgår tydeligt, at der ikke er zoom (digital zoom er
dårligere end Photoshop til at ændre størrelse på billede).

Bemærk også at det ikke ser ud til at du kan justere billedkvalitet.

Umiddelbart er mit bud, at den kommer med billig skodoptik, og
ligesom Medion kameraet nok ikke kan lave helt skarpe billeder.

Hvad er dit behov ?

Tilsvarende mærkevare, Canon A200 koster 1750 kr på EDB Priser.
Og så ved man at optikken er OK.

Fra : René

Dato : 03-01-03 19:03

> Som du kan se, så er det et 2 mpixel kamera der kan forstørre
> billeder til 3 mpixel, og det sælges som sådan. Alene dette
> burde være advarsel nok.

Aha, så blev jeg lidt klogere, ved absolut intet om det, har læst på
forskellige hjemmesider, meeen det hænger ikke rigtig ved

> Her fremgår tydeligt, at der ikke er zoom (digital zoom er
> dårligere end Photoshop til at ændre størrelse på billede).

Aha, det vil sige at man ikke strengt nødvendigt skal have digitalzoom, men
optisk er bedre?.(Canon A200 har jo kun digital zoom)
og har jeg forstået korrekt, at det er bedre at bruge photoshop til at lave
billederne større end digital zoom?

> Bemærk også at det ikke ser ud til at du kan justere billedkvalitet.

Altså den kan kun tage billeder i 1600*1200

> Umiddelbart er mit bud, at den kommer med billig skodoptik, og
> ligesom Medion kameraet nok ikke kan lave helt skarpe billeder.
>
> Hvad er dit behov ?

Ja hvad er mit behov, da det er mit første camera overhovedet, så er det
lidt svært at sige, men vil gerne have skarpe billeder, og vil gerne have
lcd skærmen, men den behøver ikke at være knald go, og så skal det kunne
udvide hukomelsen(mener jeg har set nogen hvor man ikke kan sætte sådan et
flash kort i)

> Tilsvarende mærkevare, Canon A200 koster 1750 kr på EDB Priser.
> Og så ved man at optikken er OK.

Jeg har været inde og læse på edbpriser at det skulle bruge meget strøm.
Måske der er andrer der har et magen til?