MS Windows
briani 27239
XP og flere IP-adresser
Fra : Andy Dufresne

Dato : 02-01-03 19:50

I windows XP (m.f.) - Kan det samme netkort have flere IP-adresser... Der er
dog et problem, man kan ikke umiddelbart indstille det, hvis man gerne vil
have, at den får den ene fra en DHCP-server, og den anden skal være fast.
Jeg mener at jeg engang har set et eller andet om, hvor man så kunne stille
den anden adresse... Vist i registreringsdatabasen... Nogen der ved hvordan
man gør det?

Fra : Jens

Dato : 03-01-03 07:42

"Andy Dufresne" <andy-dufresne@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have, at den får den ene fra en DHCP-server, og den anden skal være fast.
klip

Der hvor du sætter den på dhcp, er der øverst en fane ved navn "alternativ
confguration"
Der kan du sætte ip nr 2 på kortet.

mvh Jens

Fra : Andy Dufresne

Dato : 03-01-03 11:27

> Der hvor du sætter den på dhcp, er der øverst en fane ved navn "alternativ
> confguration"
> Der kan du sætte ip nr 2 på kortet.

Undskyld... Jeg har vist ikke skrevet det klart nok. Kortet skal have begge
IP-adresser SAMTIDIG. Og 'Alternativ'-konfigurationen er jo kun til, hvis
IKKE den kan finde en DHCP server, så får den DEN ip!

Fra : Hansen

Dato : 03-01-03 11:54

Hvis du har brug for 2 ip-nr samtidigt, skal du bruge to netværkskort. Et
kort til hvert ip-nr.

Mvh
Hansen

Fra : CS

Dato : 03-01-03 17:21

"Hansen" <lottes@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du har brug for 2 ip-nr samtidigt, skal du bruge to netværkskort. Et
> kort til hvert ip-nr.

Behøves ikke!

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

- CS