Skærme
Fijala 3554
Skærm med RGB indgang
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 02-01-03 19:55

Hej!

Findes der nogle fladskærme der har RGB indgang?
Kunne godt bruge en hvor jeg også kunne tilslutte min Ps2.

Mvh Søren C

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-01-03 21:06

Hej

Søren Christensen (4200) wrote:
> Findes der nogle fladskærme der har RGB indgang?
> Kunne godt bruge en hvor jeg også kunne tilslutte min Ps2.

De fleste topmodeller vil jeg tro.

Men du vil nok få et helt andet problem. Nemlig at båndbreddekravet fra
en PS2 er så lavt, at det ikke er sikkert, at skærmen vil vise noget som
helst. PC-skærme er nemlig på ingen måde konstrueret til at vise 50hz
interlaced og vil derfor flimre helt sindssygt hvis det endelig skulle
lykkedes dig at få et billede frem på skærmen.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Esben

Dato : 05-01-03 02:55

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> interlaced og vil derfor flimre helt sindssygt hvis det endelig skulle
> lykkedes dig at få et billede frem på skærmen.

En del fladskærme har da s-video og composite indgang til video/tv/etc,
nogen har sågar tv-tuner. Er det ikke kun på CRT-skærme det ville se
underligt med et "gammeldags" signal?

--
Esben

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-01-03 10:51

Hej

Esben wrote:
> En del fladskærme har da s-video og composite indgang til video/tv/etc,
> nogen har sågar tv-tuner. Er det ikke kun på CRT-skærme det ville se
> underligt med et "gammeldags" signal?

I princippet jo. Men på samme måde som en skærm er en øvre grænse for
båndbredde, ligger der også ofte en nedre grænse for båndbredde. Hvis
den ligger højere end der er behov for til TV, så kan det ikke bruges,
men mon ikke der er taget højde for det, når der er s-video eller
composit indgang.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk