Smarttalk - forhenværende Tiscali Mobile
Fra : Peter P

Dato : 02-01-03 19:19

Hej så er Smarttalk kommet med deres mobiludspil.
Var også inde og kigge på deres kundevilkår. Eneste hage jeg lige
umiddelbart kan se (der kan være andre) er at man skal have et forbrug
på minimum 100 kr om måneden ellers så bliver man trukket 25 kr. om
måneden. Men det er da nogen priser da presser CBB og Telmore.

------ klip --------

Kære Tiscali Mobile kunde

Tiscali Mobile har indgået et samarbejde med debitel Danmark A/S, som
er
Danmarks største teleselskab uden eget net. Fra 1. januar 2003 overgår
du derfor til et endnu bedre - og meget billigere mobilprodukt -
smarttalk

smarttalk - lidt smartere, meget billigere.

Med smarttalk ringer du hele døgnet til en fast lav minutpris på kun
1,15 kr. - du sparer altså over 20% på dine samtaler. Derudover
så kan vi præsentere dig for Danmarks billigste SMS priser!. Med
smarttalk sender du nemlig SMS for kun 15 øre - hele 40% under din
pris
i dag.
Du har selvfølgelig også gratis abonnement - og ingen bindingsperiode.

   0 kr. i abonnement
   15 øre pr. SMS
   1,15 kr. pr. minut

Ellers er alting som det plejer. Din konto er overført til smarttalk
og
opdateret med dit seneste forbrug. Du kan stadig følge dit forbrug og
tanke ny taletid på internettet. Klik blot ind på www.smarttalk.dk -
login med dit kundenummer og password og du har de samme muligheder
som
før.

smarttalk - lidt smartere, meget billigere.

Vi glæder os til at kunne byde dig velkommen som kunde hos smarttalk.
Klik ind på www.smarttalk.dk og læs meget mere om dit nye billige
mobilprodukt!

Med venlig hilsen

Tiscali Mobile & debitel Danmark A/S

Anne R. Rasmussen
Forretningschef

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-01-03 19:42

Peter P citerede Tiscali Mobile/Debitel/Smarttalk:

>Du har selvfølgelig også gratis abonnement - og ingen bindingsperiode.
>
>   0 kr. i abonnement
>   15 øre pr. SMS
>   1,15 kr. pr. minut

Hovsa, de glemte at nævne de 50 øre i opkaldsafgift.
Sørme om de ikke også glemte at skrive, at man skal ringe for mindst
100,- pr måned - ellers bliver der snuppet 25,-.

En noget sær formulering på deres hjemmeside:

Minimumsbeløb             25,-
- ved forbrug under 100 kr. om måneden.

For mig at se, så står der, at minimumsbeløbet er 25,- hvis man ringer
for under 100,- kr. (men så er 100,- jo minimumsbeløbet).
Formuleringen bør absolut laves om - det er noget sludder der står.

>Ellers er alting som det plejer.

Betalte man virkelig 50 øre i opkaldsafgift hos Tiscali Mobile?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter P

Dato : 02-01-03 19:50

On Thu, 02 Jan 2003 19:42:23 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Betalte man virkelig 50 øre i opkaldsafgift hos Tiscali Mobile?

Nej "kun" 25 øre

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-01-03 20:04

Peter P skrev:

>Nej "kun" 25 øre

Hmm, mærkeligt at de så mener at "ellers er alting som det plejer".

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Fischer

Dato : 02-01-03 19:49

> [...]
> skal have et forbrug på minimum 100 kr om måneden ellers
> så bliver man trukket 25 kr. om måneden. Men det er da

Og de 100 kr. om måneden er langt mere end jeg personligt bruger.

Bemærk desuden opkaldsafgiften på 0,50 kr.!
Det betyder reelt, at opkald på under 5 minutter er billigere hos Telmore
end SmartTalk.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 02-01-03 20:47

og det er vel heller ikke lovligt at forringe vilkår uden varsling

Hilsen

Johnny

Fra : Leif Poulsen

Dato : 02-01-03 21:10

"Johnny Pedersen" <smart(slettes)@teens.dk> skrev i en meddelelse
> og det er vel heller ikke lovligt at forringe vilkår uden varsling

Jeg har lige skrevet til SmallTalk og givet udtryk for min utilfredshed.

Det er ikke rimeligt at skrive "Ellers er alting som det plejer.", når man
ikke nævner de forringede vilkår med hensyn til, bl.a minimumforbrug på
100,00.

Jeg kan kun opfordre andre til at gøre det samme.

Til orientering har jeg sendt kopi til Tiscali, og truet med at opsige mit
ADSL-abb.

Hilsen

Leif

Fra : Lars Raaby

Dato : 02-01-03 22:29

Leif Poulsen skrev bl.a.:
> "Johnny Pedersen" <smart(slettes)@teens.dk> skrev i en
> meddelelse news:3e14970f$0$1768$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>

> Jeg har lige skrevet til SmallTalk og givet udtryk for min
> utilfredshed.

Er det sådan at vi må se hvad du har skrevet til dem og hvad de
skriver til dig?

Lars Raaby

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 02-01-03 22:37

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dk> skrev i en meddelelse
> skriver til dig?

Herunder Tiscalis brev

Fra : Fischer

Dato : 03-01-03 08:50

> Ellers er alting som det plejer .......

Ja, det tenderer sgu da bedrageri eller grov vildledning.
Burde forbrugerombudsmanden og Telestyrelsen ikke også have en lille hilsen?

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 02-01-03 22:35

"Leif Poulsen" <lp@FJERNDETTEknus.dk> skrev i en meddelelse

> Til orientering har jeg sendt kopi til Tiscali, og truet med at opsige mit
> ADSL-abb.

Du skal være heldig hvis Tiscali læser din henvendelse og gør de det forvent
en svar tid på ca. 3 - 4 måneder

Hilsen

Johnny

Fra : Gumle

Dato : 02-01-03 22:44

Ja dengang jeg havde dem, skrev jeg ca. 4-5 mails til dem og fik ikke svar
på en eneste af dem, de stænker TOTALT til kunde service, kan huske engang
deres tanke op system ikke virkede og min mobil blev lukket, så ringede jeg
selvfølgelig ind for at brokke mig og svaret hva bummelum, du må vente til
siden virker igen.. GREAT!!!! hold kæft et ***** firma, håber der er andre
som kommer ned i 15 øre pr sms, for indtil da betaler jeg med glæde
forskellen op til 25 øre

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-01-03 01:30

"Leif Poulsen" <lp@FJERNDETTEknus.dk> wrote in

> Til orientering har jeg sendt kopi til Tiscali, og truet med at
> opsige mit ADSL-abb.

Undskyld mig, men det er da det mest latterlige jeg længe har hørt -
hvorfor blande en helt anden del af firmaet ind i billedet ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : jensen

Dato : 07-01-03 21:30

On Thu, 2 Jan 2003 21:10:07 +0100, "Leif Poulsen"
<lp@FJERNDETTEknus.dk> wrote:

>Til orientering har jeg sendt kopi til Tiscali, og truet med at opsige mit
>ADSL-abb.

Smarttalk er IKKE et Tiscali-firma, så hvsd skulle det lige hjælpe?
Det svarer til at true med at sige sit Politiken-abonnement op, når de
skriver `noget grimt i Se & Hør

Fra : Gumle

Dato : 02-01-03 22:32

De er fuldstændig til grin mand!!! så står der følgende

Vælger du at oprette dig med et eksisterende nummer, koster oprettelsen 199
kr. og giver dig 100 kr.'s taletid.

men niks nej når man kører den igennem så koster det 499!!!

199 i oprettelse, det er jo okai, det står der jo, meeeen de vil også have
300 i overdragelse af nummer!! dvs det koster 499!! flot, hvor fanden står
der noget om det?? hold kæft et flueknepperi firma, det lover godt nok godt
for dem hva?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-01-03 23:59

"Gumle" <Gumledyret23@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> 300 i overdragelse af nummer!! dvs det koster 499!! flot, hvor fanden står
> der noget om det?? hold kæft et flueknepperi firma, det lover godt nok

Mon de er ved at rette noget på siden:

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

----

Apache/1.3.27 Server at www.smarttalk.dk Port 443

?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-01-03 00:04

Bjarke Hansen skrev:

>Mon de er ved at rette noget på siden:
>
>Forbidden
>You don't have permission to access / on this server.

Jeg har ingen problemer med at få adgang til siden.

Jeg har lagt mærke til, at selskabet er blevet omtalt til SMALLtalk,
det er SMARTtalk det hedder. Blot så vi taler om den samme URL:
www.smarttalk.dk

Man behøver nu ikke fjerne adgangen til ens site, fordi man skal lave
ændringer.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 03-01-03 00:41

> Forbidden
> You don't have permission to access / on this server.

Du har sikkert lavet samme trick som mig. Du er røget ind på en https-side
og har efterfølgende rettet i URLen. Ret https:// til http:// og du får lov
til at se forsiden igen.

Martin Rasmussen

Fra : Jean

Dato : 03-01-03 11:42

En der kalder sig Gumle skrev:
> [...]
> 300 i overdragelse af nummer!! dvs det koster 499!! flot, hvor fanden står
> der noget om det?? hold kæft et flueknepperi firma, det lover godt nok

Hmm, hvis jeg forstår det rigtigt, er det så nummerportering, de kalder at
"oprette med et eksisterende nummer".... i så fald er det vel ulovligt, at
ta' penge for det... er nummerportering ikke en service selskaberne skal yde
gratis?

Mvh Jean

--
Vil du vinde rejser, dyre mobiltelefoner, tjene penge...,
så prøv Wanna-save.com! (dansk side)

Fra : hj3

Dato : 02-01-03 22:50

"Peter P" skrev d. 02-01-03 19:19 dette indlæg :
> [...]
>
> smarttalk - lidt smartere, meget billigere.
>
> Hj3:Ja det er sku smart at vi skal betale, 25øre mere pr opkald og 25
kr mere om måneden. små 100 opkald og det er 25 kr extra i regningen,så
der er efter min mening ikke blevet en skid billigere, selv om taksterne
er sat ned.
hilsen snart tidligere kunde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-03 00:02

"hj3" <hj3.news@kandu.dk> wrote in message

> kr mere om måneden. små 100 opkald og det er 25 kr extra i regningen,så
> der er efter min mening ikke blevet en skid billigere, selv om taksterne
> er sat ned.
> hilsen snart tidligere kunde.

ja, det er åbenbart kun billigere hvis man udelukkende sender SMS

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 03-01-03 03:05

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> ja, det er åbenbart kun billigere hvis man udelukkende sender SMS

.... og bruger mere end 100 kr om måneden, altså hvis man sender 667 SMS'er
om måneden.

Eller betaler de 25 kr og sender mindst 250 SMS'er om måneden, så koster
det nemlig:

Telmore: 0 kr + 250 * 0,25 kr = 62,5 kr.
Smarttalk: 25 kr + 250 * 0,15 kr = 62,5 kr.

Hvis jeg ellers har forstået det med minimumsforbruget på 100 kr rigtigt.