længde på cat. 5 kabel
Fra : sa-mail@tdcadsl.dk

Dato : 02-01-03 16:23

Jeg har anskaffet en Zyxel router,Zywall 1,og kan ikke få den til at
virke med et 45m langt kabel,er det et kendt problem?

Når lænden på kablet overstiger ca 20 m går det galt.

Mvh søren

Fra : Heino Skjøtt

Dato : 02-01-03 18:36

sa-mail@tdcadsl.dk wrote:
> Jeg har anskaffet en Zyxel router,Zywall 1,og kan ikke få den til at
> virke med et 45m langt kabel,er det et kendt problem?
>
> Når lænden på kablet overstiger ca 20 m går det galt.
>
> Mvh søren

Har du prøvet med nogle andre kabler? Er der evt. noget udstyr, der hvor
kablet bliver ført, der kan have indvirkning på signalet?

Læs evt. http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=range

--
Fjern _REMOVETHIS_ i min E-mail adresse hvis du skriver til mig privat...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-01-03 20:51

<sa-mail@tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg har anskaffet en Zyxel router,Zywall 1,og kan ikke få den til at
> virke med et 45m langt kabel,er det et kendt problem?

Nej, standarten garantere 100 meter

> Når lænden på kablet overstiger ca 20 m går det galt.

Du har monteret kablet forkert. Det er sikkert....

Tjek http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php nederst på siden,
om det er monteret sådan....

Hvis det er et købt kabel, eller lavet af professionel skal du klage

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 02-01-03 22:49

> <sa-mail@tdcadsl.dk> wrote in message

> Nej, standarten garantere 100 meter

vi har trukket en 110 meter kører perfekt, men kan nok ikke anbefales
proffesionelt men kører optimalt ellers havde vi smidt en switch på
halvvejen

Tror det er kablet det er galt med har du målt det ?

Hilsen

Johnny

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-01-03 22:55

"Johnny Pedersen" <smart(slettes)@teens.dk> wrote in message

> vi har trukket en 110 meter kører perfekt, men kan nok ikke anbefales
> proffesionelt men kører optimalt ellers havde vi smidt en switch på
> halvvejen

Det er rigtigt..

Jeg har også selv lavet et par test med 305 meter.. Som giver link på
100Mbit full deplex, med et Intel netkort.... 3com netkort kunne ikke, det
virkede kun ved 10 Mbit

Når det laves professionelt laver man det aldrig over 100 meter.. Men det er
da meget sjovt at se at det virker på 305 meter... Der tabes dog veldig
mange pakker ved 100 Mbit full deplex med Intel netkort testen... Men
download fra nettet, og LAN hastigheder kørte uden problemer, hvis man ikke
vidste det.

> Tror det er kablet det er galt med har du målt det ?

Om jeg har? du skriver til mig.... Hvis kablet ikke virker på over 20 meter.
er det monteret defekt

Fra : OnCD.dk

Dato : 02-01-03 22:56

<sa-mail@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har anskaffet en Zyxel router,Zywall 1,og kan ikke få den til at
> virke med et 45m langt kabel,er det et kendt problem?
>
> Når lænden på kablet overstiger ca 20 m går det galt.
>
> Mvh søren

Hvis du har købt kablet. kan det evt. være et krydset.

Per

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-01-03 23:14

"OnCD.dk" <info@kkom.dk> wrote in message

> Hvis du har købt kablet. kan det evt. være et krydset.

Har du læst ovenstående?

Hvis kablet virker under 20meter, så er der jo ikke noget med at det er
krydset eller ikke krydset.. Så er forbindelser i begge ender som det skal
være. Men kablet er stadig monteret forkert, da der sendes signaler på
ledere der ikke skal sendes på...

Der sendes på PIN 1&2 og modtages på pin 3&4

Hvis kablet er monteret på bikser måden.. Så modtages der signaler på 2
Par...

pin 3&4 skal være samme ledningspar, det er vigtigt.

Pin 1&2, orange/hvid - orange

pin 3&4, Grøn - grøn/hvid

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 03-01-03 02:12

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote

> Der sendes på PIN 1&2 og modtages på pin 3&4

Ny standard ?

--
Mvh Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-03 14:22

Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> skrev:
>"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote

>Ny standard ?

Hvad mener du med at det er ny standart??

Tx på pin 1&2 Rx på pin 3&4 hvad mystisk er der i det? Det er
selvfølgelig bare byttet på nogle produkter, så Rx på pin1&2 og Tx
på pin 3&4. Det er jo derfor man bruger krydsede kabler eller
uplink porte.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 03-01-03 20:51

"Bjarke Hansen (slet RVK8K)" <bjarke_hansen@RVK8Kspamfilter.dk> wrote

> Hvad mener du med at det er ny standart??
>
> Tx på pin 1&2 Rx på pin 3&4 hvad mystisk er der i det?

Pin 4 bruges ikke til hverken Tx eller Rx i 10/100BaseT.

Derimod bruges pin 6.

http://www.kabling.dk/kabling/kobber/kobapplikationer.htm

--
Mvh Henrik.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-03 23:13

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> Pin 4 bruges ikke til hverken Tx eller Rx i 10/100BaseT.
>
> Derimod bruges pin 6.

Hovsa, det var da en stor UPS fejl... Det var nok fordi jeg tænkte på, at
folk som fusker, montere et par på pin 3&4 og et par på pin 5&6 så vil Rx
signalet blive sendt på 2 par

Fra : mthaulow

Dato : 04-01-03 20:12

Hej Søren

For ikke at forvire.
Dit kabel skal se således ud i begge ender hvis det er lige igennem

1: Hvid/Orange
2: Orange
3: Hvid/Grøn
4: Blå
5: Hvid/Blå
6: Grøn
7: Hvid/Brun
8: Brun

Hvis det skal være krydset, skal den ene ende se ud som ovenfor, og den
anden ende således

1: Hvid/Grøn
2: grøn
3: Hvid/Orange
4: Blå
5: Hvid/Blå
6: Orange
7: Hvid/Brun
8: Brun

Grunden til dette er. at få inpedancen i kablet til at virke som det vi
kender som skærm, på F.eks. Antennekabel.

Og hvis du af isolere 1 m vil du se at, de Grøn - Hvid/grøn og Blå -
Hvid/Blå snoede par kun har halvt så mange snoninger som det to andre
par. Dette skaber et lille magnet felt rundt om kablet, som gør at det
skærmer for sig selv.

SÅ LAV KABLET SOM OVERSTÅENDE, så vil det virke op til ihvertfald 100m

MVH
nospam-m.thaulow@edb.dk ( Fjern nospam- )

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 04-01-03 22:21

"mthaulow" <mthaulow.news@kandu.dk> wrote

> Grunden til dette er. at få inpedancen i kablet til at virke som det vi
> kender som skærm, på F.eks. Antennekabel.

Et typisk antenne-kabel er ikke skærmet.

--
Mvh Henrik.

Fra : Calle.

Dato : 04-01-03 22:54

Henrik Aarfeldt wrote:
> "mthaulow" <mthaulow.news@kandu.dk> wrote

> Et typisk antenne-kabel er ikke skærmet.

Hvad vil du så kalde det net af tråde der ligger som en kappe
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : mthaulow

Dato : 04-01-03 23:05

Hej Henrik

Tag ikke dette ilde op men et antenne kabel til F.eks. TV skal altid
være skærmet.

Hvis du af isollere dette. vil du skulle igennem et tyndt stykke
sølvpapir, inden du rammer selve lederen, dette sølvpapir er skærmen.

Det er iøvrigt totalt irrelevant for stakkels Søren, der bare gerne vil
have sit kabel til at virke.

Håber ellers at forklaringen er iorden.

M Thaulow

http://www.kandu.dk/