MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ghost 2002 og XP og NTFS
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 02-01-03 15:47

Jeg kører XP og Norton Ghost 2002. Har både CD-brænder og DVD drev.
Jeg kan lave en ghost imagefile fra en NTFS formatteret disk med spanning
over 2 CD'er til CD-brænderen.
Når jeg prøver at restore en partition fra imagefile, kan jeg kun se mine
harddiskpartitioner og floppydrev som sourcedrev. Ingen af CDdrevene er
vist.
Er der en løsning eller er det en dårlig funktion af Ghost 2002?
Vil Ghost 2003 løse problemet?
Hilsen Jørgen.

Fra : Fido-dk

Dato : 02-01-03 21:12

Hvis du booter op i dos og ser på diverse kommandoer der er til ghost (ghost
/?)
kan du se hvad der er mulighed for at skrive efter, men hvis vi ser bort fra
partitionerne mener jeg at det skal se nogenlunde sådan her ud
"ghost -auto -span -split=680 -z9" men det ville sikkert være bedst at
tilslutte en ekstra disk hvis du skal lave et billede af en hel harddisk...

/Jacob

Fra : Edmund

Dato : 02-01-03 21:25

Jørgen Christensen wrote:
> [...]
> Når jeg prøver at restore en partition fra imagefile, kan jeg kun se
> mine harddiskpartitioner og floppydrev som sourcedrev. Ingen af

Når du inde fra windows laver din Ghost boot diskette, kan du så ikke
vælge at lave en med CD-rom support, sådan er det i ghost 2001, hvor man
kan lave 3 slags disketter

--
Mvh Edmund

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 03-01-03 11:37

Tak for svarene. Jeg troede, at jeg havde CD-support, når jeg var i stand
til at boote fra CD'en, men sådan hænger det ikke sammen. Den version, jeg
havde bootet fra, havde LPT og USB support, men ikke CD-support.
Til daglig brug har jeg kopier liggende på nummer to harddisk, men for en
sikkerheds skyld tager jeg en gang imellem også CD-backup.
Et lynnedslag kan jo ødelægge begge HD på en gang, og så er det rart med en
CD i kælderen.
Venlig hilsen Jørgen.

Fra : Allig8or

Dato : 04-01-03 00:02

> [...]
> Hilsen Jørgen.
>
> Har forsøgt mig med Norton Ghost 2003,for et stykke tid siden,valgte Cd-rw
support,når Jeg var i Ghost,skrev den at de cd/rw medier,skulle være slettet
helt,ikke qiuck-slet,efter at have gjort dette,den skulle brug 5,i med
dem,samme lakoniske besked"if You use cd/rw,they have to be totally
formatted..!
Nyt forsøg med alm. cd-r.....samme besked....!
Så det blev til en alm.ghost :partition to partition,fra mit boot-drev,til
den nye HD,som var master på sekundær ide-port.
Det virkede......

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 04-01-03 09:40

"Allig8or" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så det blev til en alm.ghost :partition to partition,fra mit boot-drev,til
> den nye HD,som var master på sekundær ide-port.
Jeg havde ingen problemer med nye, blanke CD-R. De kørte fint igennem med
spanning, men CD-RW skulle være formatterede. De var quickslettede inden
skrivningen.
Hilsen Jørgen.