Drop down menu ...
Fra : rasmus carlsen

Dato : 02-01-03 15:23

Hej og godt nytår!

Nu har jeg efterhånden hentet mindst 10 forskellige drop-down-menuer fra
divers ressource-sider. Alle hævdes at virke i både den ene og den anden
browser ... men ak, der er sku altid et eller andet i vejen. Virker den i IE
virker den kun halvt i NS og som regel virkden kun kvart i Opra o.lign....

Og så spøger jeg: Er der nogen der kan anbefale en færdig og klar
drop-down-menu?

ras

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-03 18:39

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev :

>Og så spøger jeg: Er der nogen der kan anbefale en færdig og klar
>drop-down-menu?

F.eks.
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/sm/index.htm
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/topmen3/index.htm

Fra : rasmus carlsen

Dato : 02-01-03 19:42

> F.eks.
> http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/sm/index.htm
> http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/topmen3/index.htm

- ja det er blandt andet dem, jeg har prøvet ... De virker - men alligevel
virker de ikke helt ..

ras

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-03 19:48

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev :

>- ja det er blandt andet dem, jeg har prøvet ... De virker - men alligevel
>virker de ikke helt ..

Hvad virker ikke?

Umiddelbart lader det da til at de virker.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 02-01-03 21:10

> Hvad virker ikke?

- hvis man ændrer en smule i dem som fx. bredde og den slags virker de ikke
i NS ... og Opera vil slet ikke være med ... men jeg prøver lige at lege
lidt mere med dem i morgen. Problemet er måske, at jeg ikke forstår mig ret
godt på sproget ...

ras

Fra : Brian Christensen

Dato : 02-01-03 23:04

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Hvad virker ikke?
>
> Umiddelbart lader det da til at de virker.

Da jeg skulle finde menuerne kunne jeg simpelthen ikke se dem på siden
du henviste til (i Opera)!!
Så slog jeg Javascript til igen, og vupti så var de der.
Selvfølgelig er det sådan, og som sådan var ? jo ikke basseret på om
hvorvidt menuer skulle kunne ses med eller uden Javascript, men blot i
alle browsere.
Når jeg nu kunne se menuerne skulle alt vel være godt, men undermenuerne
lægger ind under bilederne i toppen af siden. Nu har jeg ikke kigget
koden igennem, men måske kan man ændre z-index, så menuerne altid lægger
sig øverst.

Mvh
Brian

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-03 00:15

Brian Christensen <brian@ryo.dk> skrev :

>Da jeg skulle finde menuerne kunne jeg simpelthen ikke se dem på siden
>du henviste til (i Opera)!!
>Så slog jeg Javascript til igen,

Den slags menuer kræver javascript, det kan ikke laves særlig
godt uden.

> [...]
>lægger ind under bilederne i toppen af siden. Nu har jeg ikke kigget
>koden igennem, men måske kan man ændre z-index, så menuerne altid lægger

Det har noget at gøre med den måde DD placere deres reklamebanner
med newArray, men har man det ikke placeret der, er der
formentlig ingen problemer.

Fra : Brian Christensen

Dato : 03-01-03 13:34

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Den slags menuer kræver javascript, det kan ikke laves særlig
> godt uden.

Næ, og det er lidt noget møj

> Det har noget at gøre med den måde DD placere deres reklamebanner
> med newArray, men har man det ikke placeret der, er der
> formentlig ingen problemer.

Ahh, så lærte jeg lidt igen idag. Kort fortalt er det dårligt design og
ikke selve menuen der er problemet, hvilket er beroligende

mvh
Brian

Fra : rasmus carlsen

Dato : 03-01-03 09:57

> [...]
> lægger ind under bilederne i toppen af siden. Nu har jeg ikke kigget
> koden igennem, men måske kan man ændre z-index, så menuerne altid lægger

- mere præcist er problemet, at hvis jeg IKKE angiver en bredde (jeg har
lavet den om til en vertikal menu) kommer der en sort boks, der "fylder" ud
til den længste i Opera (forstår I hvad jeg mener?) ... men laver jeg en
bredde, går der ged i det øvrige design i netscape ... er breden f.eks 160
px ser det fint nok ud i IE men i NS vikser den sig større og passer derfor
ikke til det øvrige design ..

ras