Blade II
Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-01-03 15:20

Nu har jeg endelig lejet den.
Jeg brød mig ikke synderligt om 1'eren, men 2'eren skulle jo alligevel ses
og jeg må indrømme jeg var 100% underholdt... historie er der jo ikke meget
af i den slags film men alligevel formåede den på det punkt at være den
første overlegen... og effekterne var fantastiske... desuden rart at se lidt
splat indimellem.
Desuden synes jeg slutningen i 1'eren kammer helt over og er direkte
latterlig, men 2'eren er simpelthen bare fed!... hva' syns i?
og lige en detalje... lydsporet i DTS er fremragende - god surroundeffekt!
En god film at bruge hvis man vil vise sit anlægs formåen frem.

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 02-01-03 16:04

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af i den slags film men alligevel formåede den på det punkt at være den
> første overlegen... og effekterne var fantastiske... desuden rart at se

INDIMELLEM? Kan du sige hele filmen igennem.

> Desuden synes jeg slutningen i 1'eren kammer helt over og er direkte
> latterlig, men 2'eren er simpelthen bare fed!... hva' syns i?

Hmm. Der var historie i nummer 1. Nummer 2 er bare ren slåskampspjat. Og
hvor er pigen fra film nr.1 - gad hun ikke være med??

> og lige en detalje... lydsporet i DTS er fremragende - god surroundeffekt!

Ja - fremragende lyd.

> En god film at bruge hvis man vil vise sit anlægs formåen frem.

Ja, det er Fast & the Furious også, og det er vist også den eneste gode
ting, den film kan bruges til!

------

Det kommer selvfølgelig an på, hvorfor man ser en film og hvad man vil have
ud af den. Blade II er bare en stor omgang splat, med en utrolig sej
skuespiller, der har de mest platte one liners. Ligesom Vin Diesel i xXx.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-01-03 20:35

> INDIMELLEM? Kan du sige hele filmen igennem.

jeg mener osse indimellem de forskellige film vi ser

> Hmm. Der var historie i nummer 1. Nummer 2 er bare ren slåskampspjat. Og
> hvor er pigen fra film nr.1 - gad hun ikke være med??

ja det snakkede min kæreste og jeg osse om...

> Ja, det er Fast & the Furious også, og det er vist også den eneste gode
> ting, den film kan bruges til!

Helt og aldeles ENIG!

> [...]
> ud af den. Blade II er bare en stor omgang splat, med en utrolig sej
> skuespiller, der har de mest platte one liners. Ligesom Vin Diesel i xXx.

har ikke set xXx men forventer mig bestemt ikke meget af den heller

Fra : Tenzel Kim

Dato : 02-01-03 21:37

Mads Holmsgaard Eriksen wrote:

> Og hvor er pigen fra film nr.1 - gad hun ikke være med??

Hun gad vel ikke rende rundt i røven på Blade i hans søgen efter Whisper
eller også blev hun bare træt af at han altid skulle bide hende når de
dyrkede sex :)

Tenz.

Fra : Mark Høserich

Dato : 02-01-03 22:36

> Ja, det er Fast & the Furious også, og det er vist også den eneste
> gode ting, den film kan bruges til!

Og checke de fede biler ud. Hvem der dog havde en Toyota Supra med 650 hyp
heste....
M<a>RK

Fra : // Overby

Dato : 03-01-03 15:43

Mener bestemt jeg vågnede op på et tidspunkt i filmen, hvor Blade nævner at
hun ikke kunne leve på den samme medicin som Blade tager. Vel et eller andet
med at hun er blevet vampyr. Måske spiller min hukommelse, ellers er det
noget jeg drømte mens jeg så filmen - for HOLD KÆFT EN GANG LORT!

Daniel

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 03-01-03 23:37

Måske spiller min hukommelse, ellers er det
> noget jeg drømte mens jeg så filmen - for HOLD KÆFT EN GANG LORT!
>
> Daniel

I couldn't say it better myself!!! Sådan!

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-01-03 22:06

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> [...]
>af i den slags film men alligevel formåede den på det punkt at være den

Tja - ingen af dem er ret gode - men heldigvis er det ikke for
historien man ser hverken 1'eren eller 2'eren.

> [...]
>og lige en detalje... lydsporet i DTS er fremragende - god surroundeffekt!
>En god film at bruge hvis man vil vise sit anlægs formåen frem.

Jeg synes nogle af effekterne er overdrevne. F.eks. i starten når
Blade "bestøver" vamps - f.eks. der hvor en vamp bliver skudt bagfra
og desintegrerer.

Nogle kritiserer Blades kampscener for at være CGI og "for hurtige".
Jeg synes det er den første film der formår at vise superheltes
kampscener. Sgu fanden skal det gå hurtigt, de er overmennesker og har
superkræfter, og det er befriende ikke at sidde og krumme tæer over
snoretræk (som i X-men, Matrix, Spiderman osv. - nåja, Spiderman var
ikke så slem).

Det virker som nogle kampscener fra et moderne beat'm'up spil - og det
synes jeg virker rigtig godt i filmens kontekst. Noget andre kunne
lære meget af.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-01-03 03:04

> Jeg synes nogle af effekterne er overdrevne. F.eks. i starten når
> Blade "bestøver" vamps - f.eks. der hvor en vamp bliver skudt bagfra
> og desintegrerer.

Den kan jeg især godt li... sån lidt matrix over det...

> [...]
> superkræfter, og det er befriende ikke at sidde og krumme tæer over
> snoretræk (som i X-men, Matrix, Spiderman osv. - nåja, Spiderman var

Der er jeg enig... jeg synes spidey var fed, men han er lidt stiv i
betrækket nogle gange... idet brændende hus hvor goblin kaster de der rotere
knive efter ham og han skal dodge dem ligner han en stiv sprællemand... ikke
meget fleksibilitet og hurtighed over det... man må gerne kunne se de er
overmenneskelige.

> Det virker som nogle kampscener fra et moderne beat'm'up spil - og det
> synes jeg virker rigtig godt i filmens kontekst. Noget andre kunne
> lære meget af.

Jeg tænkte på mit favorit beatemup - Tekken!... især til sidst med deres
hoppen op i luften og lande på hinanden med krop og fødder... lækre
overdrevne detaljer, der når de er lavet ordentligt er fedt og faktisk osse
flot at se på.

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-01-03 18:18

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Men jeg synes tit at man sidder med en "hvorfor fa'en gjorde han ikke bare
det fra starten af" fornemmelse. Altså, der hopper en vamp ind på scenen, de
hopper rundt og sparker og bider og stikker med knive etc, og så tager Blade
lige sin sølvpistol frem og pløkker ham.

De der sollys-håndholdte lygter var sgi da uendelig meget bedre end 6342
kugler fra en maskinpistol. Og alligevel stod de gang på gang og sprøjtede
løs med sådan én.

/jim