Tydning - FT-1850
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 02-01-03 13:22

Ejvind i Canada og undertegnede, mangler lige et par "knuder" for
at kunne færdiggøre Rørup sogn, Vends Herred, Odense Amt- 1850.
Scanningerne ligger i dk.binaer.historie, med FUT hertil.

Rørup 12.jpg (fra fødestedskolonnen)

Hvor er Casper og Hans født?

Rørup 328.jpg

Snedker, Huusfader
hans Søn (Henrich Boje) , opholder sig ????

Venligst
Ejvind og Poul

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 02-01-03 14:05

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse

| Rørup 12.jpg (fra fødestedskolonnen)
|
| Hvor er Casper og Hans født?
|
| Rørup 328.jpg
|
| Snedker, Huusfader
| hans Søn (Henrich Boje) , opholder sig ????

opholder sig hjemme
Hilsen
Svend Haakon

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 02-01-03 19:03

> opholder sig hjemme

Du mener: "hjeme"

Tak for hjælpen....
Poul

Fra : Hans Martin Laustsen

Dato : 02-01-03 19:08

On Thu, 2 Jan 2003 19:02:33 +0100, "Poul F. Andersen"
<paogba@oncable.dk> wrote:

>Du mener: "hjeme"
Der står _hjemme_ for der er streg over m og det betyder at det er et
dobbelbogstav.

Venlig hilsen

Hans Martin Laustsen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 02-01-03 20:47

> Der står _hjemme_ for der er streg over m og det betyder at det er et
> dobbelbogstav.

Fint,- det er så rart, når man bliver klogere...!

Tak til Hans Martin...

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 03-01-03 16:04

> Rørup 12.jpg (fra fødestedskolonnen)
>
> Hvor er Casper og Hans født?

Jeg har i privat mail fået et tip om, at Casper er født i Strøe,
Frederiksborg Amt.
Hans er der lidt delte meninger om,- muligvis samme sted.
Kan du hjælpe? - Serveren smider billedet væk i morgen lørdag klokken
13:19!!

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 03-01-03 19:47

On Fri, 3 Jan 2003 16:04:03 +0100, "Poul F. Andersen"
<paogba@oncable.dk> wrote:

>Jeg har i privat mail fået et tip om, at Casper er født i Strøe,
>Frederiksborg Amt.
>Hans er der lidt delte meninger om,- muligvis samme sted.

Jeg tror, efter at have stirret mig næsten blind på det, at der
står "Ærøe".

Hvad Hans Larsen angår, kan jeg med meget besvær og god vilje se
'Slesvig' forneden, mens det øverste ligner 'Rørup', så det kan
ikke rigtigt bruges til noget.

Mvh,
Ejvind Vestergaard

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 03-01-03 21:30

On Fri, 03 Jan 2003 13:47:12 -0500, Ejvind Vestergaard
<vestergaard@canada.com> wrote:

> [...]
>
>Hvad Hans Larsen angår, kan jeg med meget besvær og god vilje se
>'Slesvig' forneden, mens det øverste ligner 'Rørup', så det kan

Måske kunne der stå "Ærøe, Slesvig"? - idet øen på det tidspunkt hørte
til Slesvig.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org