Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
VCD+Nero
Fra : Kenneth

Dato : 02-01-03 13:29

Hej NG!

Kan man med programmet Nero inddele billeder i emner/mapper når man skal
lave en VCD med stillbilleder? Findes der programme der er bedre til det
formål?

Jeg kan nemlig kun lave en VCD med billeder hvor de ligge blandet.

Kenneth

Fra : Peter

Dato : 02-01-03 14:41

"Kenneth" <kenneth@nospam.witte.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> formål?
>
> Jeg kan nemlig kun lave en VCD med billeder hvor de ligge blandet.

Hej Kenneth
Tilsyneladende ikke, der er vist kun plads til 99 billeder
men hvis du insisterer på at bruge det kan du nummere dine billeder og
på den måde lægge rækkefølgen.

MEN kig lidt på disse side:
http://www.xat.com/internet_technology

http://www.photodex.com

http://www.photo2vcd.com/

Det er freeware, men de kan kan næsten
alt man kan ønske sig mht. VCD og billeder.

Venligst
Peter

Fra : Fruitee

Dato : 10-01-03 12:16
Fra : Peter

Dato : 02-01-03 14:42

Rettelse:

Det er IKKE freeware.....

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-01-03 15:05

In article <dhWQ9.22145$Hl6.2373914@news010.worldonline.dk>, Kenneth wrote:
> [...]
> formål?
>
> Jeg kan nemlig kun lave en VCD med billeder hvor de ligge blandet.

www.vcdhelp.com har hjælp. Hvis man bruger et gammelt
program fra Philips, så kan du få det lige som du vil have det.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 02-01-03 17:15

On Thu, 2 Jan 2003 14:05:03 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

>www.vcdhelp.com har hjælp. Hvis man bruger et gammelt
>program fra Philips, så kan du få det lige som du vil have det.

Jeg mener også VCDEasy, der kan klare op til 1.980 stk. billeder på en
VCD, kan klare det.. Den er i øvrigt gratis.

www.VCDEasy.org

Lars

Fra : Michael Schrøder

Dato : 05-01-03 12:57

Kenneth <kenneth@nospam.witte.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dhWQ9.22145$Hl6.2373914@news010.worldonline.dk...
> [...]
> formål?
>
> Jeg kan nemlig kun lave en VCD med billeder hvor de ligge blandet.

Sidder med samme problem. Har prøvet både med Nero og VCDEasy, men kan ikke
hitte ud af det. Giv lige lyd hvis du finder ud af noget...

Mvh
Michael

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 05-01-03 15:07

"Michael Schrøder" <skjernvej38b@mail.dk> wrote in message

> [...]
ikke
> hitte ud af det. Giv lige lyd hvis du finder ud af noget...

Jeg har en Pioneer DV626-D DVD-afspiller og et LiteOn LTR-40125S CDR drev.
Jeg har (indtil videre) testet følgende to programmer:

Nero - virker desværre ikke. Afspilleren viser bare blå skærm.
VCDEasy - virker ikke, heller ikke hvis cue/bin brændes med Nero, CDRDAO
laver en fejl under brænding under VCDEasy.

Jeg har ikke tålmodighed til kommandolinieprogrammet VCDImager (der findes
en grafisk front end), men tag lige et kig på denne demo VCD. Den viser
hvordan det er muligt at lave alle mulige former for stunts med en VCD:
http://www.vcdimager.org/pub/vcdimager/examples/demovcd/v0.3/pal/
Vælg zip filen i bunden af listen, og brænd den med Nero (virker på trods af
advarsler i demovcd readme filen) eller CDRWin.

Demo VCD'en virker på afspilleren, men jeg har ikke lige prøvet at lave en
selv.

/Mogens